Gå til innhold

Hvilken kjeks brukes til Ostekake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står digestive kjeks i oppskriften. Var tomt for det i butikken. Kam Kornmo brukes?

Anonymkode: bc3ad...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å bruke Bixit havrekjeks. Har ikke prøvd med Kornmo, så vet ikke hvordan det blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Bixit når Digestive ikke har vært i butikken, og det har funket fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bixit går bra.

Kornmo kan også gå an, men jeg syns den litt grove smaken kan bli litt stram mot det søte fyllet.

Anonymkode: 2f291...f65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Kornmo fordi jeg synes både Digestive og Bixit er så søte at de overdøver smaken helt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Prague skrev:

Jeg har brukt Bixit når Digestive ikke har vært i butikken, og det har funket fint. 

Hvordan blir konsistensen?

Anonymkode: bc3ad...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir konsistensen?

Anonymkode: bc3ad...122

Om du er vant til Digestive, så synes jeg Bixit ble litt hardere enn den når man skulle skjære. Men ikke noe jeg tenkte på når vi spiste kaken om jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppskrifter med Kornmo, Bixit, Mariekjeks, de runde havrekjeksene i plastboks (husker ikke hva de heter i farten) og flere andre typer kjeks.

Anonymkode: 60f55...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Prague skrev:

Om du er vant til Digestive, så synes jeg Bixit ble litt hardere enn den når man skulle skjære. Men ikke noe jeg tenkte på når vi spiste kaken om jeg ikke husker feil. 

Digestive er best, ingen protest 😁 Jeg har spist ostekaker med bunn av Kornmo og Bixit, og bunnen måtte nesten angripes med meisel for å få delt opp kaka. De smakte like bra da 😋  

Anonymkode: 72e99...34c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mariekjeks, 🙂

Anonymkode: 934b9...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Digestive er best, ingen protest 😁 Jeg har spist ostekaker med bunn av Kornmo og Bixit, og bunnen måtte nesten angripes med meisel for å få delt opp kaka. De smakte like bra da 😋  

Anonymkode: 72e99...34c

Hehe 😄 Den var absolutt litt hardere ja! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker Sibas , synes Bixit blir så smuldrete i forhold. Sibasen holder seg bedre sammen som bunn under oppdeling.

Men tipper det har mye å si på hvordan du lager bunnen og. Meierismør + kjøleskap er jo oppskrift på kake som må deles opp med hammer og meisel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Digestive er best, ingen protest 😁 Jeg har spist ostekaker med bunn av Kornmo og Bixit, og bunnen måtte nesten angripes med meisel for å få delt opp kaka. De smakte like bra da 😋  

Anonymkode: 72e99...34c

Her er det også stor forskjell på hvor mye man knuser kjeksen og om du bruker ekte smør eller margarin.  Bruker du smør og kjører kjeks  lenge i fooprosessor blir kjeksen pulverisert og bunnen steinhard rett fra kjøleskapet.  Jeg har brukt begge deler men knuser kjeksen med kjvevle inni en plastpose også trykker jeg ikke bunnen heelt paddeflat før jeg heller på fyll.  Har smakt med mariekjeks også, godt det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Apocalypte skrev:

Her er det også stor forskjell på hvor mye man knuser kjeksen og om du bruker ekte smør eller margarin.  Bruker du smør og kjører kjeks  lenge i fooprosessor blir kjeksen pulverisert og bunnen steinhard rett fra kjøleskapet.  Jeg har brukt begge deler men knuser kjeksen med kjvevle inni en plastpose også trykker jeg ikke bunnen heelt paddeflat før jeg heller på fyll.  Har smakt med mariekjeks også, godt det også. 

Har aldri hørt om noen som knuser kjeksen i foodproosesor. 

Anonymkode: bc3ad...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker mariekjeks, 🙂

Anonymkode: 934b9...d1d

Hvordan blir konsistensen med Mariekjeks?

Anonymkode: bc3ad...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir konsistensen med Mariekjeks?

Anonymkode: bc3ad...122

Litt mer smuldrene en digstive. Men jeg pleier ikke å bruke noe særlig med smør i bunnen, bare et par ss 😅 og jeg kjører det i food prossesor. Mye lettere! Men så lager jeg også 20 kaker omgangen (kokk) 😂 

Anonymkode: 934b9...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.5.2020 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker mariekjeks, 🙂

Anonymkode: 934b9...d1d

Blir ikke det veldig søtt?

Anonymkode: b3c0c...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26.5.2020 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Står digestive kjeks i oppskriften. Var tomt for det i butikken. Kam Kornmo brukes?

Anonymkode: bc3ad...122

Bruk den kjeksen du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alt funker. Min favoritt er oreo.

Anonymkode: 3af22...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...