Gå til innhold

Kristiansand

Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

Er litt seint ute med organiseringen av årets sommertur, men bedre seint enn aldri. Begynte å bli fullt i kristiansand giiit. Men, fant et motell; Centrum Motell, som hadde ledig familierom.

Får litt forhåndsdømmende tanker da jeg hører ordene motell, pensjonat osv... (kan vel ha noe med hva min hjemmbys motell har rykte på seg å være).

Hadde vært fint med noen ærlige meninger fra noen blide sørlendinger som kanskje vet hvordan det ligger ann på dette motellet.

Vi skal som sagt ha et familierom.

Er avhengig av å bo enten sentralt eller rett ved siden av dyreparken (og der har det vel vært fullbooket siden i fjor sommer...) ettersom vi ikke kjører bil.

Kan heller ikke bruke for for mye penger (for det har jeg rett og slett ikke!!!!)

Derfor virket dette motellet som et godt alternativ (kun ca 1600 for to voksne ett barn to netter). Men som sagt reiser med barn, og vil helst vite at jeg ikke booker meg inn på byens mest lugubre sted (skulle være veeeldig typisk meg...)

(herregud at det går ann å skrive så mye viss-vass bare for ett lite spørsmål!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke sett rommene, men centrum motell ligger veldig sentralt til, noe som kan være en fordel.

gangavstand til alt som skjer i byen er jo kjempebra!

det ligger imidlertid midt i trafikken, men jeg tror ikke trafikken skal by på problemer. hva du får kommer vel litt an på når du skal bo der. det er et typisk ungdomssted, spesielt i forbindelse med quarten. antar at rommene er av enkel standard, men det er jo et godt pristilbud du har fått da.

uansett vil jeg tro det går helt greit for noen netter.

har du forresten sjekket med hamresanden camping? der har de både hotell og campinghytter, som kanskje kan være vel så praktisk for en familie. (hamresanden ligger på samme side av byen som dyreparken, og det vil ta ca 10-15 minutter å kjøre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, glemte det med at du ikke hadde bil. men sjekk om det går direktebuss fra hamresanden, det er nemlig fullt mulig om sommeren. hvis ikke går det rutebuss, men da må du bytte buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Takker. Ettersom jeg ikke har bil måtte jeg si enten eller. Enten i sentrum eller helt ved dyreparken. Har tenkt til å oppholde oss både i parken og i byen, så da er det greit å slippe å måtte busse frem og tilbake uansett hva man skal.

(Er jo mulig at min lillesøster som er reisefølget får spørsmål om å være barnevakt, så jeg kan ta en tur ut, møte noen kjente og smake på pilsen!!!)

At det er et ungdomssted går helt greit , ville bare vite at det ikke var byens horehus eller narkoreir!!! Litt festlyder plager ingen av oss så lenge det er lås på dørene...

Tar gjerne imot flere meninger om det er noen der ute som har!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å nevne kr.sand vandrehjem, som ligger rett ved siden av bystranda. du kan jo sjekke prisene der også!

selv ville jeg nok heller bodd der enn på centrum motell, hvis prisforskjellen ikke er for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvert fall ikke hørt noen rykter om at det skal være verken horehus eller narkoreir.

Det inntrykket jeg har av stedet, er at det har enkel standard, men allikevel er helt greit hvis du ikke forventer deg hotell-klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...