Gå til innhold

Hva er det med kattehaler?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor frister det deg å påføre et dyr ubehag ts? 

Anonymkode: f6ed4...88b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 25.5.2020 den 0.51, AnonymBruker skrev:

Katter vet ikke at de ser sitt eget speilbilde. Det er det svært få dyr som gjør.

https://www.popsci.com/science/article/2013-04/cat-did-not-figure-out-how-mirrors-work/

Anonymkode: d3370...aa8

Det må jo være reinspikka tøv?? Greit nok, bikkjene jeg kjenner kjenner ikke igjen seg selv, men må mener nå jeg at bikkjer er ufattelig dumme dyr. Men alle kattene, absolutt alle, jeg vet om kjenner igjen seg selv. De reagerer ikke litt en gang. Noen bare ser dumt på meg.

Anonymkode: 27d6b...4a7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det må jo være reinspikka tøv?? Greit nok, bikkjene jeg kjenner kjenner ikke igjen seg selv, men må mener nå jeg at bikkjer er ufattelig dumme dyr. Men alle kattene, absolutt alle, jeg vet om kjenner igjen seg selv. De reagerer ikke litt en gang. Noen bare ser dumt på meg.

Hvorfor tror du det at de ikke reagerer betyr at de kjenner seg selv igjen?

Jeg bor i blokk med heis og mange hunder. Har aldri opplevd at en hund har bjeffet til seg selv i speilet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du det at de ikke reagerer betyr at de kjenner seg selv igjen?

Jeg bor i blokk med heis og mange hunder. Har aldri opplevd at en hund har bjeffet til seg selv i speilet.

Fordi at når kattene ser en annen katt ute f.eks så lager de lyder, skyter rygg og freser. De gjør de aldri når jeg viser de speilet(og for ordens skyld, et lite speil på bakken som gjør at de ser hele seg selv, men ikke meg). De reagerer jo ikke i det hele tatt? De hadde begynt å lage lyder om de hadde trodd det var en fremmed katt, eller på en eller annen måte vist interesse, lekt med speilet eller noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi at når kattene ser en annen katt ute f.eks så lager de lyder, skyter rygg og freser. De gjør de aldri når jeg viser de speilet(og for ordens skyld, et lite speil på bakken som gjør at de ser hele seg selv, men ikke meg). De reagerer jo ikke i det hele tatt? De hadde begynt å lage lyder om de hadde trodd det var en fremmed katt, eller på en eller annen måte vist interesse, lekt med speilet eller noe. 

Med andre ord reagerer de helt likt som de aller fleste hunder jeg har sett.

Jeg skjønner at du har fordommer mot hunder, men de er faktisk utrolig kule og smarte dyr. Og det er katter også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...