AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 Hva er det med kattehaler som gjør at man får så lyst til å dra i dem? Er ikke sånn med hundehaler. Anonymkode: 97c54...891
Gjest Musculi Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med kattehaler som gjør at man får så lyst til å dra i dem? Er ikke sånn med hundehaler. Anonymkode: 97c54...891 Katter er mer intelligente enn hunder, så antageligvis ser halen penere ut også 😛
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Aldri hatt lyst å dra i halen til katten, det er dyreplageri. 😠
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 Deg igjen? KG burde tipse politiet. Anonymkode: bf429...0ed
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Deg igjen? KG burde tipse politiet. Anonymkode: bf429...0ed Hæ? Anonymkode: 97c54...891
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #6 Skrevet 24. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ? Anonymkode: 97c54...891 En her inne fortalte for noen dager siden at hun hadde lyst til å skade katter. Anonymkode: 79d7d...00d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #7 Skrevet 24. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: En her inne fortalte for noen dager siden at hun hadde lyst til å skade katter. Anonymkode: 79d7d...00d Jeg vil ikke skade noen katt, men halene deres er så fristende å dra i😅 Anonymkode: 97c54...891
Ardwinna Skrevet 24. mai 2020 #8 Skrevet 24. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med kattehaler som gjør at man får så lyst til å dra i dem? Er ikke sånn med hundehaler. Anonymkode: 97c54...891 Nå håper jeg virkelig du mener "dra i dem" som at du bare lar dem gli gjennom hånden uten å holde fast. Svaret er i såfall: fordi kattehaler er så lange og fluffy, og fordi katter ofte går med dem rett opp når de er glade. 1
Emmelise Skrevet 24. mai 2020 #9 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Ardwinna skrev: Nå håper jeg virkelig du mener "dra i dem" som at du bare lar dem gli gjennom hånden uten å holde fast. Svaret er i såfall: fordi kattehaler er så lange og fluffy, og fordi katter ofte går med dem rett opp når de er glade. Og gjerne rett i trynet på deg også 5
Ardwinna Skrevet 24. mai 2020 #10 Skrevet 24. mai 2020 19 minutter siden, Emmelise skrev: Og gjerne rett i trynet på deg også Jepp! Og det er viktig å ta en laaaang pause når de står der med halen i været, midt foran ansiktet ditt, så man virkelig får gransket kaviarstjerna grundig på nært hold 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #11 Skrevet 24. mai 2020 38 minutter siden, Musculi said: Katter er mer intelligente enn hunder, så antageligvis ser halen penere ut også 😛 Nei, det er de ikke. Jeg elsker katter, men den myten må det bli slutt på. Anonymkode: d3370...aa8 3
Gjest Musculi Skrevet 24. mai 2020 #12 Skrevet 24. mai 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er de ikke. Jeg elsker katter, men den myten må det bli slutt på. Anonymkode: d3370...aa8 hehe
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #13 Skrevet 24. mai 2020 Å dra i kattehalen er dyremishandling, så det håper jeg ikke du mener på alvor. Men å stryke katten nedover ryggen og så oppover halen tror jeg mange gjør. De er jo ganske elegante? Og halen spretter rett opp når de er fornøyde, noe de gjerne er når man koser dem nederst på ryggen. Tror bare det er naturlig for de fleste å dra hånda videre oppover, for å avslutte skikkelig liksom. Anonymkode: 9594e...204 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #14 Skrevet 24. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker said: Å dra i kattehalen er dyremishandling, så det håper jeg ikke du mener på alvor. Anonymkode: 9594e...204 Har ikke tenkt å dra i dem, men det frister noe inmari Anonymkode: 97c54...891
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #15 Skrevet 24. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med kattehaler som gjør at man får så lyst til å dra i dem? Er ikke sånn med hundehaler. Anonymkode: 97c54...891 Har aldri noen sinne hatt den lysten. Kose med halen ja, men dra i den nei. Håper du vet at om du faktisk drar i en kattehale så er klørne og tennene ikke langt unna. Katter har rask reaksjonsevne og slår hardt når du faktisk direkte skader dem. Og ja det å dra i en hale vil skade dem. Anonymkode: 1fd3e...2e0 1
Rant Skrevet 24. mai 2020 #16 Skrevet 24. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke tenkt å dra i dem, men det frister noe inmari Anonymkode: 97c54...891 Hvorfor frister det å skade et dyr? 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #17 Skrevet 24. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er de ikke. Jeg elsker katter, men den myten må det bli slutt på. Anonymkode: d3370...aa8 Jeg vil si at det ikke enda er en myte, men et tema som krever med informasjon: https://www.google.no/amp/s/www.bbc.com/news/amp/science-environment-38665057 Her skrives det om et studie som viser at katter har evne til å huske. Men denne her: https://www.google.no/amp/s/api.nationalgeographic.com/distribution/public/amp/news/2017/11/dog-cat-brains-neurons-intelligence-study-spd Skriver at hunder har rundt dobbelt så mange neuroner i hjernen som katter. Dette gir hunder en fordel, men jeg har enda et håp om at katter er mer intellegente enn vi tror de er 😄 men tror vi finner et spekter av intellegens hos begge artene 😸🐶 Jeg håper at flere vil være interessert i å prøve å finne ut av mer om katter. Problemet er at de ikke alltid er like glade for å være med på eksperimenter 😅 Bbc sin serie med Cat vs Dogs, who is best, var veldig kjekk å se på 😄 Anonymkode: 1fd3e...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #18 Skrevet 24. mai 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil si at det ikke enda er en myte, men et tema som krever med informasjon: https://www.google.no/amp/s/www.bbc.com/news/amp/science-environment-38665057 Her skrives det om et studie som viser at katter har evne til å huske. Men denne her: https://www.google.no/amp/s/api.nationalgeographic.com/distribution/public/amp/news/2017/11/dog-cat-brains-neurons-intelligence-study-spd Skriver at hunder har rundt dobbelt så mange neuroner i hjernen som katter. Dette gir hunder en fordel, men jeg har enda et håp om at katter er mer intellegente enn vi tror de er 😄 men tror vi finner et spekter av intellegens hos begge artene 😸🐶 Jeg håper at flere vil være interessert i å prøve å finne ut av mer om katter. Problemet er at de ikke alltid er like glade for å være med på eksperimenter 😅 Bbc sin serie med Cat vs Dogs, who is best, var veldig kjekk å se på 😄 Anonymkode: 1fd3e...2e0 Interessant, takk for linker Noe jeg synes er veldig rart er at katter har rykte på seg for å være smartere fordi de gjør som de vil og ikke nødvendigvis hører på menneskene sine. Mens en hund som ikke hører etter og ikke ruller rundt når man ber den om det blir ansett som dum Anonymkode: d3370...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #19 Skrevet 24. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si at det ikke enda er en myte, men et tema som krever med informasjon: https://www.google.no/amp/s/www.bbc.com/news/amp/science-environment-38665057 Her skrives det om et studie som viser at katter har evne til å huske. Men denne her: https://www.google.no/amp/s/api.nationalgeographic.com/distribution/public/amp/news/2017/11/dog-cat-brains-neurons-intelligence-study-spd Skriver at hunder har rundt dobbelt så mange neuroner i hjernen som katter. Dette gir hunder en fordel, men jeg har enda et håp om at katter er mer intellegente enn vi tror de er 😄 men tror vi finner et spekter av intellegens hos begge artene 😸🐶 Jeg håper at flere vil være interessert i å prøve å finne ut av mer om katter. Problemet er at de ikke alltid er like glade for å være med på eksperimenter 😅 Bbc sin serie med Cat vs Dogs, who is best, var veldig kjekk å se på 😄 Anonymkode: 1fd3e...2e0 Tja, man kan jo prøve å bevege på en leke under et glassbord mens katten/hunden sitter oppå. De fleste hunder vil fortvilt prøve å ta leken gjennom bordet, mens katter flest vil hoppe ned for å sjekke under bordet. Hunder er også mer troende til å bjeffe mot sitt eget speilbilde, mens katter er totalt uinteressert i eget speilbilde (fordi de vet at de ser seg selv og ikke en annen katt som må jages bort). Jeg tror katter vs hunder er litt som kvinner vs menn; hunder/menn er i gjennomsnitt mer intelligente, men her finner man også ytterpunktene i form av både de aller smarteste og de aller dummeste individene. Tester man ti katter og ti hunder, er jeg brennsikker på at både det smarteste og det dummeste individet er en hund. Anonymkode: 24ab2...65a 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #20 Skrevet 24. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, man kan jo prøve å bevege på en leke under et glassbord mens katten/hunden sitter oppå. De fleste hunder vil fortvilt prøve å ta leken gjennom bordet, mens katter flest vil hoppe ned for å sjekke under bordet. Hunder er også mer troende til å bjeffe mot sitt eget speilbilde, mens katter er totalt uinteressert i eget speilbilde (fordi de vet at de ser seg selv og ikke en annen katt som må jages bort). Jeg tror katter vs hunder er litt som kvinner vs menn; hunder/menn er i gjennomsnitt mer intelligente, men her finner man også ytterpunktene i form av både de aller smarteste og de aller dummeste individene. Tester man ti katter og ti hunder, er jeg brennsikker på at både det smarteste og det dummeste individet er en hund. Anonymkode: 24ab2...65a Katter vet ikke at de ser sitt eget speilbilde. Det er det svært få dyr som gjør. https://www.popsci.com/science/article/2013-04/cat-did-not-figure-out-how-mirrors-work/ Anonymkode: d3370...aa8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå