Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg liker godt enkel gresk salat med tomater, agurk, rødløk, issalat, sorte oliven og fetaost. Det skal være tzatziki også, men det kan jeg droppe, og har heller sitronsaft over. Kan også ha eplebiter i. Hvis den er "hovedrett" har jeg i kylling og tortillachips. Er også glad i stekt sopp i salat alene. Dette blir jo ikke helt etter oppskriften på gresk salat, men som utgangspunkt. 

Deres favorittsalat? 

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

😄 overskrift rettet. 

Endret av SoWhat?
Gjest Alkoholist
Skrevet

Isbergsalat med tomater, agurk, paprika, kylling og tzatziki. Av og til med fetaost. 

Skrevet (endret)

Rødkål, appelsin og hasselnøtter. Litt mynte og bladpersille.Olivenolje og granatepleeddik som dressing.

Endret av LittDiva
  • Liker 3
Skrevet

Jeg elsker pastasalat med baconbiter. Salat, tomat, agurk, gjerne litt mais eller erter. Og fetaost, kanskje oliven hvis alle liker det. Men bacon er must.

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tacosalat, kjøttdeig, bønner, rødløk, nachochips, salatblader, mais, agurk, tomat, paprika, guacamole, salsa og revetost. 

AnonymBruker
Skrevet

SALADE NIÇOISE
hodesalat, potet, egg, tunfisk, asparges, agurk, tomat, rødløk, kapers, oliven og ansjos

Anonymkode: a6e73...fd0

• Liker 3
Skrevet

Jordbærsalat,-Ruccola, agurk, stangselleri, vårløk, jordbær, pinjekjerner, parmesan og balsamicodressing ❤️ Smaker sommer ❤️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Waldorfsalat🤤

Anonymkode: 6e103...37b

• Liker 6
Skrevet
44 minutter siden, Don't_b_suspicious skrev:

Jordbærsalat,-Ruccola, agurk, stangselleri, vårløk, jordbær, pinjekjerner, parmesan og balsamicodressing ❤️ Smaker sommer ❤️

Høres godt ut! Rister du pinjekjernene?

Og har du en god oppskrift på balsamicodresseing som ikke smaker for mye eddik?

• Liker 1
Skrevet

Det meste er godt, så lenge det er kuttet smått. Det lærte jeg av min kokke bror🤗. Folk har altfor store biter som er uhåndterlig, og du får ikke alle smakene.

• Liker 7
Skrevet
37 minutter siden, LittDiva skrev:

Det meste er godt, så lenge det er kuttet smått. Det lærte jeg av min kokke bror🤗. Folk har altfor store biter som er uhåndterlig, og du får ikke alle smakene.

Sier meg enig. Store biter er ikke ok! 

Mye godt her da! 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Sier meg enig. Store biter er ikke ok! 

Mye godt her da! 

Oh yes!😋. Alltid digg med nye tips🤗

Endret av LittDiva
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Agurk, paprika, avocado, ris, pinjekjerner, salte nøtter, sorte bønner/kidneybønner 

Anonymkode: ef8b9...5ff

• Liker 2
Skrevet

Får visst ikke nok av salater. Men tabbouleh! Herrejemini hvordan kunne jeg glemme det🤯. Det er det absolutt beste jeg vet. Varianten og opphavet kan diskuteres og krangles til evigheten. Men MIN favoritt er den med lite bulgur og mye urter, så smått du kan kutte det uten å mose råvarene.

• Liker 4
Skrevet

Cæsar-salat. Har ingen egen oppskrift; har bare fått den servert. Smakte den først på Kypros. Ser det er mye variasjon i oppskriftene på nettet. Mulig det er noe ansjos i dressingen? Jeg forbinder den med kylling, bacon og parmesan :P

• Liker 3
Skrevet

Salat av isbergsalat, avocado, purreløk, fetaost, mynte og bittelitt dill sammen med en dressing av olivenolje, balsamico, dijonsennep, hvitløk, salt, pepper og litt sukker. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg må si meg enig med @LittDiva. Tabbouleh er min absolutte favoritt. Kan ikke tenke noen annen salat som er så anvendelig som en god tabbouleh med masse bladpersille (uten koriander ;) ) og mye sitron i dressingen. 

Ellers lager jeg av og til kyllingsalat med forskjellig grønt, paprika, tomat, agurk, sukkererter, ristede pinjekjerner og mango, egentlig bare fantasien som setter grenser. Liker balsamico som dressing på denne og bruker like gjerne en ferdig grillet kylling som kyllingfilet. Brød ved siden av er et must..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i tabbouleh. Men jeg vil ha en del mynte også i min (og tomater og rødløk eller sjalottløk, seff), pluss olivenolje og sitron.

Anonymkode: 4fb69...094

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig i tabbouleh. Men jeg vil ha en del mynte også i min (og tomater og rødløk eller sjalottløk, seff), pluss olivenolje og sitron.

Anonymkode: 4fb69...094

Ja, mynten må være med, helt enig med deg i det! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...