AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Del Skrevet 24. mai 2020 Hei. Vi har et ganske stort soverom som snart ikke er i bruk. Har alltid hatt lyst å komme i gang igjen med styrketrening, men har vegret meg litt for treningssenteret. Tenker å lage til treningsrom hjemme, det er praktisk mtp å barn som jeg er alene med mye.. lettere å trene på kvelden 😃. Hva bør jeg ha av utstyr? Ønsker å trene både styrke og kondisjon. Pris betyr ikke så mye Anonymkode: 71493...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Del Skrevet 24. mai 2020 Stryke og kondisjon kan jo være så mangt. Hvilke øvelser liker du å gjøre? Anonymkode: 98b34...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fett nok Skrevet 24. mai 2020 #3 Del Skrevet 24. mai 2020 (endret) Her er mitt aller første tips. Jeg ville vurdert sterkt å ha litt is i magen før jeg begynte å kjøpe utstyr. Koronapandemien har gjort at markedet for hjemmetreningsutstyr har gått helt bananas, og prisene er ofte ganget med både 1,3-1,5 og til og med 2 for å utnytte at folk er desperate og savner treningssenteret. Veldig mange steder er det bunnskrapt for utstyr og prisene er idiotiske. Det er ganske sannsynlig at det havner MYE treningsutstyr som er lite/pent brukt ut på bruktmarkedet i løpet av høsten, og at prisene normaliserer seg også på butikkene. Sjekk opp prishistorikker før du kjøper for eksempel på prisguide.no. Her er for eksempel et populært kombirack og prisutviklingen på prisguide.no. Se om du ser det. Ikke kjøp tredemølle. De bråker enormt (Og rister, perfekt måte å bli uvenner med naboene), og koster en formue hvis du skal ha noe skikkelig. For kondisjon ville jeg kjøpt en sykkelrulle hvis jeg syklet mye ute, en liten spinningsykkel eller en romaskin. Hvis du kjøper romaskin og du har et romslig budsjett, kjøp Concept2 med en gang. Den er veldig mye bedre enn alternativene og bunnsolid For styrke ville jeg gått for strikker og/eller kettlebells til å starte med. Om du ønsker å trene styrke med stang bør du gå til innkjøp av et kombinasjonsstativ som kan brukes til både knebøyvarianter og press-varianter. Her er det store forskjeller i pris, men det er billigere å kjøpe noe ordentlig som varer lenge enn skrot som blir fort ødelagt. Det gjelder både stenger og stativ. EDIT: La til flere tips. Endret 24. mai 2020 av Fett nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 24. mai 2020 #4 Del Skrevet 24. mai 2020 Støtter det @Fett nok skriver om å vente. Jeg kjøpte treningsutstyr rett før alt (10.mars) stengte, og da var prisene normale. I ukene etter gikk prisene på det jeg hadde kjøpt inn, opp flere tusen. Og ja, det meste er veldig mye som er utsolgt også. Så regn med at det er kjøpers marked på finn osv. etter hvert som treningsstudioene åpner etter hvert. Av styrkeutstyr så kan det være greit med et powerrack og benk. Legg penger i en god stang, for det har mye å si. Du bør ha en vegg på minimum 2,5 meter i bredden, da stanga er 2,2 m bred og du må til på hver side for å ta av og på vekter. Hvis du skal kjøre vanlige markløft, bør du investere i bumperplates. Andre skiver som er av metall er ofte lavere enn standard. Ellers anbefaler jeg en curlstang og minst to par tyngre manualer, i tillegg til et lettere sett som du kan bygge av og på. Kjøp ordentlig treningsgulv som dekker hele rommet. Dette har mye å si på følelsen av å være "på trening". Kontra hjemme på parketten. Jeg kjøpte speil på megaflis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå