Gå til innhold

Veldig plaget med allergi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter stadig jeg altså! 
Har fått en ekstra reaksjon nå, hovne øyne i tillegg til tett og slim.

det er litt påfallende for fikk lignende reaksjon på ca samme tid i fjor  - og da stod det mye i media om at det var ekstrem spredning av granpollen. Tidsmessig i sesongen kan det jo være spredning av det nå også. Dette er imidlertid ifølge Internett noe man ikle kan være allergisk mot, men en del allergikere kan likevel merke «irritasjon» av det. Jeg har lest om en del som lilevel mener de reagerer kraftig på der og jeg begynner å se et mønster på det for min del og. Andre med erfaring?

 

og når er foresten salix sesongen over? 

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har merket veldig godt til allergien og gått gjennom alle stadier: startet i mars med pustebesvær, videre gikk det over til hodepine og vondt i halsen, så begynte nysing, nå er vi på nysing og ekstrem kløe i øynene.. Jeg ser nesten ikke noe i dag fordi øynene er superhovne og renner slik at det bare er tåkete syn. Går på Aerius hele året siden jeg er allergisk for "alt". Reagerer på alt av pollen og får kraftige kryssallergier. Hovner opp med sore kuler i munnen eller store åpne sår av alt mulig frukt, grønnsaker, korn... Pollenallergi er noe seriøst dritt! Helt ødelagt, trøtt og sliten hele tiden og nesten verre når det regner... Og det varer fra februar/mars til september for min del.. Syns ikke det virker som spesielt mild spredning nå heller! 

Anonymkode: 23593...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har merket veldig godt til allergien og gått gjennom alle stadier: startet i mars med pustebesvær, videre gikk det over til hodepine og vondt i halsen, så begynte nysing, nå er vi på nysing og ekstrem kløe i øynene.. Jeg ser nesten ikke noe i dag fordi øynene er superhovne og renner slik at det bare er tåkete syn. Går på Aerius hele året siden jeg er allergisk for "alt". Reagerer på alt av pollen og får kraftige kryssallergier. Hovner opp med sore kuler i munnen eller store åpne sår av alt mulig frukt, grønnsaker, korn... Pollenallergi er noe seriøst dritt! Helt ødelagt, trøtt og sliten hele tiden og nesten verre når det regner... Og det varer fra februar/mars til september for min del.. Syns ikke det virker som spesielt mild spredning nå heller! 

Anonymkode: 23593...52a

Herregud huff. Men ja, er skikkelig ille i  år og kan ikke fatte at det er en mild sesong. Men det er vel bare bjørka som er mild, mye annet å reagere på også!

jeg har som sagt lurt på om der er noe annet enn allergi pga det er så ille, men har jo vart siden midten av mars, så er nok det. Og spes nå siden øya plutselig hovna opp nå idag og.lurer så fælt på hva jeg egentlig reagerer sånn på siden bjørka er så mild. Må være salix og evt det her granpollenet

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke rød i selve øynene men øyelokkene er hovne, på morgenen og så går det seg litt til utover dagen. Klør i øynene da og er litt sår og kløende i huden rundt.  Selv om jeg har vært minimalt ute dagen før.
Ingen grunn til at jeg plutselig nå skulle begynt å reagere på midd eller andre ting på soverommet/i Huset nå, så må jo være pollen... 

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre av dere plaga som har symptomene "hele tiden"?
Jeg føler at hvis man er allergisk så skal man liksom bare få straksreaksjoner hvis man er ute eller sånn - i form av akutt nysing, rennende nese etc.
Men jeg er konstant slimete og tett og ekkel i hele kroppen. Det går litt opp og ned, er verst på natta/morgenen og så er det litt av og på hvor ille det er på dagtid. 

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fortsatt veldig plaget! Aner ikke om det er allergi, men regnet med det.. Pustebesvær/astma som er min verste plage. Nesa er plagsom, men uten pustebesvær ville det vært okei. 

Min utfordring er at jeg ikke har vært plaget slik av pollenallergi før. Og nå er jeg plaget hele dagen. Merker ingen forskjell omtrent på inne/ute, og allergimedisin har svært liten effekt. 

Men det hjelper å lese at flere er plaget. Dessverre! 😁

Anonymkode: f9432...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også fortsatt veldig plaget! Aner ikke om det er allergi, men regnet med det.. Pustebesvær/astma som er min verste plage. Nesa er plagsom, men uten pustebesvær ville det vært okei. 

Min utfordring er at jeg ikke har vært plaget slik av pollenallergi før. Og nå er jeg plaget hele dagen. Merker ingen forskjell omtrent på inne/ute, og allergimedisin har svært liten effekt. 

Men det hjelper å lese at flere er plaget. Dessverre! 😁

Anonymkode: f9432...662

Som å høre om meg! Veldig rart at flere har fått ekstra plager nå da, spesielt når de sier det er lite pollen i år! Hvor bor du?

ts

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som å høre om meg! Veldig rart at flere har fått ekstra plager nå da, spesielt når de sier det er lite pollen i år! Hvor bor du?

ts

Anonymkode: 15a16...54a

Jeg bor i Viken fylke, gamle Akershus. 

Blir spennende å se om det går over snart, ikke akkurat noen drøm det her.. 

Har bedt legen min om en vurdering, og evt langtidsvirkende astmamedisin. 

Anonymkode: f9432...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Viken fylke, gamle Akershus. 

Blir spennende å se om det går over snart, ikke akkurat noen drøm det her.. 

Har bedt legen min om en vurdering, og evt langtidsvirkende astmamedisin. 

Anonymkode: f9432...662

Jeg bor i Oslo. Da er det jo samme mtp at det egentlig ikke meldes om no særlig spredning. Men kan visst være en del Furupollen om dagen, noe man egentlig ikke kan være allergisk for, men mange reagerer på det likevel 

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2020 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Vil bare si at jeg anbefaler alle som er veldig plaget med allergi, om å vurdere vaksine. 

Jeg utviklet først bjørkeallergi og så gressallergi da jeg var 12-13 år. I over 25 år har jeg slitt med kraftig allergi, fra mars til sepember. Jeg har testet alt fra Zyrtec til Livostin, Kestine, Aerius, Lomudal og gudene vet hva.
På disse årene har jeg knasket tusenvis av tabletter, brukt litervis med allerinesespray og øyedråper, men likevel hatt store plager. Det at jeg er astmatiker har ikke akkurat hjulpet på. Jeg har måttet holde meg innendørs på fineværsdager, og dusjet før leggetid om jeg har vært ute og fått kontakt med pollen. 

For to år siden startet jeg en reise som har forvandlet allergien min! Jeg startet nemlig med allergivaksinering på sykehuset her jeg bor, og det har gått over all forventning. Jeg fikk henvinsing fra fastlegen, og etter en del tester (inkludert spirometri pga astmaen) ble jeg godkjent.

Jeg synes det var beintøft i opptrappingsfasen vinteren 2018, med sterkere doser hver uke, men etter at jeg kom på vedlikeholdsdosen har det gått som en drøm. Da er jeg på sykehuset hver åttede uke for vaksinene (gress i en arm, bjørk i den andre). 
 

Våren og sommeren 2018 var fantastisk, og i 2019 merket jeg knapt at jeg har allergi! Jeg har nå bare seks ganger til på sykehuset, så er jeg ferdig. 
Anbefales på det sterkeste!!

Anonymkode: 7172d...0bb

For bjørkepollen (de andre vet jeg ikke) har denne vaksinen nå kommet i pilleform. Man tar piller hjemme i 3 år, og slipper å reise inn på sykehuset og alt styr det medfører. 😃 Kun første dose skal taes under oppsyn. Har vist veldig gode resultat! Dog er det forbeholdt de som sliter mye.

Min datter er veldig allergisk, men i år har det gått mye bedre enn før. Allergi-legen fortalte at det er tilbakemeldingen de har fått av de fleste, uten at de helt kan forklare hvorfor. 

Anonymkode: eeb1e...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt noe allergi før, men tror jeg har det i år. Begynte i begynnelsen av mars med rennende øyne, vondt i hals og tett nese spesielt om morgenen. Også litt trykkende i brystet. Er fortsatt plaget med alt dette. Har fått tatt blodprøve, så håper de finner ut noe snart! 

Anonymkode: 5b1cb...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller aldri hatt noe allergi før, men tror jeg har det i år. Begynte i begynnelsen av mars med rennende øyne, vondt i hals og tett nese spesielt om morgenen. Også litt trykkende i brystet. Er fortsatt plaget med alt dette. Har fått tatt blodprøve, så håper de finner ut noe snart! 

Anonymkode: 5b1cb...ede

Sært at vi er så mange med samme typer symptomer. Hva slags blodprøve har du tatt?

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg var veldig plaget i fjor og endte med å gå til legen og få ordentlig medisin (reseptbelagt nesespray, samt større pakninger av tablettene). Det hjalp med en gang - før dette trodde jeg at jeg skulle kveles av hoste.

I år har jeg bare hatt milde reaksjoner - men så har jeg også tatt medisinen fra begynnelsen av mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sært at vi er så mange med samme typer symptomer. Hva slags blodprøve har du tatt?

Anonymkode: 15a16...54a

Ja jeg og synes det. Har testet negativt for korona men pga luftveissymptomer må jeg fortsatt være i karantene, så håper det gir seg snart! 

For allergier i hvertfall. Finnes det flere forskjellige? 

Anonymkode: 5b1cb...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg og synes det. Har testet negativt for korona men pga luftveissymptomer må jeg fortsatt være i karantene, så håper det gir seg snart! 

For allergier i hvertfall. Finnes det flere forskjellige? 

Anonymkode: 5b1cb...ede

Nei bare tenkte om du hadde tatt prøve for å evt finne noen annen grunn.

rart hvis det er korona, da har jg hatt det i ti mnd med varierende symptomer og opp og ned. Føler meg jo ikke infeksjonssyk. Og ingen jeg har vært med har blitt syke.

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg var veldig plaget i fjor og endte med å gå til legen og få ordentlig medisin (reseptbelagt nesespray, samt større pakninger av tablettene). Det hjalp med en gang - før dette trodde jeg at jeg skulle kveles av hoste.

I år har jeg bare hatt milde reaksjoner - men så har jeg også tatt medisinen fra begynnelsen av mars.

Tar masse medisiner::🤪

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tar masse medisiner::🤪

Anonymkode: 15a16...54a

Og hva er problemet med det? Jeg kan ikke la være å sove i 4 måneder for å være medisinfri i pollensesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar masse medisiner::🤪

Anonymkode: 15a16...54a

Ikke noe problem. Jeg bare trodde det var et forslag om å skaffe seg medisin😊 men jeg tar altså allerede masse og er veldig plaget

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lenge sånn gran/furupollen sprer seg?

Anonymkode: 15a16...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2020 den 15.51, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig plaget med allergi om dagen. Flere som opplever det samme?

Jeg er så tett på morgenen og ekstra ille etter jeg har vært ute.

leste i går at det er den mildeste pollensesongen på lenge. Så får ikke dette til å stemme. 
flere som merker det godt? I Oslo.

Anonymkode: 15a16...54a

Jeg merker det godt. Ikke fult like mye som du beskriver, men nyser, rennende nese og øyne 😕

Tid for ny sprøyte kanskje 😅

Anonymkode: 66d16...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...