Gå til innhold

Sammen med fetteren min...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har holdt på med en fyr en god stund nå, og vi er vel i prinsippet det man kan kalle kjærester. Men for noen dager siden, fant jeg tilfeldigvis ut at vi er fetter og kusine på morsiden.. Vi hadde ingen anelse om dette fra før, ettersom familiene våre ikke har hatt kontakt grunnet familiedrama fra langt tilbake (vanskelig å forklare her).

Uansett; jeg har ikke fortalt det til han enda fordi jeg er redd han ikke vil være sammen med meg lenger hvis han vet at vi er fetter og kusine.. jeg orker ikke å miste han:( i tillegg føler jeg det er galt å fortsette som før mtp at det er ulovlig å feks gifte seg med fetteren sin.

What to do?

Anonymkode: 909e8...0f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortell han det!! Blir jo reine hotel Cæsar om du holder denne informasjonen fra han

Anonymkode: a91c5...2d0

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fortell han det!! Blir jo reine hotel Cæsar om du holder denne informasjonen fra han

Anonymkode: a91c5...2d0

Men jeg tror ikke han kommer til å godta det, er 99% sikker på at han slår opp hvis han får vite det fordi vi har tullet en del med hvordan noen liksom kan gifte seg med folk de er i slekt med og sånn.. føler litt det er karma

Gjest Mysticgirl
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har holdt på med en fyr en god stund nå, og vi er vel i prinsippet det man kan kalle kjærester. Men for noen dager siden, fant jeg tilfeldigvis ut at vi er fetter og kusine på morsiden.. Vi hadde ingen anelse om dette fra før, ettersom familiene våre ikke har hatt kontakt grunnet familiedrama fra langt tilbake (vanskelig å forklare her).

Uansett; jeg har ikke fortalt det til han enda fordi jeg er redd han ikke vil være sammen med meg lenger hvis han vet at vi er fetter og kusine.. jeg orker ikke å miste han:( i tillegg føler jeg det er galt å fortsette som før mtp at det er ulovlig å feks gifte seg med fetteren sin.

What to do?

Søskenbarn kan fint gifte seg. Ingen lov mot det :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke forbudt å gifte seg med søskenbarn. Dersom man velger å få barn sammen, øker sjansen for misdannelser osv..  

Anonymkode: 695ac...53b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han finner det vel ut uansett? Til slutt?
Det er faktisk fullt lovlig å gifte seg med sin fetter/kusine. Det er litt problematisk med tanke på barn, då det er for nært blod / (doblet risiko for medfødte misdannelser )

Anonymkode: 226c6...d6d

Skrevet

Altså hvis personen ikke ønsker å være sammen med søskenbarnet si så må du faktisk respektere det. Bygge et forhold videre på en så stor løgn er ganske drøyt. Personen kommer jo mest sannsynlig til å finne det ut.

Greit at det ikke er forbudt å gifte seg, men bare tenk på det, foreldrene deres er/var søsken. Er ikke det LITT turn off å tenke på hvor nært det er? Og ikke minst at dere ikke bør få barn? 

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke ulovlig å gifte seg med søskenbarn. Men dere risikerer at eventuelle barn får incest-relaterte plager.

Synes ikke DU at det er en liten smule ekkelt å knulle søskenbarnet ditt da?

Hvis du synes incest er greit nok, så får du bare kjøre på.

Men mulig søskenbarnet ditt føler noe annet når han finner ut at du villig har begått incest over lang tid, selv om du visste om det. 🤢

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søskenbarnet til mamma giftet seg med sitt søskenbarn, og halve slekta har hofteproblemer. Litt sånn som i kongefamilien... 

Anonymkode: ccc26...713

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg noen i slekten min for øyet, men jeg skjønner helt ærlig ikke hvor alle disse motforestilingene kommer fra. Slikt er allerede vanlig i mindre bygder uansett og det har vært vanlig i adelen historisk sett for å bevare ressursene internt. Incest må foregå med nærmeste slekt (foreldre med barn/søsken med hverande) eller incesten må foregå i flere generasjoner for at disse genetiske ulempene skal gjøre seg nevneverdig gjeldende. 

Anonymkode: afae0...3e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvis dere hadde vokst opp som søskenbarn, lekt sammen og kjente hverandre godt hadde det vært litt rart...men dere møttes tilfeldig og fant tonen. Klart, fortsatt litt «rart», men mer sosialt akseptabelt enn om dere hadde vokst opp sammen! 

Anonymkode: 9dd4a...720

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Hadley skrev:

Det er ikke ulovlig å gifte seg med søskenbarn. Men dere risikerer at eventuelle barn får incest-relaterte plager.

Synes ikke DU at det er en liten smule ekkelt å knulle søskenbarnet ditt da?

Hvis du synes incest er greit nok, så får du bare kjøre på.

Men mulig søskenbarnet ditt føler noe annet når han finner ut at du villig har begått incest over lang tid, selv om du visste om det. 🤢

Incest? De er fetter og kusine. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvis dere hadde vokst opp som søskenbarn, lekt sammen og kjente hverandre godt hadde det vært litt rart...men dere møttes tilfeldig og fant tonen. Klart, fortsatt litt «rart», men mer sosialt akseptabelt enn om dere hadde vokst opp sammen! 

Anonymkode: 9dd4a...720

Ungene blir både søsken OG tremenninger. Det er ikke særlig sosialt akseptert.

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg noen i slekten min for øyet, men jeg skjønner helt ærlig ikke hvor alle disse motforestilingene kommer fra. Slikt er allerede vanlig i mindre bygder uansett og det har vært vanlig i adelen historisk sett for å bevare ressursene internt. Incest må foregå med nærmeste slekt (foreldre med barn/søsken med hverande) eller incesten må foregå i flere generasjoner for at disse genetiske ulempene skal gjøre seg nevneverdig gjeldende. 

At det er vanlig i små bygder i Norge er ikke sant nå lenger. Og nå vet man også helserisikoen ved å få barn sammen med søskenbarn, så det er ikke akkurat anbefalt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Boblerone skrev:

Ungene blir både søsken OG tremenninger. Det er ikke særlig sosialt akseptert.

Nå presenterer man vel ikke ungene som søskenbarn og tremenninger.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Fireflies skrev:

Nå presenterer man vel ikke ungene som søskenbarn og tremenninger.

Det handler om å være klar over hvor idiotisk det er å bli sammen med sitt eget søskenbarn.

og de fleste barn vet godt hvem som er sine søskenbarn og tremenninger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det trenger ikke ha pågått i flere generasjoner for at det skal påvirke genetisk. Det rekker at de er autosomale resessive bærere av en sykdom og det vil da være mye høyere sjanse for at søskenbarnet også er bærer enn om man fant seg en partner som ikke var beslektet. 

Anonymkode: 80c96...2f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner et par som er søskenbarn og som til og med har fått barn. Joda, de har det fint og er lykkelige, men det er faktisk incest og jeg synes helt ærlig at det er ekstremt sært. Du må være ærlig om dette og det beste er om dere kommer dere videre. Det finnes flere fisk i havet 

Anonymkode: 15e2d...525

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner et par som er søskenbarn og som til og med har fått barn. Joda, de har det fint og er lykkelige, men det er faktisk incest og jeg synes helt ærlig at det er ekstremt sært. Du må være ærlig om dette og det beste er om dere kommer dere videre. Det finnes flere fisk i havet 

Anonymkode: 15e2d...525

Det er ikke incest. 

Anonymkode: 240fd...c68

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...