Gå til innhold

Kan artister se hvem som spiller musikken på Spotify?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Siden man har profil der inne og sånt? 

Anonymkode: 3b928...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, artister kan se hvor musikken blir strømmet fra. Eksen min er artist og har musikken på Spotify, han kunne logge inn på Spotify for artist og se hvor musikken hans var spilt fra, husker ikke om han kunne se profiler, men lokasjon i allefall. 

Anonymkode: def4a...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2020 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Hvor "nøyaktig" er egentlig denne informasjonen da?       

Anonymkode: da375...2bc

Jeg er artist på Spotify 🙂

Man får opp land og by, og antall personer i disse byer og land som har lyttet. Du kan se på hver enkelt sang hvor i verden den ble spilt. 

Man får også prosenter på hvilken alder og kjønn som lytter, men disse blir ikke koblet opp mot land og by, og du får ikke se eksakt antall. 

Du kan se hvilke personlige spillelister du er i, så lenge flere personer har lyttet på deg gjennom denne spillelisten. Altså, du kan få info om at du er i 200 spillelister, men du får ikke se navnet på spillelistene før flere enn listemakeren har hørt på låten din via spillelisten. Å se navnene på disse er noe av det morsomste å se på. En av mine favoritter er "boioioinggg kjøre bil" 😂 og du får også se navnet til personen som laget spillelisten. 

Når du når et visst antall avspillinger, kan du se hvilke artister andre hører på før og etter din musikk, ved å trykke på "artist radio". 

Anonymkode: c463c...8cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...