Gå til innhold

Silikonpupper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en eks, som aldri skulle ha dame med silikon. Silikon var tåpelig, for dem som har dårlig selvtillit, det var fake og gudene vet hva. 
Jeg lo godt, inni meg, når jeg selv hadde silikon og hatt det i flere år før jeg traff han. 
 

Han kunne altså hverken se, eller kjenne forskjellen. Han fikk aldri vite at jeg faktisk har silikon 😋

Anonymkode: bae02...464

At du går fra A til D? Hvis du ikke ser det eller kjenner det da er det rart du som dame har valgt akkurat ham. 

Endret av Hr. Aktiv
Da er det andre ting som trekker i det forholdet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært synlig med silikonimplantater når man legger seg ned. Naturlige bryster flyter litt ut på sidene mens silikonbryster er hardere og står nærmest rett til værs. Dette er enkelt å se f eks når folk ligger og soler seg, eller når de ligger på operasjonsbordet hos meg. På operasjonsstua trenger vi aldri å spørre om folk har silikon, for det ser vi.

Anonymkode: 1fcb3...244

Nå har ikke jeg for vane å legge med ned rundt omkring i hverdagen, jeg har ikke en jobb som tilsier at jeg skal ligge liksom.
Det er også forskjell på silikonimplantanter. Du har forskjellig form på dem feks. Runde vil alltid stå mer opp/ut enn dråpeformede feks. 
Jeg har vært på stranden med folk som ikke har sett at jeg har silikon, av den enkle grunn at de ikke står rett opp og jeg soler meg ikke toppløs så man har noe støtte av bikinioverdelen.
Jeg sier ikke at det ikke kan sees når jeg ligger, men det er ikke alltid svært synlig som du skriver. 

Anonymkode: 075f8...a1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg for vane å legge med ned rundt omkring i hverdagen, jeg har ikke en jobb som tilsier at jeg skal ligge liksom.
Det er også forskjell på silikonimplantanter. Du har forskjellig form på dem feks. Runde vil alltid stå mer opp/ut enn dråpeformede feks. 
Jeg har vært på stranden med folk som ikke har sett at jeg har silikon, av den enkle grunn at de ikke står rett opp og jeg soler meg ikke toppløs så man har noe støtte av bikinioverdelen.
Jeg sier ikke at det ikke kan sees når jeg ligger, men det er ikke alltid svært synlig som du skriver. 

Anonymkode: 075f8...a1b

Hvis man har små implantater og mye fettvev rundt så er det selvfølgelig mindre synlig. Men om man f eks går fra A til C- eller D-cup så er forskjellen nokså ekstrem. Man har også økt sjanse for rippling jo slankere man er (implantatene til fotballfrue Caroline Berg Eriksen er et godt eksempel på dette). Jeg har selv hatt silikonimplantater i 14 år så jeg vet godt hvordan de oppfører seg. Jeg har også måttet bytte dem ut på grunn av kapsling i fbm svangerskap. Jeg har til sammen brukt 70 000 kroner på silikonimplantater (den første gangen jeg la inn i 2006 så kostet det bare 24 000) og skulle ønske at jeg aldri hadde begynt på den karusellen. Hvis jeg fjerner dem nå, så vil huden bli slapp, selv om jeg har svært moderate implantater på 270 gram. Så jeg føler meg skikkelig "stuck" med silikonimplantater.

Anonymkode: 1fcb3...244

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en eks, som aldri skulle ha dame med silikon. Silikon var tåpelig, for dem som har dårlig selvtillit, det var fake og gudene vet hva. 
Jeg lo godt, inni meg, når jeg selv hadde silikon og hatt det i flere år før jeg traff han. 
 

Han kunne altså hverken se, eller kjenne forskjellen. Han fikk aldri vite at jeg faktisk har silikon 😋

Anonymkode: bae02...464

Jeg jobber som sagt som operasjonssykepleier, og ukentlig med implantatkirurgi. Aldri i løpet av mine 12 år i yrket så har jeg kjent på implantater som har vært like myke som vanlig brystvev. Og så han ikke arrene etter operasjonen? Ble de lagt inn via armhulene eller mamillene da?

Anonymkode: 1fcb3...244

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som sagt som operasjonssykepleier, og ukentlig med implantatkirurgi. Aldri i løpet av mine 12 år i yrket så har jeg kjent på implantater som har vært like myke som vanlig brystvev. Og så han ikke arrene etter operasjonen? Ble de lagt inn via armhulene eller mamillene da?

Anonymkode: 1fcb3...244

Nei, jeg la de inn med vanlig snitt, under brystene. Sår på meg har en tendens til å gro Helt uten arr. Jeg har også tatt to kikkhulloperasjoner og jeg har ingen arr etter det heller. 
Mine er veldig myke. Om de er like mye som naturlige, det vil jeg ikke påstå. Men av de som har kjent på de, så har ingen trodd at det er sillikon. 

Anonymkode: bae02...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg la de inn med vanlig snitt, under brystene. Sår på meg har en tendens til å gro Helt uten arr. Jeg har også tatt to kikkhulloperasjoner og jeg har ingen arr etter det heller. 
Mine er veldig myke. Om de er like mye som naturlige, det vil jeg ikke påstå. Men av de som har kjent på de, så har ingen trodd at det er sillikon. 

Anonymkode: bae02...464

Det spiller jo uansett ingen rolle om folk ser det eller ikke. Sannheten er nok at mange legger merke til det uten å si noe men at de aller fleste faktisk ikke studerer andres pupper når de ligger eller står eller går, ihvertfall ikke folk det er naturlig å snakke om silikonpupper med. Og hva så om det vises eller ikke, hvis du er fornøyd selv og har helsa med deg til tross så trenger du hverken å forklare eller forsvare det. You do you 😊

 

Jeg har 3 venninner med silikon som er nær nok til å snakke om slikt med. Hun ene har hatt løft og fått alt for høye brystvorter i tillegg slik at hun ikke kan ha på trekantbikini feks, og innleggene henger litt og er nok litt for store. Hun sa at hun ikke var fornøyd for noen år siden men sa nå at hun var fornøyd igjen og ingenting er jo bedre enn det. 

 

Venninne nr 2 er veldig fornøyd og ammer sitt første barn uten problemer. 

 

Venninne nr 3 hater dem, har innkapsling og smerter og har vært på konsultasjon for å få de fjernet. 

 

Hun første tror jeg har vært til en kirurg som har gitt rabatter og litt 2 for 1 og noe gratis osv (useriøst), hun andre vet jeg ikke hvor hun gjorde det og hun tredje var til en veldig erfaren kirurg på en seriøs klinikk. 

 

Utfallet kan være forskjellig. Bare ha det i bakhodet og følg kirurgens råd om størrelse framfor eget ønske og forestilling 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser her om alle problemene med innkapsling, amming osv, så er jeg sjeleglad for at jeg ikke har opplevd noe av dette selv. Jeg har hatt silikon i 5 år, og har gått igjennom en graviditet, fødsel og ammet i 6 mnd. Har som sagt ikke opplevd noen problemer. Men den dag i dag hadde jeg aldri tatt silikon igjen 😊 Kan ikke forstå at jeg ville legge meg under kniven bare for større bryster.. Kan se for meg at jeg fjerner silikonen innen jeg er 35, er 25 år nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det da jeg var 19. Hadde helt flat brystkasse. La inn 180 på hver side. Så ikke noe megapupper. Det så veldig fint og naturlig ut, men når man ligger på rygg flater de jo ikke ut sånn ordentlige pupper gjør, og da bådes sees og kjennes det for de som vet hva de ser etter. 

Jeg mistet følelsen i brystvortene og i huden der arrene er. Det første er veldig kjipt, det andre bryr jeg meg ikke om. Synes det var vondt og ubehagelig å ligge på magen, og etterhvert fikk jeg vonde skuldre. De føltes plagsomme når jeg trente. De blir harde og kalde når det er veldig kaldt - litt samme som en tempur-pute.

Etter 10 år fikk jeg dem fjernet. Det så ut som tomme teposer første halvåret, men så strammet huden seg helt tilbake til utgangspunktet - eneste man kan se nå er arrene under brystkassa. Følelsen i brystvortene kom ikke tilbake. Arrvevet gir meg noe plager, det er mindre elastisk for å bøye seg bakover og åpne brystet godt. 

Fikk et barn noen år senere. Hadde problem med melkegangene i forhold til amming. Jeg ble fortalt at det kunne skje den gang jeg la dem inn, men som 19-åring ga jeg vel faen i det, jeg skulle sikkert ikke ha barn uansett, og om så finnes det flaske. Som 35-åring var det en stor sorg for meg. 

Jeg må si at jeg har aldri hørt EN negativ kommentar fra en mann om mine naturlige speilegg-pupper, men derimot var mange kvinner «trøstende», og uttrykte at de forsto godt at jeg følte det nødvendig, mens kamerater jeg diskuterte det med på forhånd sa at de ikke skjønte poenget. Og det var flest kvinner som synes det var veldig fint da jeg la inn silikon. Fikk ingen negative kommentarer fra menn da jeg hadde dem heller, jeg tror seriøst kvinner er mer opptatt av sånt enn menn er. 

Dere som snakker om A-cup og C-cup etc - cup størrelsen påvirkes av omkretsen, så det er meningsløst å si. Jeg brukte en 65-C, men hadde jeg hatt 80 i omkrets og snurpet den sammen bak i ryggen ville jeg jo sikkert måttet hatt A-cup med de samme puppene. En D-cup høres enormt ut, men om man har 65-70 i omkrets er det ikke det. En 85-D derimot er ganske digert. 

Anonymkode: 0bc1a...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt flat og veldig sent utviklet. Fikk ikke mensen før jeg var 18, og hadde veldig «guttefasong». Hadde selv veldig komplekser for at jeg var så lite kvinnelig, og tok silikon når jeg var 22. Tok under muskelen, dråpeformede innlegg. Var møkkavondt å få lagt inn. Måtte sove sittende i lang tid, og husker det som utrolig smertefullt. Har allikevel ikke angret, og det er kun de nærmeste som vet at jeg har hatt silikon. Det var et helt rett valg den gang for meg, og noe som boostet min selvfølelse.

Det har nå gått 10 år siden jeg fikk lagt de inn, og mye har skjedd. Jeg har fått to barn, og ammet begge. Kroppen har endret seg mye, og jeg har lagt på meg noen kg og fått  bredere hofter. Puppene som etter operasjonen var en c-cup (65C) ble en E-cup (70E), men var fortsatt veldig fine.

Jeg fikk nylig en kapsling i ene brystet, og måtte gjennom en operasjon der jeg fjernet silikonen. Fikk tilbudet om å legge inn igjen silikon etter fjernet kapsel, men slik ting er nå så føler jeg det ikke er rett for meg lenger. Så jeg har veldig nylig fjernet silikonen helt og skal prøve å se hvordan det blir uten. Enn så lenge er det 3 uker siden operasjonen der jeg fjernet de og de ser ganske rare ut. Fikk også en komplikasjon nesten en uke etter operasjonenen som gjorde at jeg måtte inn og stoppe en blødning, og ene brystet ble derfor seendes enda mer merkelig ut. Vil ta 6 mnd før jeg ser endelig resultat.

Mitt råd er å vurdere det grundig. Gå flere runder med deg selv. Vær sikker på at du gjør det for de rette grunner (kun for deg selv) og at du er forberedt på at det kan bli komplikasjoner både rett etter og lenge etter operasjon som gjør at du må fjerne de eller endre på de. Husk at kroppen din endrer seg gjennom livet, og at selv om de sier at innleggene kan vare livet ut så er det mye som skjer gjennom et liv som gjør at veldig mange må ta nye operasjoner allikevel for å holde det pent. Det viktigste er at du har tenkt igjennom valget ditt og at du er inneforstått med alt som kommer med.
 

Hvis du tenker å gjennomføre så vil jeg anbefale en konsultasjon for en prat med Haga ved akademiklinikken, jeg opplevde henne som meget dyktig på bryst og at hun gav gode råd. Hun var også ærlig på hva som blir naturlig og pent.

Endret av Megplussto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har svært små pupper og har hatt lyst på større siden jeg var 16 år. Nå er jeg 22 år. Jeg lurer på deres erfaringer. Hvor mye koster det (,jeg har a-,cup og tenker d-cup), komplikasjoner i ettertid/rett etter, tar det lang tid før man er tilbake i normal hverdag med studie og trening osv,?

Anonymkode: ff013...7da

Det tar aldri slutt dette; ung kvinne, usikker fordi:

- små bryster

- ikke fornøyd med underlivet

- en rynke under øyet eller i panna

- høyt hårfeste

- liten rumpe

- og helt sikkert mange andre ting.

Løsning --> plastic fantastic 

Den hjelpa dere trenger er et par måneder innesperret på en psykiatrisk institusjon for å jobbe med hodet deres. 

Anonymkode: 505e0...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, addict skrev:

Bare ha det i bakhodet og følg kirurgens råd om størrelse framfor eget ønske og forestilling 😊

Nja - tenk selv også. Min kirurg prøvde å overtale meg til å ta større innlegg, for «ellers var det knapt vits i». Jeg er veldig glad jeg ikke hørte på ham... Hadde ikke noe ønske om store pupper, bare helt normale. (nå er jeg happy med mine godt under snitt små).

Anonymkode: 0bc1a...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har noe pupper fra før, nok til å fylle en A-cup, ville jeg ikke ha gjort det. 

Jeg hadde virkelig bittesmå pupper (ikke sjans til å fulle ut A-cup) og opererte da jeg var 20 til en liten B-cup (240 ml). De så pene ut, jeg var veldig fornøyd men de var alltid litt harde. Kroppen min kapsler dem inn. 

Måtte bytte da en av dem sprakk i et stygt fall i skibakken. Full lekkasje ut i kroppen. 

De klarte aldri å få ut all lekkasjen. Det plager meg ikke, men har klumper på den ene siden og ut i armhulen. 

Deretter måtte jeg bytte igjen da innleggene  var 20 år gamle (det bør man). Nå var jeg eldre, hadde fått barn og kirurgen mente jeg måtte ha større innlegg for å fylle ut den slappe huden. Men det ser ikke pent ut med høye, store sprettpupper når man er 45, og i hvert fall ikke i 20 år til fremover. Vi endte på en mellomting.
 

Men jeg synes det er ubehagelig å gå på stranden etc fordi jeg ser ut som en utdanket silikonbabe. Alternativet hadde vært å ta dem ut og være flat som en pannekake, så det er det beste av to onder. Men det har kostet mange penger, og jeg vil ikke råde deg til å ta silikon hvis du ikke må. Vil blir alle eldre, da ser det bare rart ut. 

Anonymkode: d9004...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja - tenk selv også. Min kirurg prøvde å overtale meg til å ta større innlegg, for «ellers var det knapt vits i». Jeg er veldig glad jeg ikke hørte på ham... Hadde ikke noe ønske om store pupper, bare helt normale. (nå er jeg happy med mine godt under snitt små).

Anonymkode: 0bc1a...da2

Klart, går det den vegen så burde man jo klare å tenke selv 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...