Gå til innhold

Silikonpupper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har svært små pupper og har hatt lyst på større siden jeg var 16 år. Nå er jeg 22 år. Jeg lurer på deres erfaringer. Hvor mye koster det (,jeg har a-,cup og tenker d-cup), komplikasjoner i ettertid/rett etter, tar det lang tid før man er tilbake i normal hverdag med studie og trening osv,?

Anonymkode: ff013...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil få mange som råder deg til å IKKE ta silikon. Fordi det ser falskt ut, ikke kjennes ut som "the real deal". 

Sannheten er at mange kan ikke se forskjellen på et godt par silikon pupper, og et vanlig par naturlige bryster. Spesielt menn, som "haaater" silikonpupper, men de har jo ikke peiling. :P Gjør du dette hos en svært dyktig kirurg så vil puppene se temmelig naturlige ut. Iallefall om det er ønsket ditt. Ønsker du ballonglooken, så får du jo den om du ber om den, naturligvis. 

Ville søkt litt rundt på nettet ellers også. Det er blandet kvalitet på svarene du vil få her inne... Har ikke silikon selv men vurderte silikon med løft tidligere. Problemet mitt er at jeg er redd for bivirkninger i etterkant, og redd at kroppen min ikke skal akseptere at jeg har fremmedlegemer i den. Er også redd for at selve silikonen skal bli dårlig etter 10-20 år og gjøre meg syk. Er rett og slett livredd for komplikasjoner... 

Anonymkode: 3e68a...3b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at du gjør det hos en skikkelig, anerkjent klinikk. Mange har veiledende priser på sidene sine 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil få mange som råder deg til å IKKE ta silikon. Fordi det ser falskt ut, ikke kjennes ut som "the real deal". 

Sannheten er at mange kan ikke se forskjellen på et godt par silikon pupper, og et vanlig par naturlige bryster. Spesielt menn, som "haaater" silikonpupper, men de har jo ikke peiling. :P Gjør du dette hos en svært dyktig kirurg så vil puppene se temmelig naturlige ut. Iallefall om det er ønsket ditt. Ønsker du ballonglooken, så får du jo den om du ber om den, naturligvis. 

Ville søkt litt rundt på nettet ellers også. Det er blandet kvalitet på svarene du vil få her inne... Har ikke silikon selv men vurderte silikon med løft tidligere. Problemet mitt er at jeg er redd for bivirkninger i etterkant, og redd at kroppen min ikke skal akseptere at jeg har fremmedlegemer i den. Er også redd for at selve silikonen skal bli dårlig etter 10-20 år og gjøre meg syk. Er rett og slett livredd for komplikasjoner... 

Anonymkode: 3e68a...3b6

Takk for svar☺️ jeg har prøvd å søke rundt, men skjønner virkelig ikke hvordan man finner ut om noen er dyktige eller ikke..

Anonymkode: ff013...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, addict skrev:

Sørg for at du gjør det hos en skikkelig, anerkjent klinikk. Mange har veiledende priser på sidene sine 😊 

Hva er en anerkjent klinikk da?☺️

Anonymkode: ff013...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en anerkjent klinikk da?☺️

Anonymkode: ff013...7da

Det må du nesten finne ut av i den byen du bor 😊 men feks Volvat og Aleris er jo store kjeder som burde vite hva de holder på med. Colosseumsklinikken også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, addict skrev:

Det må du nesten finne ut av i den byen du bor 😊 men feks Volvat og Aleris er jo store kjeder som burde vite hva de holder på med. Colosseumsklinikken også. 

Takk☺️ bor i Oslo og har sett litt på Aleris☺️

Anonymkode: ff013...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, addict skrev:

Det må du nesten finne ut av i den byen du bor 😊 men feks Volvat og Aleris er jo store kjeder som burde vite hva de holder på med. Colosseumsklinikken også. 

Aleris Frogner ville jeg ikke valgt igjen. Dårlig på oppfølging og ikke fornøyd med resultatet. Slurv. 

Anonymkode: 73f2d...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aleris Frogner ville jeg ikke valgt igjen. Dårlig på oppfølging og ikke fornøyd med resultatet. Slurv. 

Anonymkode: 73f2d...b41

Egentlig litt dumt at det ikke finnes en facebookgruppe eller noe sånt hvor folk kan dele erfaringer og bilder osv. Det finnes mtp bukplastikk og det har hjulpet meg veldig i min research.

 

Edit: Eller, hva vet jeg 😂 kanskje det finnes? 

Endret av addict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar☺️ jeg har prøvd å søke rundt, men skjønner virkelig ikke hvordan man finner ut om noen er dyktige eller ikke..

Anonymkode: ff013...7da

Tidligere Colosseum klinikken på Majorstuen, Aleris.

 

https://www.aleris.no/plastisk-kirurgi/bryst/brystforstorrelse/silikonpupper/?gclid=CjwKCAjwk6P2BRAIEiwAfVJ0rKkpAkjFg_bs4vQVh_oYhVWeYSkYqlfIGXXjKtbNioB9HPJKYJvtzxoCj2IQAvD_BwE

Anonymkode: fef1a...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Meld deg inn i Facebookgrupper om temaet og be om erfaringer. Gå til en anerkjent kirurg. Koster ca 40-50000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått utført brystløft + silikon. La inn 200 cc på den ene og 275 cc på den andre (stor forskjell på de naturlige brystene). Veldig glad for at jeg gjorde det. Det kostet 55k. Veldig kjedelig i den postoperative fasen. Det var ganske vondt de første dagene, men det kjedelige var at jeg ikke kunne trene og løpe noe særlig før etter 2-3 uker (og det er egentlig også for tidlig i følge anbefalingene, men jeg tok det litt på feelingen). 

Jeg er på samme alder som deg, TS. Har ikke fått barn. Kirurgen sa at de vanligvis anbefalte at man var ferdig med å få de barna man skulle ha, men at i mitt tilfelle hadde jeg et godt utgangspunkt for amming osv. uansett. Jeg vet ikke om jeg vil ha barn da, men uansett. 

 

Anonymkode: ecc04...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har silikon, hatt det i 10+ år nå. Ingen tror det om meg da de er store men ser naturlig ut. Jeg valgte å ta under brystmuskelen og valgte dråpeformede innlegg, da ble de mest naturlig for meg. Man kan heller ikke kjenne det siden brystmuskelen ligger utenpå. Klarte fint å amme når jeg fikk barn, ingen problemer der. Ene legen jeg snakket med sa at det var veldig forskjellig om man kunne amme eller ikke, men at når folk med innlegg ikke fikk melk, så skyldte de på innleggene. De som ikke hadde innlegg var bare uheldige. Så der finnes ingen skikkelig studie på at silikoninnlegg hemmer amming.

Så til advarselen. Tenk over om den størrelsen du velger å forsøke å få er en størrelse i bh som er enkelt å skaffe. Jeg ønsket å gå opp 3 str, gikk opp 5 og må kjøpe bh-er på nett eller noen få spesialbutikker der det er veldig dyrt.
Du bør også tenke over bh-er med god støtte da D-cup er mye tyngre enn det du alt har, for å forebygge ryggsmerter. 

Lykke til uansett hva du velger :)

Anonymkode: 075f8...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på det sterkeste anbefale å vente til du er ferdig med å få barn. Man får ingen problemer med å amme da melkekjertlene uansett ikke kuttes over, men de aller fleste utvikler hard kapsel i forbindelse med svangerskapene. Da må man gjennom en ny, dyr operasjon og man har enda større sjanse for å utvikle hard kapsel på nytt. 

Anonymkode: 1fcb3...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har silikon, hatt det i 10+ år nå. Ingen tror det om meg da de er store men ser naturlig ut. Jeg valgte å ta under brystmuskelen og valgte dråpeformede innlegg, da ble de mest naturlig for meg. Man kan heller ikke kjenne det siden brystmuskelen ligger utenpå. Klarte fint å amme når jeg fikk barn, ingen problemer der. Ene legen jeg snakket med sa at det var veldig forskjellig om man kunne amme eller ikke, men at når folk med innlegg ikke fikk melk, så skyldte de på innleggene. De som ikke hadde innlegg var bare uheldige. Så der finnes ingen skikkelig studie på at silikoninnlegg hemmer amming.

Så til advarselen. Tenk over om den størrelsen du velger å forsøke å få er en størrelse i bh som er enkelt å skaffe. Jeg ønsket å gå opp 3 str, gikk opp 5 og må kjøpe bh-er på nett eller noen få spesialbutikker der det er veldig dyrt.
Du bør også tenke over bh-er med god støtte da D-cup er mye tyngre enn det du alt har, for å forebygge ryggsmerter. 

Lykke til uansett hva du velger :)

Anonymkode: 075f8...a1b

Hvis du ser på operasjonsteknikk så er det kun ved brystreduksjon at melkekjertlene kuttes av. Man flytter ikke brystvorten når man legger inn silikon. Men som sagt så utvikler de aller fleste hard kapsel i forbindelse med svangerskap og ny operasjon for å bytte ut innkapslede implantater koster mellom 40-50 0000 kroner. Jeg er operasjonssykepleier så dette kan jeg.

Anonymkode: 1fcb3...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har silikon, hatt det i 10+ år nå. Ingen tror det om meg da de er store men ser naturlig ut. Jeg valgte å ta under brystmuskelen og valgte dråpeformede innlegg, da ble de mest naturlig for meg. Man kan heller ikke kjenne det siden brystmuskelen ligger utenpå. Klarte fint å amme når jeg fikk barn, ingen problemer der. Ene legen jeg snakket med sa at det var veldig forskjellig om man kunne amme eller ikke, men at når folk med innlegg ikke fikk melk, så skyldte de på innleggene. De som ikke hadde innlegg var bare uheldige. Så der finnes ingen skikkelig studie på at silikoninnlegg hemmer amming.

Så til advarselen. Tenk over om den størrelsen du velger å forsøke å få er en størrelse i bh som er enkelt å skaffe. Jeg ønsket å gå opp 3 str, gikk opp 5 og må kjøpe bh-er på nett eller noen få spesialbutikker der det er veldig dyrt.
Du bør også tenke over bh-er med god støtte da D-cup er mye tyngre enn det du alt har, for å forebygge ryggsmerter. 

Lykke til uansett hva du velger :)

Anonymkode: 075f8...a1b

Det er svært synlig med silikonimplantater når man legger seg ned. Naturlige bryster flyter litt ut på sidene mens silikonbryster er hardere og står nærmest rett til værs. Dette er enkelt å se f eks når folk ligger og soler seg, eller når de ligger på operasjonsbordet hos meg. På operasjonsstua trenger vi aldri å spørre om folk har silikon, for det ser vi.

Anonymkode: 1fcb3...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Som mann så ser jeg, ler litt, snur meg og går. 

Jeg har en eks, som aldri skulle ha dame med silikon. Silikon var tåpelig, for dem som har dårlig selvtillit, det var fake og gudene vet hva. 
Jeg lo godt, inni meg, når jeg selv hadde silikon og hatt det i flere år før jeg traff han. 
 

Han kunne altså hverken se, eller kjenne forskjellen. Han fikk aldri vite at jeg faktisk har silikon 😋

Anonymkode: bae02...464

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt fra en a til en d-kopp. Ville revurdert en så drastisk forskjell til en størrelse som er mer naturlig og lettere å leve med uten at det går så hardt ut over rygg og hud. Du må også være klar over at flere må ha skift av implatat flere ganger i løpet av livet, og at huden din ikke blir den samme uten implatat når du strekker den så hardt fra små til større. 

Anonymkode: 9db2e...018

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...