Gå til innhold

Hårklipp som får frem krøller/bølger, hva heter det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har veldig langt og tykt hår (tykke hårstrå, ikke nødvendigvis masse hår). Har begynt å bruke teknikker og produkter for å få frem bølgene/krøllene mine igjen etter mange år med rett hår pga "feil" behandling (slitasje, uforsiktig børsting, tørrhet, bleking, osv)...

Men føler det tunge håret mitt, som jeg ikke har klipt opp i en fasong på 10+ år, gjør at det faller ut med en gang. Jeg har klippet tuppene selv, men ikke gitt det noe fasong eller lag.

Hvis jeg drar til frisøren for å få en hårklipp som får frem bølger og krøller i håret mitt, hvordan kan jeg ordlegge meg? Føler det blir så knotete å forklare alt fra A til Å. Har sånne typer klipp et navn? Er det bare lag jeg trenger i håret mitt? Er alle frisører flinke på å få frem bølger og krøller i hår?

Hilsen en som ikke har vært til frisøren på 10 år :fnise:

Anonymkode: 4df09...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre mange frisører som ikke er så flinke til og klippe krøllet hår. Jeg har krøllet og hadde en frisør som var flink, men hun har sluttet. Så er et sjansespill om jeg finner frisør som klarer dette. Jeg bruker og si at jeg skal klippe opp håret mitt.Slik at det blir mere fasong, om dermed krøllene kommer mere fram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devacut er vel en greie, men usikker på hvor utbredt det er i Norge.

Ville undersøkt litt for å finne en frisør som er flink med krøller, og så rett og slett høre med vedkommende hva hun/han tenker. Gjerne ha med noen bilder av hva du liker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn bilde av en krøllesveis du vil ha. Har hjulpet meg mye. 

Anonymkode: aae76...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme hårtype, og for meg hjelper det når frisøren rett og slett tynner håret. Og så bruk av krøllekrem og evt. diffuse på hårføneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan da bare si at du vil ha en klipp som får frem krøllene vel? Er da ikke knotete å si det.

Anonymkode: 031af...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da bare si at du vil ha en klipp som får frem krøllene vel? Er da ikke knotete å si det.

Anonymkode: 031af...816

Og du har ikke krøller? 

Så godt som ingen frisører kan å klippe krøller

Anonymkode: df851...1b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du klipper håret er det en rekke ting du kan gjøre for å få mer definerte krøller - se curly girl metoden.

Det er uhyre vanskelig å finne en frisør som kan klippe krøller. Så jeg har begynt å ringe rundt til de ulike frisørene i området for å spørre hvem som kan klippe krøller og kjenner til curly girl metoden. Og det er jammen ikke mange. Så nå har jeg tenkt å prøve unicorn cut på meg selv og se om det fungerer greit.. Kanskje jeg klarer meg uten frisør?

Anonymkode: e69c2...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Før du klipper håret er det en rekke ting du kan gjøre for å få mer definerte krøller - se curly girl metoden.

Det er uhyre vanskelig å finne en frisør som kan klippe krøller. Så jeg har begynt å ringe rundt til de ulike frisørene i området for å spørre hvem som kan klippe krøller og kjenner til curly girl metoden. Og det er jammen ikke mange. Så nå har jeg tenkt å prøve unicorn cut på meg selv og se om det fungerer greit.. Kanskje jeg klarer meg uten frisør?

Anonymkode: e69c2...217

TS her. Dette er rart... Hei, er du meg? :biggrin:

Jeg holder på med curly girl-metoden nå, og har gjort det et par måneder. Jeg får veldig fine resultater den første dagen. Men dag 2 er det nesten helt flatt. Jeg har såpass tykt, langt og tørt hår og hodebunn at jeg vasker håret 1 gang i uken. Det betyr at jeg må gå med flate, nesten ikke-eksisterende krøller mange dager. Har prøvd å bare fukte på håret og få i gang krøllene igjen på den måten, men resultatet blir ikke like bra som dag 1. Tenker derfor det kanskje holder bedre hvis håret blir klippet opp litt.

Så jeg klippet håret mitt pittelitt med unicorn-metoden tidligere i dag (kødder ikke!) og selv om resultatet ble helt greit, lurer jeg likevel på om ikke en frisør kan gjøre det enda bedre? Men jeg bor på et relativt lite sted, så ikke sikkert jeg kan få tak i noen som er flinke med krøller. Kanskje får jeg bare fortsette å klippe selv, og øve meg på å bli bedre? Det fine med krøllete og bølgete hår er at feil i hårklippen ofte ikke vises like godt som på rettere hår!

Anonymkode: 4df09...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du har ikke krøller? 

Så godt som ingen frisører kan å klippe krøller

Anonymkode: df851...1b2

Nei, men altså... hvis frisøren uansett ikke kan klippe krøller så greier hun/han det vel ikke selv om ts har et navn på klippen hun vil ha?

Anonymkode: 031af...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg har ikke krøller som i skikkelig korketrekkere, men har ganske mye bølger i håret. Det ser man ikke om alt håret er i samme lengde. Da blir det helt rett på grunn av tykkelsen. 

Nå har jeg klippet det opp og tynnet det ut litt. Da blir det mye lettere å jobbe med og jeg kan få frem bølgene i håret mye lettere. 

Det virker egentlig som du har mer krøllete hår enn det jeg har og jeg vet ikke om noe navn på klipp. Pleier bare å si hvordan og hva jeg ønsker. Ikke alle som greier å klippe annet enn nordisk hår, men det vet man jo ikke før man prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...