Gå til innhold

Hvordan hadde i reagert hvis psykologen/venninnen din/sjefen din/ osv. din plutselig hadde botoxglatt hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du blitt skuffet?

Anonymkode: 20694...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde du blitt skuffet?

Anonymkode: 20694...a53

Det skal stå

Hvordan hadde du reagert?

Anonymkode: 20694...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt:å så fin du var!

ellers hadde jeg ikke brydd meg

Anonymkode: 7dad8...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snødråpe

Hadde sannsynligvis forutsett det. Man merker hvilke mennesker som syntes slikt er viktig. Hadde ikke vært en overraskelse og hadde ikke tenkt noe mer på det. Hver sin lyst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet? Hvorfor det? 

Om det var en god jobb og hun selv var fornøyd hadde jeg blitt "glad" på hennes veiene. Unngått å påpeke det før hun eventuelt sa noe. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje blitt litt misunnelig hvis det var fint gjort, og bedt om å få telefonnr til behandleren. Hvorfor skal det være flaut å ville se fin ut? (Nå tar jeg forbehold om at det er godt utført altså, og ikke sånn overkill Hollywood-plastfjes, isåfall ville jeg hatt sympati med vedkommende og tenkt at det er godt det går over)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sannsynligvis ikke lagt merke til det. Jeg legger heller ikke merke til om folk har vært hos frisøren (hvis de da ikke har farget håret i en helt ekstrem farge), har nye klær, har sminket seg eller ikke osv.

Anonymkode: cb774...23f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok merket det. Mindre mimikk er veldig tydelig, og ser veldig rart ut når man er vant med noens mimikk. Hadde bare ikke sagt noe, for vet at det er noe jeg fort kunne sagt noe lite hyggelig om. Ikke for å være slem eller at jeg synes det er galt, men synes bare de fleste sånne ting får folk til å se unaturlige ut, og det synes jeg ikke er spesielt pent. Hadde vært det samme om hun dukket opp med massive falske vipper, nye lepper eller nye pupper. Hadde bare ikke nevnt det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert jeg ville lagt merke til det, jeg er ikke så observant på sånt. Men om jeg hadde mistenkt noe, ville jeg neppe kommentert det med mindre de sa noe selv. Å kommentere når man ser at noen har vært hos frisøren er en ting, men å påpeke mistanker om botox kan fort komme veldig feil ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen min hadde det. Lenge lurte jeg på om jeg så feil. Men så var det plutselig veldig tydelig: fra rynkete en gang til oppblåst neste gang. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det når man skal jobbe med andres selvfølelse. 

Anonymkode: fd215...0ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Hadde du blitt skuffet?

Anonymkode: 20694...a53

Det er veldig stor forskjell på alle disse rollene, og hva de betyr for meg og dermed hvordan jeg hadde reagert ovenfor de. La oss ta en og en...

Psykolog; vi har et profesjonelt forhold slik en bør ha. Jeg kan si enten på begynnelsen eller på slutten noe om at hun var fin på håret om hun har vært til frisør, eller slitan med ny frisyre; det var fint... Jeg har vært med andre psykologer hvor det profesjonelle skille har vært mer visket vekk men er glad for at vi ikke snakker om hår/hud/sminke/klær med hverandre. Det er ikke derfor jeg går til hun, og jeg har absolutt ikke noe med dette hos hun eller å nevne det/kommentere det.  

Sjefen min alle har sin unike sjef; jeg har en virkelig..... unik sjef, med alle de gode sidene og alle de vonde,  og hun streber nesten etter å være mest mulig unik uten at hun streber etter dette. Dette er bare slik hun er. Hun hater a4 og mener alle slike "glatte rare kvinner feiler noe"... så om hun plutselig hadde fått en glatt Botox  hud så er jeg såpass nær at jeg kunne spurt; "feiler det deg noe? Har du det bra? Gått igjennom en personlighetsforstyrrelse i det siste, vil du snakke om dette?" 

Venninne;  hos alle venninne mine hadde jeg bare sett på de og enten ledd meg fordervet, spurt om de hadde blitt sinnsyk, hatt noen komplekser de trengte hjelp til... så hadde vi snakket sammen om ting... 

Nå er både sjef og venner imot dette, synes det er tull og tøys, unødvendig og fjas fra ende til annen, det gjør jeg og.  Så det hadde selvsagt overasket meg.. Og som sagt psykolog, og andre har en såpass profesjonell rolle til hverandre at jeg legger ikke meg opp i hva de gjør med hud/hår/sminke/klær. Så lenge mennesker gjør jobben de skal gjøre..

Når det er sagt, selvsagt hadde jeg hatt mine innerste tanker om de da jeg igjen har de samme tanker som mine venner/sjef, slikt er ikke nødvendig og jeg er glad mine nærmeste føler slikt er for overfladisk, og er glad jeg ikke har overfladiske venner.

Anonymkode: 410c8...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt botox mellom øyebrynene to ganger.  Tror ikke noen legger merke til det, men jeg syns selv jeg ser mer våken ut.  Skal gjøre det igjen nå til fredagen. 

Anonymkode: 6d9f0...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt botox mellom øyebrynene to ganger.  Tror ikke noen legger merke til det, men jeg syns selv jeg ser mer våken ut.  Skal gjøre det igjen nå til fredagen. 

Anonymkode: 6d9f0...4e1

Du svarer jo ikke på hi og spm som blir stilt her

Anonymkode: 410c8...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykologen min hadde det. Lenge lurte jeg på om jeg så feil. Men så var det plutselig veldig tydelig: fra rynkete en gang til oppblåst neste gang. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det når man skal jobbe med andres selvfølelse. 

Anonymkode: fd215...0ab

Altså det får da være grense på hvor mye psykologen skal ofre personlige ting for jobben. Tenker det må være innafor å ta botox som psykolog så lenge man ikke sitter å forteller om dette til pasientene. Jeg kan jo se at de kanskje ikke burde ha masse tatoveringer og masse piercinger i hele trynet, eller drag Queen sminke, men de er jo mennesker bak psykolog tittelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ny medlem skrev:

Altså det får da være grense på hvor mye psykologen skal ofre personlige ting for jobben. Tenker det må være innafor å ta botox som psykolog så lenge man ikke sitter å forteller om dette til pasientene. Jeg kan jo se at de kanskje ikke burde ha masse tatoveringer og masse piercinger i hele trynet, eller drag Queen sminke, men de er jo mennesker bak psykolog tittelen.

Heller ditt siste enn det første hos meg iallefall. Ville mye mer gått til en psykolog med piercing og tatoveringer både "i trynet" eller ellers enn noen psykolog med Botox og sulikonpupp... Men både pasienter og psykologer er forskjellige og det som er det aller viktigste er hvordan de gjør sin profisjnelle jobb. Men begge deler kan jeg forstå at skaper en avstand hos pasienten.

Anonymkode: 410c8...13b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer jo ikke på hi og spm som blir stilt her

Anonymkode: 410c8...13b

Poenget mitt er at man ikke kan bli skuffet over noe man ikke vet.  Gjør man det diskret og ikke overdriver er det ingen som tenker over det.  Og nei, hvorfor skulle man bli skuffet??  Hadde syns det var rart om sjefen min plutselig en dag ikke hadde noe mimikk igjen i ansiktet men hadde ikke blitt skuffet. 

Anonymkode: 6d9f0...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er at man ikke kan bli skuffet over noe man ikke vet.  Gjør man det diskret og ikke overdriver er det ingen som tenker over det.  Og nei, hvorfor skulle man bli skuffet??  Hadde syns det var rart om sjefen min plutselig en dag ikke hadde noe mimikk igjen i ansiktet men hadde ikke blitt skuffet. 

Anonymkode: 6d9f0...4e1

Poenget ditt virket bare som at dette er noe du gjør og skal gjøre igjen, uten å svare på hvordan du oppfattet de som gjør dette synlig. 

Ingen vet at jeg har 3 piercinger i underlivet, 2 piercinger i hver brystvorte og en tatovering nedenfor navelen og ovenfor låret og jobber som barnevernspedagog, en ganske god en sådan. Ingen bortsett fra den ene i livet mitt ser og vet dette om meg. Men ansiktet ditt og hva som sees der og hva du gjør det kan bli dømt av andre.  Det blir og bedømt forskjellig av forskjellige folk. F.eks så synes mannen min både tatoveringen på venusverget og piercingene mine er sexy men jeg tror neppe alle de jeg hadde vært i kontakt med profesjonelt hadde syntes det samme. Slik jeg også kan bli skuffet om en psykolog sier med ord at en skal være seg selv samtidig som handlingene hennes/Hans viser det motsatte.

Anonymkode: 410c8...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde ikke brydd meg så mye, tviler på at det påvirker jobben til vedkommende så det skader jo ikke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2020 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Hadde du blitt skuffet?

Anonymkode: 20694...a53

Man gjør jo bare som man gjør når folk sminker seg for mye, farger "bort" grå hår og foretar seg annet fjas: man later som ingenting og himler med øynene når de går sin vei igjen. 

Men jeg droppet fastlegen min fordi han var overvektig (overvektige helsepersonell stoler jeg IKKE på, det blir som en satanistisk prest) så jeg ville nok droppet en psykolog som hadde så svak psyke.

Anonymkode: 1272e...382

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter storesøsteren min ca 4 ganger i året, bor langt fra hverandre. Hun dukket plutselig opp med silkemyk hud som så ut som en 15 åring. Hun er 45 og plutselig så hun ut som 20 år++ yngre enn meg. 
I tillegg var tennene bleket, fillers i leppene, vippeextension, og hva heter det når bryna er tattoert? Og hairextension. Nevnte jeg at hun også har fått silikon i puppene? Ja, hun ble plutselig forandret og det er umulig å ikke se forskjell. Det er som en helt annen person. 

Anonymkode: 64100...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...