Gå til innhold

Vert i Tunisia??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Doriz

Lurer på å reise til Tunisia i sommar, men har aldri hørt noke særlig om landet.. Vil derfor gjerne høyre om gode/dårlige erfaringar derfrå.. :wink:

Er det vakkert? billig? God mat? kjekke folk? Må ein ta vaksine og ha visum? Er det strenge reglar med hensyn til påkledning? Korleis er mannfolka der nede?

Takk for svar :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du søker på Tunisia i forumet....så vil du få oppmange tråder som gir svar på det du spør om.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Tunis (hovedstaden) en dag i fjor sommer. Siden jeg bare var der en dag, fikk jeg ikke sett så veldig mye, men det første som slo meg var de enorme kontrastene mellom fattig og rik. Noen strøk er pene og koselige, mens andre steder ser ut som rene slummen.

Vi trengte ikke visum, men så kom vi jo med cruisebåt også. (Vet ikke om det er noe forskjell jeg, men det får du jo uansett vite når du bestiller reisen) Tunisia er jo et muslimsk land (i alle fall er store deler av befolkningen muslimer) og du vil nok se mange kvinner med burka og hele pakka. Skal du inn i en moskè, må du i alle fall huske å dekke til albuer og knær og helst ikke ha for dyp utringning :wink: (men det vet du vel fra før) Ellers tror jeg ikke det er så farlig, så også en del innfødte kvinner som gikk med miniskjørt og singlet, så dette varierer nok veldig. (hvor religiøs man er)

Ellers er det stort sett som i sør-Europa. Og guttene ser ut som latin amerikanere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...