AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Jeg var sammen med en mann i rundt ett år. Bruddet var brutalt, vondt, vanskelig. Jeg hadde en forferdelig kjærlighetssorg og har det litt enda også. Problemet er at når vi var i datingfasen så tok jeg han med på noe som har med hobbyen min å gjøre sånn at han kunne bli kjent med den jeg er. Han hadde aldri drevet med dette selv. La oss f.eks si at hobbyen min er fisking. Tok han også med på en fiskemesse. Her begynte han å få litt interesse for fisking selv, og ble etterhvert med meg hver gang jeg skulle fiske. Jeg har vært mangeårig medlem på et forum som omhandler min hobby, og han meldte seg etterhvert også inn der. Han ble helt bitt av basillen og var takknemlig for at jeg hadde introdusert han for denne hobbyen. Så skjedde det som skjedde, som lyn fra klar himmel. Jeg slo opp med en gang og hadde det veldig vondt. Vi flyttet fra hverandre. Fikk heldigvis mye trøst og støtte fra vennene mine, blokkerte han overalt. Jeg har også funnet mye trøst i min hobby. Det som har vært veldig kjipt er at han er superaktiv på det hobbyforumet som han fant gjennom meg. Forumet har betydd mye for meg i mange år, jeg har mange innlegg der, mange nettvenner og har brukt siden daglig så lenge jeg kan huske. Nå er han overalt der inne, skriver masse og jeg følte meg så dårlig av det at jeg bare måtte kutte ut hele siden. Men jeg savner forumet, det er så uvant å ikke være der mer. Det nytter jo ikke å blokkere han der inne for han dukker jo opp i sitat osv likevel. Sliter fortsatt med kjærlighetssorgen så det gjør vondt å se han der. Føler som overskriften sier at han har tatt fra meg eller overtatt min glede i livet. Ja.. ble så deppa av dette Anonymkode: 55e7d...371
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Og nå forventer du at han skal avslutte hobbyen så du får den for deg selv? Anonymkode: df95e...fa2 9
tetrao Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Du har jo ikke monopol på en hobby selv om du var «først ute». Skjønner deg likevel veldig godt, klem til deg ❤️ 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Regel nummer 1. Ikke introduser partner til hobbyen din. Anonymkode: e1b38...cd6 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Ikke noe å gjøre med det. Du kan ikke bestemme hva han skal ha som hobby.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og nå forventer du at han skal avslutte hobbyen så du får den for deg selv? Anonymkode: df95e...fa2 Nei, selvfølgelig ikke! Det er ikke det jeg mener. Jeg skal da aldri snakke med han igjen, og jeg styrer ikke hva han driver med i livet sitt. Poenger var at det er vondt å gi avkall på en nettside som har betydd mye for meg jeg har en vond følelse inni meg. Anonymkode: 55e7d...371 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var sammen med en mann i rundt ett år. Bruddet var brutalt, vondt, vanskelig. Jeg hadde en forferdelig kjærlighetssorg og har det litt enda også. Problemet er at når vi var i datingfasen så tok jeg han med på noe som har med hobbyen min å gjøre sånn at han kunne bli kjent med den jeg er. Han hadde aldri drevet med dette selv. La oss f.eks si at hobbyen min er fisking. Tok han også med på en fiskemesse. Her begynte han å få litt interesse for fisking selv, og ble etterhvert med meg hver gang jeg skulle fiske. Jeg har vært mangeårig medlem på et forum som omhandler min hobby, og han meldte seg etterhvert også inn der. Han ble helt bitt av basillen og var takknemlig for at jeg hadde introdusert han for denne hobbyen. Så skjedde det som skjedde, som lyn fra klar himmel. Jeg slo opp med en gang og hadde det veldig vondt. Vi flyttet fra hverandre. Fikk heldigvis mye trøst og støtte fra vennene mine, blokkerte han overalt. Jeg har også funnet mye trøst i min hobby. Det som har vært veldig kjipt er at han er superaktiv på det hobbyforumet som han fant gjennom meg. Forumet har betydd mye for meg i mange år, jeg har mange innlegg der, mange nettvenner og har brukt siden daglig så lenge jeg kan huske. Nå er han overalt der inne, skriver masse og jeg følte meg så dårlig av det at jeg bare måtte kutte ut hele siden. Men jeg savner forumet, det er så uvant å ikke være der mer. Det nytter jo ikke å blokkere han der inne for han dukker jo opp i sitat osv likevel. Sliter fortsatt med kjærlighetssorgen så det gjør vondt å se han der. Føler som overskriften sier at han har tatt fra meg eller overtatt min glede i livet. Ja.. ble så deppa av dette Anonymkode: 55e7d...371 Knskje det finnes funskjonalitet så du kan blokkere brukeren hans? Anonymkode: 86bd8...60a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 I-landsproblem haha! Anonymkode: 08997...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I-landsproblem haha! Anonymkode: 08997...8c7 Hvorfor syns du det er greit å le av mennesker som har det vondt egentlig? Anonymkode: f3e04...740 17
Humle Brumle Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 Det var trist å høre kunne du kanskje prøvd å møte noen av de forumvennene dine fysisk? Du har vel ikke sletta forumet så da kan du vel kontakte folk der. Kanskje du får glede av å gjøre den hobbyen med de fysisk sammen? Siden du sa noe skjedde og du slo opp med en gang og blokkerte høres det ut som han gjorde noe som var en dealbreaker for deg. Da skjønner jeg veldig godt at det føles ut som han tok over hobbyen din. Kanskje hvis du snakker med moderator inne på det forumet så kan man kanskje ordne slik at du ikke kan se innleggene hans? Det høres ut som en veldig sår situasjon. Håper det ordner seg❤️
Carrot Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 Hei TS, jeg tenker at du må huske at det å avslutte dette forumet med alt det bringer var ditt valg, ikke noe han en gang vet om. Sansynligvis tenker han ikke over det en gang, og det å velge foralte noe som betyr mye for deg selv om det er et moment der som han er forblir et valg du tok - så minn deg selv på hvorfor du mente det å gi opp noe viktig var et godt valg for deg. Jeg tror kanskje det var overilt og at du forhastet deg og nå angrer. Jada, mennesker gjør dumme ting. De oppfører seg som idioter til tider, men siden du ikke har noen innvirkning på dem og deres handlinger, tanker osv kan du fokusere på hvordan du håndterer det, hva det gjør med deg - hvordan du lar en opplevelse begrense deg eller styrke deg. Ta tilbake hobbyen din, ta tilbake menneskene der, vær den du alltid har vært og drit i at han er der. Først da kan du kjenne glede igjen over noe som betyr mye for deg, ikke gi deg selv tåkesyn og unnsyldninger som gjør han til senter i din verden etter et brudd. Finn veien videre, lev!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #12 Skrevet 18. mai 2020 Just now, Ny medlem said: Det var trist å høre kunne du kanskje prøvd å møte noen av de forumvennene dine fysisk? Du har vel ikke sletta forumet så da kan du vel kontakte folk der. Kanskje du får glede av å gjøre den hobbyen med de fysisk sammen? Siden du sa noe skjedde og du slo opp med en gang og blokkerte høres det ut som han gjorde noe som var en dealbreaker for deg. Da skjønner jeg veldig godt at det føles ut som han tok over hobbyen din. Kanskje hvis du snakker med moderator inne på det forumet så kan man kanskje ordne slik at du ikke kan se innleggene hans? Det høres ut som en veldig sår situasjon. Håper det ordner seg❤️ Ja, har vurdert å ta kontakt med de jeg har hatt best kontakt med der inne og høre om vi kan fortsette kontakten f. Eks på tlf. Så tror jeg sksl prøve det. Kommer ikke til å lage noe styr ut av at han er der inne, han har jo sin fulle rett og dette er trossalt mitt dumme problem nå ikke hans. Takk for forståelsen Anonymkode: 55e7d...371 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #13 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, Carrot said: Hei TS, jeg tenker at du må huske at det å avslutte dette forumet med alt det bringer var ditt valg, ikke noe han en gang vet om. Sansynligvis tenker han ikke over det en gang, og det å velge foralte noe som betyr mye for deg selv om det er et moment der som han er forblir et valg du tok - så minn deg selv på hvorfor du mente det å gi opp noe viktig var et godt valg for deg. Jeg tror kanskje det var overilt og at du forhastet deg og nå angrer. Jada, mennesker gjør dumme ting. De oppfører seg som idioter til tider, men siden du ikke har noen innvirkning på dem og deres handlinger, tanker osv kan du fokusere på hvordan du håndterer det, hva det gjør med deg - hvordan du lar en opplevelse begrense deg eller styrke deg. Ta tilbake hobbyen din, ta tilbake menneskene der, vær den du alltid har vært og drit i at han er der. Først da kan du kjenne glede igjen over noe som betyr mye for deg, ikke gi deg selv tåkesyn og unnsyldninger som gjør han til senter i din verden etter et brudd. Finn veien videre, lev! Det er umulig for meg akkurat nå, det er for tidlig og ting er for sårt. Ble helt dårlig av å se han der. Men på sikt får jeg ham forhåpentligvis på avstand nok til at jeg kan fortsette der inne Anonymkode: 55e7d...371
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #14 Skrevet 18. mai 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sammen med en mann i rundt ett år. Bruddet var brutalt, vondt, vanskelig. Jeg hadde en forferdelig kjærlighetssorg og har det litt enda også. Problemet er at når vi var i datingfasen så tok jeg han med på noe som har med hobbyen min å gjøre sånn at han kunne bli kjent med den jeg er. Han hadde aldri drevet med dette selv. La oss f.eks si at hobbyen min er fisking. Tok han også med på en fiskemesse. Her begynte han å få litt interesse for fisking selv, og ble etterhvert med meg hver gang jeg skulle fiske. Jeg har vært mangeårig medlem på et forum som omhandler min hobby, og han meldte seg etterhvert også inn der. Han ble helt bitt av basillen og var takknemlig for at jeg hadde introdusert han for denne hobbyen. Så skjedde det som skjedde, som lyn fra klar himmel. Jeg slo opp med en gang og hadde det veldig vondt. Vi flyttet fra hverandre. Fikk heldigvis mye trøst og støtte fra vennene mine, blokkerte han overalt. Jeg har også funnet mye trøst i min hobby. Det som har vært veldig kjipt er at han er superaktiv på det hobbyforumet som han fant gjennom meg. Forumet har betydd mye for meg i mange år, jeg har mange innlegg der, mange nettvenner og har brukt siden daglig så lenge jeg kan huske. Nå er han overalt der inne, skriver masse og jeg følte meg så dårlig av det at jeg bare måtte kutte ut hele siden. Men jeg savner forumet, det er så uvant å ikke være der mer. Det nytter jo ikke å blokkere han der inne for han dukker jo opp i sitat osv likevel. Sliter fortsatt med kjærlighetssorgen så det gjør vondt å se han der. Føler som overskriften sier at han har tatt fra meg eller overtatt min glede i livet. Ja.. ble så deppa av dette Anonymkode: 55e7d...371 Hva skjedde? 😔 Anonymkode: 853b0...5ec
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #15 Skrevet 18. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skjedde? 😔 Anonymkode: 853b0...5ec Han startet et forhold med ei annen, i en annen by. Samtidig som jeg og han bodde sammen Anonymkode: 55e7d...371
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #16 Skrevet 18. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han startet et forhold med ei annen, i en annen by. Samtidig som jeg og han bodde sammen Anonymkode: 55e7d...371 Stakkars deg, noen mennesker er bare forferdelige😒 kanskje det finnes andre kanaler for hobbyen din som han ikke er en del av? Feks Facebook-gruppe eller lignende? Du kan kanskje også opprette en tråd på forumet ditt for å snakke med vennene dine, han ser det vel ikke hvis du har blokkert han og kan dermed ikke skrive i tråden? ❤️ Anonymkode: 853b0...5ec
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #17 Skrevet 18. mai 2020 Når jeg leser hvordan han sviktet deg tenker jeg det er utrolig dårlig stil av ham å boltre seg på dette forumet hvor han vet du er aktiv. Han høres lite sympatisk ut. Du fortjener bedre TS❤️ Anonymkode: a425a...037 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #18 Skrevet 18. mai 2020 Det er nok som noen andre skriver litt viktig å holde slike interesser litt atskilt fra partneren sin. Grunnen til det er jo nettopp at slike ting kan skje. Hvis forholdet går i vasken mister du ikke bare det, du mister også en del av gleden med interessen din og nettverket ditt. Ufattelig leit, men du kan trøste deg med at det blir bedre med tiden. Anonymkode: 9d0e1...5b3 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #19 Skrevet 18. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok som noen andre skriver litt viktig å holde slike interesser litt atskilt fra partneren sin. Grunnen til det er jo nettopp at slike ting kan skje. Hvis forholdet går i vasken mister du ikke bare det, du mister også en del av gleden med interessen din og nettverket ditt. Ufattelig leit, men du kan trøste deg med at det blir bedre med tiden. Anonymkode: 9d0e1...5b3 Ja, jeg prøver å tenke sånn. Hvem vet, kanskje er det bra for meg å løsrive meg fra et forum på nett hvor jeg har kastet bort alt for mye tid. Jeg vil ikke synes synd på meg selv hvertfall, prøver å tenke fremover. Bare veeldig vondt akkurat nå! Anonymkode: 55e7d...371
Carrot Skrevet 18. mai 2020 #20 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er umulig for meg akkurat nå, det er for tidlig og ting er for sårt. Ble helt dårlig av å se han der. Men på sikt får jeg ham forhåpentligvis på avstand nok til at jeg kan fortsette der inne Anonymkode: 55e7d...371 Jeg så svaret ditt om hva som skjedde, ennå en grunn til å ikke la han ta fra deg mer tenker jeg - bruk sorgen og sinnet ditt positivt, jeg vet det høres "enkelt" og at det ikke oppleves slik, men det er to måter å håndtere brudd på, det ene er å bli overveldet og la det kontrollere deg og alt du gjør, det andre er å eie beslutningen og veien videre. you can do it! han er ikke verdt hobbyen og gledene dine! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå