AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Del Skrevet 16. mai 2020 Jeg går (raskt) 3-4 km. hver dag, ukedag som helg. Vil du si at dette er lavt eller moderat aktivitetsnivå? Anonymkode: bf2dd...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Del Skrevet 16. mai 2020 Sånn passehvis det er det eneste du gjør av aktivitet. Ville nok variert aktiviten litt hvis gping er det eneste du gjør. Eks gå lengre turer 1-2 av dagene. Legge inn litt sykling/yoga osv. Men det var kanskje ikke det du spurte etter😅 Anonymkode: 7d2e4...947 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Del Skrevet 16. mai 2020 Det er helt innenfor anbefalingene til helsedirektoratet og vel så det. Og disse anbefalingene er det bare 30% av befolkningen som oppfyller. Så du er godt over snittet. Anonymkode: 6ae91...0fe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #4 Del Skrevet 16. mai 2020 Det kommer an på aktivitetsnivået ditt ellers. En gåtur på 10.000 skritt for meg utgjør 6 km omtrent. Anonymkode: f43c3...c39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #5 Del Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på aktivitetsnivået ditt ellers. En gåtur på 10.000 skritt for meg utgjør 6 km omtrent. Anonymkode: f43c3...c39 Det kommer jo i tillegg til vanlige hverdagsaktivitet som husarbeid etc. Anonymkode: bf2dd...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 20. mai 2020 #6 Del Skrevet 20. mai 2020 Kjøp deg en FITBIT. Den viser deg aktivitetsnivået ditt i løpet av dagen, hvor aktiv du har vært vs. hvor mye i ro, antall skritt, hvilken effekt aktiviteten din har hatt på kroppen bla. Jeg er helt hektet på min, skjønner ikke hvordan jeg har levd uten 😄 Den har masse andre funksjoner også, søvnregistrering, pulsregistrering, du kan føre opp kalorier inn og den måler antall kalorier du har brent osv osv. Anbefales på det varmeste og den er rimelig i forhold til mange andre puls/aktivitetsklokker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #7 Del Skrevet 20. mai 2020 On 5/16/2020 at 8:41 PM, AnonymBruker said: Jeg går (raskt) 3-4 km. hver dag, ukedag som helg. Vil du si at dette er lavt eller moderat aktivitetsnivå? Anonymkode: bf2dd...011 Oi. Jeg leste overskriften og tenkte at "de fleste som lurer på det, beveger seg sannsynlig ikke nok". Men, det synes jeg da virkelig du gjør, misunner deg den rutinen, godt jobba! Anonymkode: 68d5c...2fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #8 Del Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, Ava Mae skrev: Kjøp deg en FITBIT. Den viser deg aktivitetsnivået ditt i løpet av dagen, hvor aktiv du har vært vs. hvor mye i ro, antall skritt, hvilken effekt aktiviteten din har hatt på kroppen bla. Jeg er helt hektet på min, skjønner ikke hvordan jeg har levd uten 😄 Den har masse andre funksjoner også, søvnregistrering, pulsregistrering, du kan føre opp kalorier inn og den måler antall kalorier du har brent osv osv. Anbefales på det varmeste og den er rimelig i forhold til mange andre puls/aktivitetsklokker Takk for tips! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oi. Jeg leste overskriften og tenkte at "de fleste som lurer på det, beveger seg sannsynlig ikke nok". Men, det synes jeg da virkelig du gjør, misunner deg den rutinen, godt jobba! Anonymkode: 68d5c...2fc Åh, takk. Godt å lese Jeg har gått fra...rett og slett nesten ingenting, så det gjør godt. Anonymkode: bf2dd...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Del Skrevet 20. mai 2020 Litt er bedre enn ingenting. Men det er lite ja. Prøv å gå litt om morgen og kvelden. Anonymkode: 9eeca...c6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #10 Del Skrevet 20. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Litt er bedre enn ingenting. Men det er lite ja. Prøv å gå litt om morgen og kvelden. Anonymkode: 9eeca...c6f Hvor mye tenker du er nok? Anonymkode: bf2dd...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #11 Del Skrevet 20. mai 2020 Du går tur 3-4 km for dag, i tillegg til annen dagligdags aktivitet. Jeg tipper at du ligger mellom 6000 - 10000 steg for dag da. Med tanke på at gjennomsnittstegene i Norge ligger rundt 5000 steg pr. norsk hode, vil jeg si at du har moderat høyt aktivitetsnivå. Anonymkode: e4efd...46f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Del Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går tur 3-4 km for dag, i tillegg til annen dagligdags aktivitet. Jeg tipper at du ligger mellom 6000 - 10000 steg for dag da. Med tanke på at gjennomsnittstegene i Norge ligger rundt 5000 steg pr. norsk hode, vil jeg si at du har moderat høyt aktivitetsnivå. Anonymkode: e4efd...46f Ja, jeg ser telleren på tlf. min sier 6500-9000 skritt pr. dag. Anonymkode: bf2dd...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #13 Del Skrevet 21. mai 2020 På 20.5.2020 den 13.51, AnonymBruker skrev: Hvor mye tenker du er nok? Anonymkode: bf2dd...011 Noen dager bør være betydelig mer. Det er vanskelig å si. Personlig er jeg over 15 000 skritt hvis jeg går litt før og etter jobb, eller joggetur. Men ikke stress for mye med å tenke på det. Når du går så er det lettere å holde på lenge. Vil anbefale en tur på 60-120 minutter noen dager i uken. En kveldstur f eks. Anonymkode: 9eeca...c6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #14 Del Skrevet 23. mai 2020 Lavt Anonymkode: 472ea...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 25. mai 2020 #15 Del Skrevet 25. mai 2020 Jeg fikk nylig en lenke til en svært interessant artikkel om nettopp dette: https://www.ntnu.no/cerg/personal-activity-intelligence - takk, @Fett nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #16 Del Skrevet 31. mai 2020 På 16.5.2020 den 22.59, AnonymBruker skrev: Det er helt innenfor anbefalingene til helsedirektoratet og vel så det. Og disse anbefalingene er det bare 30% av befolkningen som oppfyller. Så du er godt over snittet. Anonymkode: 6ae91...0fe Husk at dette er minimumsanbefalinger. Hvor mer aktivitet du har hvor bedre er det. Det ligger mye i å innarbeide seg gode rutiner. Repeter så ofte at det blir en vanesak. Når den dagen kommer at du føler det er rart at du ikke har bevegd deg nok da har du kommet inn i det. Jeg har kollegaer som kjører bil hver dag til jobb. Den eneste aktiviteten de ofte har er å gå til bilen, da tenker du kortsiktig. 10 000 skritt er minimum, men alt er selvsagt bedre enn ingenting. Anonymkode: 03aaf...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå