Hilde Skrevet 26. juni 2005 #1 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg og en venninne skal til Praha en helg i juli, og ingen av oss har vært der før. Vi vil shoppe litt (litt tradisjonelle ting som krystall, men mest vestlige ting, dvs Zara.. ). Vi vil spise god mat og drikke godt drikke, og gjerne et par timer på et spa eller liknende. Noen som har tips til hvor vi bør dra og hva vi bør gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 26. juni 2005 #2 Del Skrevet 26. juni 2005 Zara og andre vestlige-klesbutikker finner du i nærheten av Müstek-metrostasjon...og ved det store shoppingsenteret 5 min med metro fra Müstek til ANDEL stasjon. (Vi bodde like ved Andel, på Hotel Berlin). For å unngå de største og verste folkemengdene lønner det seg å IKKE spise like ved Karlsbroen + den store plassen midt i gamlebyen...DYRT (betalte 25 kr for en halvliter m Evian-VANN!!) og bare turister der... Klub Arcitekto (restaurant) like utenfor (gangavstand) gamlebyen (Betlemske Nam.) er meget bra, bestill bord! Billig og god mat, nede i en stein-kjeller! Bordsetting kl 19 eller 21. Vi fant tipset i Lonely Planet og angrer ikke på at vi bestilte bord der. Ved Andel-plassen er det massevis av OK restauranter! Alt fra italiensk, tsjekkisk, amerikansk, spansk, texmex + + + Vi valgte å spise der 2 av de 4 kveldene vi hadde, og GODE drinker har de på denne baren: Hombres ved Andel Stasjonen. En båttur på elva er også OK å få med seg og hvis dere ikke digger (som vi) å sitte sammen med bare pensjonister og de skriker ut på 5 forskjellige språk på høytaleren, så la dere bli plukket opp av en matros ved begynnelsen av Karlsbroen (gamleby-siden) og bli med han ned til vannet og hopp på en minibåt (is og drikke inkludert + rabatt på noe museumsgreier og vinsmaking). Billigere også, turen var ca 1 time. Betalte CZK 270,- nå i mai...(ca 70 kr). En spasertur opp til slottet er også en OK måte å se byen på, bratt men mange koselige småsmug å gå opp. Koster ikke noe. Det var d jeg kom på i farten! Praha er flott, men MYE turister nå, dessverre.... GOD TUR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 26. juni 2005 Tusen takk!! Vi skal bo på hotell Andel, så da er vel de gode drinkene innen rekkevidde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 27. juni 2005 #4 Del Skrevet 27. juni 2005 Vil anbefales å kjøpe en liten bok over praha som tipser deg hva du ønsker å se. Det gjorde vi og det synes jeg var lurt. Oversiktelige kart har de også. Karlsbroa er jo et must. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente19 Skrevet 27. juni 2005 #5 Del Skrevet 27. juni 2005 var i praha på klassetur i høst og vi hadde det sååå morsomt! vil anbefale deg å gå litt i bakgatene og finn dere en restaurant der.. det er så mye koseligere og billigere og du slipper alle turistene... prøv også å besøk 5-etasjers disko'et som er der... falt isåfall i smak hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå