Gå til innhold

Erstatning for sjokolade/potetgull?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Popkorn og ostepop i stedet for potetgull. Spiser sjokolade innimellom, Hobby og Daim i.e. har lite kalorier. Sjokoladeprotein pudding, Nutrilett barer kan også hjelpe på søtsug. Ellers så synes jeg slik zero iskaffe er skikkelig kos :) Og som noen nevnte over, det hjelper å ikke være sulten. Jeg prøver å leve etter 80/20 regelen. Så 80% av kcal kommer fra sunn mat og de siste 20% fra kosemat. 

Anonymkode: cbec9...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicecream 

Rista kikerter

Grønnsaker med hummus

Eplebåter med peanøttsmør

 

Anonymkode: 73854...97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har lyst på sjokolade eller chips så tenker jeg først hvor karbohydratene har kommet fra, fordi jeg får bare sånne cravings hvis jeg har spist karbohydrater. Kanskje har det vært en saus de har puttet sukker i f.eks. Så passer jeg på at jeg IKKE får i meg mer karbohydrater, men spiser meg mett på fett og proteiner, og så går sjokolade- og chips-cravingsene over.

Anonymkode: b660d...4a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker godt med vann, og vis jeg er mett så pusser jeg faktisk tennene vis søtsuget blir for ille😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade: kjøper en litt dyrere mørk sjokolade, f.eks. Lindt, brekker av en liten bit og har en kaffekopp tip

Chips: kjøper poppa :) 

Eventuelt så kjøper jeg vanlig freia sjokolade of vanlig sørlandschips, men da deler jeg alltid med meg 

Anonymkode: d5e41...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musculi

Jeg spiser sjokolade stort sett når jeg har lyst på det, men jeg spiser ikke potetgull eller pølser lengre etter at jeg fikk konstantert litt høyt blodtrykk, er nok tilbake til normalen nå, men jeg må fortsatt unngå dårlig fett 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rett i koppen kakao fra options. Den er så kraftig på smak at den tar vekk sjokoladesuget

Anonymkode: 182f9...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
På 14.5.2020 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Hva spiser dere når dere egentlig helst vil ha sjokolade? Og potetgull?

Anonymkode: 67875...b8c

Sjokolade og potetgull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kutte druer i to og ta sitron/lime saft over og ta det i fryseren! Det er SÅ godt!!

Anonymkode: 5364a...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rett i koppen kakao fra options. Den er så kraftig på smak at den tar vekk sjokoladesuget

Anonymkode: 182f9...ca8

Tar vekk sjokoladesuget? Selvfølgelig, du ga jo kroppen litt sjokolade med masse sukker. 😂 Så det blir vel ca som at du tok en rute sjokolade med tanke på sjokoladeinntak og sukkerinntak.

Anonymkode: b660d...4a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2020 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Hva spiser dere når dere egentlig helst vil ha sjokolade? Og potetgull?

Anonymkode: 67875...b8c

Jeg pusser tennene🙄

Anonymkode: 56a4f...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bær eller fruktsalat med vaniljekesam :sikle: Paranøtter eller macademianøtter i stedet for potetgull. 

Anonymkode: cdcc7...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar vekk sjokoladesuget? Selvfølgelig, du ga jo kroppen litt sjokolade med masse sukker. 😂 Så det blir vel ca som at du tok en rute sjokolade med tanke på sjokoladeinntak og sukkerinntak.

Anonymkode: b660d...4a8

Ja, men jeg syns det metter mye mer med en kopp kakao enn en rute sjokolade :) 

Anonymkode: 182f9...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2020 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å kutte druer i to og ta sitron/lime saft over og ta det i fryseren! Det er SÅ godt!!

Anonymkode: 5364a...239

Enig!!

Anonymkode: 182f9...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kokosboller uten sukker (Roede) 50 kal pr stk. 
- 2 ruter 70% sjokolade 120 kal, ofte hjelper dette veldig når man er fysen på sjokolade😊 Jeg liker den med pekan og havsalt! 

- Jordbær m/vaniljesaus uten sukker 

- Grønnsaker med dip! 
 

Anonymkode: 31e02...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spille pc spill, trene eller annet for å tenke på andre ting

Anonymkode: 16916...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2020 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Hva spiser dere når dere egentlig helst vil ha sjokolade? Og potetgull?

Anonymkode: 67875...b8c

Jordebær med zero vaniljesaus eller vannmelon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er søtsugen så koser jeg meg med bær lager meg et fint fat med litt forskjellig bærutvalg; jordbær, blåbær, bringebær, bjørnebær, osv. (også veldig godt med vaniljekesam & kanel)

Lager også nicecream "bananiskrem" utrolig mange gode oppskrifter på nett samt bananer kan brukes til å lage mye annet sunt snacks og bakverk som er godt også ❤️

Vil jeg ha noe salt så lager jeg popcorn, ristede kikerter, også liker jeg å google forskjellige "nøttemiks" oppskrifter å teste ut 🙂 

Hvis søtsuget er ekstremt så liker jeg disse 300-350kcal Nyt iskremboksene 😅 (Jobber med vektnedgang så hvis det er krise foretrekker jeg heller å spise dem enn å kræsje på en hel sjokoladeplate eller "vanlig" iskrem)

Klarer som oftest å holde mine "cravings" under kontroll hvis jeg spiser et godt måltid, drikker vann eller lager meg en god kopp te.

Ofte når jeg har lyst på snacks og sjokolade så er det fordi det er helg eller at jeg føler jeg skal belønne meg selv osv. Da prøver jeg heller å tenke at "Nå skal jeg kose meg; så da unner jeg meg noe jeg synes er godt men som jeg spiser sjeldent"; slik som f. eks melon, frukter og bær som jeg har vært dårlig på å spise før som jeg nå har fått for meg er mer "spesielt" enn sjokolade osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...