Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 12.5.2020 den 17.19, Perpus12 skrev:

28 og 44 år? Kan det fungere i lengden... Det fungerer jo fint nå. Men hva med hverdagen og framtiden..

Jo mindre du bekymrer deg jo bedre går det, det er hva dere føler og prater om som teller... Jeg er ferdig med barn og ser heller etter ei i samme alder, vi har endel mere å prate om som har levd i samme tidsepoke. Men også for å føle meg tryggere på at hun som er mye yngre, plutselig synes jeg ser ut som en gammelkaill og stikker av😅... Men er det bare for sex og gøy kan gapet mellom alder være så stort hun vil🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 14.5.2020 den 16.12, norw skrev:

For stor aldersforskjell om man ser for seg noe langvarig, som livet ut. 

Stor aldersforskjell forekommer. kjenner noen par ( ca 4-5 stk ) med 20 års aldersforskjell og et par med 30 års aldersforskjell. Alle har barn sammen eller planlegger å få barn sammen. Alle parene har vært sammen i flere år. Paret med 30 års aldersforskjell har vært sammen i 23 år og har voksen datter. Mannen var 60 da han giftet seg med tysk dame på 30 år. Mannen er 83 idag frisk, unntatt prosta problemer som eldre menn har. 

Anonymkode: fc489...9ee

AnonymBruker
Skrevet
På 14.5.2020 den 16.08, AnonymBruker skrev:

Jeg unngikk generelt slike forhold før det ble seriøst, på grunn av to tilfeller i egen familie. 

I ene forholdet ble han pensjonist 10-15 år før det kunne bli aktuelt for henne. Du merket at det forandret hele dynamikken, og at forholdet ikke var godt. Og da hun først kom etter var han for gammel og sliten til å reise, og alt de opprinnelig hadde drømt om å bruke alderdommen på. 

I andre fikk han en type demenssykdom omtrent samtidig som han gikk av med pensjon. Ikke bare mistet hun kjæresten. Men hun hadde en ektemann og en forpliktelse der. Det tok 10 år i limbo, der hun ikke kunne starte livet med noen andre. 

Man har selvfølgelig ikke garantier for sykdom og død, eller brudd, eller noe annet. Men for meg var drømmer om hvordan jeg ser for meg pensjonstilværelsen - med reise, mat og noen spreke år igjen - avgjørende for at alder var et viktig kriterium. 

Anonymkode: e995c...195

Dette er grunnen til at jeg ikke hadde blitt sammen med en 16 år eldre mann heller. Jeg tror ikke det er noe problem å være 28 og 44. Men 50 og 66? Eller 65 og 81? Det har jeg ikke spesielt lyst til. Jeg ønsker ikke å bruke tiden som ung pensjonist på å ta meg av en pleietrengende ektemann. I enhver tråd om dette kommer det noen og sier "Det kan da være 60-åringen som blir syk og 80-åringen som er sprek som en fole." Det er jeg klar over men sannsynligheten for at en person i 80-årene er pleietrengende er noe helt annet enn at en i 60-årene er det. Sannsynligheten for at en person i 80-årene kan ta seg av en syk person i 60-årene er også forsvinnende liten.

Anonymkode: af778...1e4

AnonymBruker
Skrevet

https://www.tv2.no/a/11411138/

Storbritannias statsminister Boris Johnson på 54 år og forloveden har blitt foreldre. 

Han har en ung pen samboer. De har fått en sønn sammen.

Anonymkode: fc489...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...