AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Del Skrevet 12. mai 2020 Hei! Siden treningsenterene har stengt ned har jeg faktisk trent mer og vært mer motivert til trening. Hvorfor? Dørstokkmila er mye kortere kanskje. Det er lettere å slenge seg ned på stuegulvet og trene 30 min hver dag. Jeg har aldri giddet å kjøre til treningssenteret for å «bare» trene 30 min og da blir det gjerne sjeldnere. Vurderer nesten å melde meg ut og bare trene hjemme også når senterene åpner. Til nå har jeg brukt minibands, løpeturer og kroppsvekt. Men jeg lurer på å investere i noen kettlebell og manualer. Jeg har så sinnsykt lyst til å bli sterk, fleksibel og godt trent. (endelig) ikke for utseendet sin del, men for kroppen sin del! 1) Kan jeg bli sterk nok av å trene med kb og manualer? Planen min er: 1 dag jogging langtur/sykling 1 dag intervall 30 min styrke med strikk, manualer, kb, de dagene jeg ikke har cardio. (Dvs. Ca 4-5 dager) I tillegg gjør jeg litt yoga hver dag (alt fra 5-30 min, hovedsakelig for fleksibilitet. Og jeg leker litt dvs. øver på å stå på hendene og pistolsquat. Er det noe jeg bør legge til/endre? Hovedmålet er en sunn og sterk kropp, som kan løpe på fjellet, ha god holdning, og rett og føle meg sprek! Anonymkode: acd02...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Del Skrevet 13. mai 2020 Helt greit treningsprogram☺️ Å gjøre trening man liker og trives med er det beste, da holder man motivasjonen oppe. Og det høres ut som du har fornuftige mål og treningsglede. Bare å huske på at du må pushe deg selv hele tiden for å bli sterkere: øke i belastning eller antall repetisjoner💪 Anonymkode: 59a00...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Del Skrevet 15. mai 2020 Forslag til forbedring for å nå målene? Anonymkode: acd02...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #4 Del Skrevet 15. mai 2020 Du skriver lite spesifikt tempo og lengde på løpeturene, og hvilke øvelser ol på styrkedagene. Anonymkode: 20968...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #5 Del Skrevet 15. mai 2020 Jeg droppet treningssenter for noen år siden av samme grunn - mye tid brukt på å komme seg frem og tilbake. Jeg har; hoppetau, matter, kettlebells, slynge og strikker. Jeg trives best med kondisjon og jogging. Har samme opplegg som du beskriver. En vanlig tur på 5-10 km, en intervalløkt, en langkjøring, gjerne med litt fartslek. To dager med fullkroppsprogram, men varierer øvelsene mye. Jeg har ikke noe ønske om å bygge/endre muskler, og trener dette for vedlikehold, samt for å unngå belastningsskader. Så svaret avhenger jo av hvilken progresjon du ønsker, hva målet ditt er med treningen. Er styrke viktig for deg vil du etterhvert stagnere om du kun har hjemmeutstyr. Men med kondisjon er mitt beste tips å perfeksjonere kondisjonsøktene. Trene deg opp til å klare intervalldrag på 4 minutter i motbakke. Og så variere mellom kortere og lengre intervaller. Korte intense turer, og rolige langturer. Det finnes mange tiukers program for slikt. Anonymkode: 799c0...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Del Skrevet 15. mai 2020 God ide. Jeg har funnet ut det samme selv. Gratis og mye gøyere. Slipper alt stresset, og eklinger som kikker på en i dusjen i smug. Skjer ikke til vanlig, men det hender dessverre. Ikke trenger jeg å høre på andres drittmusikk, eller vente på tur heller. Sparer masse tid også. Driver selv med egen kroppsvekt og intervaller. Løping og yoga styrer jeg unna. Jeg trener også for helsas del nå, og ikke lenger for utseendet. Det slutta jeg med for mange år siden. Anonymkode: 74a7b...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Del Skrevet 15. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg droppet treningssenter for noen år siden av samme grunn - mye tid brukt på å komme seg frem og tilbake. Jeg har; hoppetau, matter, kettlebells, slynge og strikker. Jeg trives best med kondisjon og jogging. Har samme opplegg som du beskriver. En vanlig tur på 5-10 km, en intervalløkt, en langkjøring, gjerne med litt fartslek. To dager med fullkroppsprogram, men varierer øvelsene mye. Jeg har ikke noe ønske om å bygge/endre muskler, og trener dette for vedlikehold, samt for å unngå belastningsskader. Så svaret avhenger jo av hvilken progresjon du ønsker, hva målet ditt er med treningen. Er styrke viktig for deg vil du etterhvert stagnere om du kun har hjemmeutstyr. Men med kondisjon er mitt beste tips å perfeksjonere kondisjonsøktene. Trene deg opp til å klare intervalldrag på 4 minutter i motbakke. Og så variere mellom kortere og lengre intervaller. Korte intense turer, og rolige langturer. Det finnes mange tiukers program for slikt. Anonymkode: 799c0...174 Det er ikke sant. Ts må i så fall lære nye måter å trene på Anonymkode: 74a7b...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå