Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Er det ikke bare å samle en gjeng og komme på besøk da? Det finnes jo mange som ønsker party. En 40-50 stykker hver gang de har fest. 

Fra spøk til alvor er det bare ringe politiet og styret i borettslaget eller sameiet. 

Eller så kan du bruke metoden min. Jeg ringer på å gir beskjed om ro. Hvis jeg må komme tilbake står de både uten musikk og besøk. 

Trenger ikke heve stemmen heller. Pleier å funke greit det. 

Hva er det du tenker å gjøre? Rane dem og fysisk trekke ut gjestene deres?

Politiet i Oslo er klare på at de ikke har kapasitet til å håndtere nabobråk, men er relativt sikker på at de dukker opp om du tar loven i egne hender.

Anonymkode: 61ddd...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det du tenker å gjøre? Rane dem og fysisk trekke ut gjestene deres?

Politiet i Oslo er klare på at de ikke har kapasitet til å håndtere nabobråk, men er relativt sikker på at de dukker opp om du tar loven i egne hender.

Anonymkode: 61ddd...ab2

De gangene jeg reiser meg å sier noe så blir det slik. Trenger hverken å komme med trusler, heve stemmen eller bruke makt. 

Gjestene sitter jo igjen i leiligheten. De gjør ikke noe før de begynner å kjede seg noe de gjør relativt raskt og drar derfra etter musikken forsvant. 

Raner dem ikke. De må bare nedom politistasjonen for å hente utstyret sitt etterpå. Utstyret er uskadet det. Har de stort utstyr så tar du bare kablene til anlegget. 

Det funker med masse ubudne gjester også. Bare vær forsiktig så ikke noe blir ødelagt. Kommer politiet så blir folk bare sendt hjem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En venn av meg bodde vegg i vegg med en snørrvalp som festet mye. Vanlig beskjed om at de måtte roe seg hjalp ikke.

En kveld fikk Arne nok, han banket på hos snørrvalpen men på grunn av høy musikk åpnet ikke han ikke opp. Arne som var stor og sterk sparket like godt inn døren, spaserte inn i stuen, røsket ut ledningen til høyttalerne, tok de med seg og gikk inn til seg selv og uten å si et ord. 

Snørrvalpen ba ikke om å få tilbake ledningene etterpå, men han solgte leiligheten et par uker senere.. 🤓

Anonymkode: 04901...873

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En venn av meg bodde vegg i vegg med en snørrvalp som festet mye. Vanlig beskjed om at de måtte roe seg hjalp ikke.

En kveld fikk Arne nok, han banket på hos snørrvalpen men på grunn av høy musikk åpnet ikke han ikke opp. Arne som var stor og sterk sparket like godt inn døren, spaserte inn i stuen, røsket ut ledningen til høyttalerne, tok de med seg og gikk inn til seg selv og uten å si et ord. 

Snørrvalpen ba ikke om å få tilbake ledningene etterpå, men han solgte leiligheten et par uker senere.. 🤓

Vennen min heter Arne

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

cool story bro

den må du lengre ut på landet med

Anonymkode: 12b03...5df

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sånn nabo over meg for noen år siden. Han festet flere dager i uken, det var karaoke til langt på morgenen midt i uka, han pratet noe helt sinnsykt høyt i tlf mens han satt i vinduskarmen med vinduet åpnet hele natten.

Politiet var på døren hans 3 ganger, og han lovet at han skulle slutte hver gang, men gikk max 2dager så var det på igjen. 

Til slutt så raknet det helt for meg. Jeg hadde ikke sovet på sikkert 5 dager pga drittsekken, og politiet hadde ikke tid til å komme. Så jeg gikk opp, ringte på døren som hadde sånn dørklokken som ringer så lenge du holder knappen inne, samtidig så dundret jeg på døren til han åpnet. Freste i fra meg noe om at jeg kom til å rive ut tungen hans, kutte av han fingrene og kaste de helvetes høyttalerene ut ut vinduet om han ikke holdt kjeft! Han sto der helt stiv og sjokkert, og bare nikket. 

Møtte vaktmesteren en uke etterpå, og han lurte på om jeg hadde vært plaget av han i etasjen over. Fortalte at det hadde jeg. Da sier han at de hadde pratet med han, men han lovet at det skulle ikke bli mer bråk fra han. For hadde kommet ei psyko dame på døra, og hun virket ikke helt stabil. Han lo så han grein da jeg fortalte at den psyko dama var meg. 

Anonymkode: 637d1...a22

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

opplevde lignende med ei i 39 ish års alderen. hun var oppe hele natta, jobba ikke. vi endte med å flytte

Anonymkode: 12b03...5df

38-isj alder?!🙈

Anonymkode: cd79f...ace

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12.5.2020 den 15.03, Apocalypte skrev:

Sett på drithøy musikk på dagtid og reis fra leiligheten, gjør det gjerne når du skal handle, besøke venner.  Helst et i et par timer, det hadde jeg gjort. 

Det går utover alle de andre naboene også, så det er ikke lurt å gjøre.

Anonymkode: db1bf...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Løsningen er å ikke bo i blokk.

Anonymkode: c0fa9...d04

• 8 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2020 den 19.20):

Det går utover alle de andre naboene også, så det er ikke lurt å gjøre.

Anonymkode: db1bf...4f1

Har du en bedre løsning? 

Anonymkode: fd902...a28

Skrevet
Blondie65 skrev (På 12.5.2020 den 15.30):

Jeg hadde klaget til styret. Også på spetakkelet på dagtid. Det er ikke slik at man er helt fritatt for å ta hensyn til sine naboer på dagtid hvis det er lytt.

Jeg hadde pratet med styret først der jeg hadde forklart hvordan dette oppleves og hvordan du skal gå frem.

Jeg hadde en sånn idiot der jeg bodde før. Veldig høy musikk også på dagtid - med høytalere rett på gulvet mot naboleiligheten. Det ble slutt da det endelig kom en formell klage. 

Hadde også en annen nabo som begynte festingen fredagskveld og holdt det gående hele natten til ut på dagen lørdag. De stakkars naboene hadde ringt politiet uten effekt. Da jeg ringte kl 11 lørdags formiddag kom politiet med en gang og avsluttet festen. Dette var heldigvis en leieboer - vedkommende fikk beskjed av sin husvert kort etter om å flytte.

På dagtid kan folk gjøre hva de vil. Her spiller naboene høy musikk, pusser opp, barna løper rundt...Det må man finne seg i, dessverre. 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På dagtid kan folk gjøre hva de vil. Her spiller naboene høy musikk, pusser opp, barna løper rundt...Det må man finne seg i, dessverre. 

Det er faktisk ikke tilfelle. Men man må ja ha fornuftige vedtekter. At man spiller musikk, at barn løper rundt og at det pusses opp må man beregne i en blokk. Men hvis vi snakker tramping, hyling, og ekstremt høy musikk så kan man faktisk klage på det. I det tilfellet jeg nevner stod høyttalerne rett på gulvet inntil veggen til naboen. Både de under og naboen holdt på å bli gal. Det ble slutt på det da vi endelig fikk kontakt med beboeren og fortalt at dette ikke går an. 

Skrevet
Blondie65 skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk ikke tilfelle. Men man må ja ha fornuftige vedtekter. At man spiller musikk, at barn løper rundt og at det pusses opp må man beregne i en blokk. Men hvis vi snakker tramping, hyling, og ekstremt høy musikk så kan man faktisk klage på det. I det tilfellet jeg nevner stod høyttalerne rett på gulvet inntil veggen til naboen. Både de under og naboen holdt på å bli gal. Det ble slutt på det da vi endelig fikk kontakt med beboeren og fortalt at dette ikke går an. 

Dere er heldige som har en forståelsesfull nabo. Noen mener at mellom 07 og 23 kan de, som sagt, gjøre hva de måtte ønske, og da hjelper det ikke å snakke med dem. 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Dere er heldige som har en forståelsesfull nabo. Noen mener at mellom 07 og 23 kan de, som sagt, gjøre hva de måtte ønske, og da hjelper det ikke å snakke med dem. 

Det kunne de prøvd seg på her. Da hadde de fått høre det. Det var nylig en som drev og borret tidlig søndags morgen. Vedkommende fikk grei beskjed om å forholde seg til husordensreglementet.

Uansett må man ta hensyn når man bor i blokk. Ingen kan forvente at man ikke hører at man har naboer, men det må faktisk være mulig å leve inne i sin egen bolig uten å måtte høre hva slags musikk naboen har på i etasjen over og kunne følge med på teksten. 

Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Det kunne de prøvd seg på her. Da hadde de fått høre det. Det var nylig en som drev og borret tidlig søndags morgen. Vedkommende fikk grei beskjed om å forholde seg til husordensreglementet.

Uansett må man ta hensyn når man bor i blokk. Ingen kan forvente at man ikke hører at man har naboer, men det må faktisk være mulig å leve inne i sin egen bolig uten å måtte høre hva slags musikk naboen har på i etasjen over og kunne følge med på teksten. 

...og synge med? 🤣

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

...og synge med? 🤣

Skjærende falskt ...!

Jeg bodde et sted det var helt forjævlig lytt. Hun som bodde over hadde veldig annerledes musikksmak enn oss for å si det pent. Og dette hørte vi på dag ut og dag inn, selv om vi hadde gitt beskjed MANGE ganger.

Men så fikk vi nytt anlegg ...

Og Dangerous med Michael Jackson på full guffe og med ekstra romlebass gjorde susen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2020 den 15.36):

Hvorfor skriver du ikke «40 ish alderen»? Er du ikke glad i runde tall?

Anonymkode: 40714...4de

Noen prøver for hardt 

Anonymkode: d55c2...4c1

Skrevet
Blondie65 skrev (1 time siden):

Skjærende falskt ...!

Jeg bodde et sted det var helt forjævlig lytt. Hun som bodde over hadde veldig annerledes musikksmak enn oss for å si det pent. Og dette hørte vi på dag ut og dag inn, selv om vi hadde gitt beskjed MANGE ganger.

Og Dangerous med Michael Jackson på full guffe og med ekstra romlebass gjorde susen. 

Og det hjalp? 

Skrevet
Blondie65 skrev (1 time siden):

Skjærende falskt ...!

Har også "overdøvet" elendig musikk fra nabo for mange år siden. Ble bare drittlei av sviskepop på volum 10 hele dagen. Joda, det er ikke forbud mot å bråke litt på dagtid, men det var samme jævla sviskemusikken på superhøyt volum hver eneste dag. Jeg sa i fra flere ganger, men hun brydde seg ikke. Hun påsto at så lenge det var på dagtid, kunne hun bråke så mye hun ville. Vi hadde et betydelig kraftigere musikkanlegg. Og eneste løsningen var etterhvert å sette høytalerne inn mot veggen til hennes leilighet, og kjøre hardrock/black metal på styrke 10+. Det ble etterhvert nokså stille der inne.. 

Anonymkode: de24a...994

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Og det hjalp? 

Ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...