AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1 Skrevet 12. mai 2020 Bor under ei godt voksen som ukentlig er mye ute og drikker med en guttegjeng, før hun tar de med hjem til blokka og fortsetter festen fra 01-02 og til morgenkvisten med høy musikk, rop, ringer på dørklokker osv. Etter å ha sagt i fra 5-6 ganger på en veldig hyggelig måte, hvor hun bortforklarte seg med at hun "glemte seg bort", satte jeg virkelig skapet på plass. Jeg truet med å ringe politiet, og hun prøvde på god gammeldags rævsleiking. Jeg svarte skriftlig at jeg forventet at hun begynte å følge reglene i blokka, at jeg ikke hadde noe godt inntrykk av henne, og fortalte hvordan jeg hadde opplevd situasjonen. Jeg fikk et surt svar tilbake siden jeg ikke bet på rævsleikingen. Nå bråker hun med vilje for å irritere (går med hæler rundt inne, slår i gulvet, slipper ting osv) hele tiden på dagtid, for det vet hun at jeg ikke kan gå til styret med. Hun er forbanna for at jeg ødelegger nattmoroa hennes. Jeg regner med hun kommer til å prøve seg igjen. Jeg har ikke sagt noe, og forsøkt å holde ut, i håp om at hun går lei når hun aldri får noe klager på det. Noen mennesker er så forferdelige, men også disse har venner. Er det noen som er venner med typisk hensynsløse naboer som kan forklare dere side av saken? Jeg er nysgjerrig på hvordan man blir sånn Anonymkode: aaa42...723 13
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Skrevet 12. mai 2020 Jeg bor også i blokk, og fikk nye naboer i vinter. De leier. Han som bodde der mistet vel jobben og flyttet hjem til foreldrene, som bor lengre bort i samme gate. Uansett, de tar ikke hensyn. De spiller musikk, hamrer, slamrer med møbler, dunker, holder på med drilling sent på søndagskvelden f.eks, bare tar alt når det faller dem inn. De er glade i godt selskap, og spiller derfor musikk på natten. For litt siden ble jeg vekket klokka halv tre på natten av høy dunkende musikk. Da ble jeg skikkelig forbanna. Lå der og irriterte meg grønn til klokka ble 03, da slo de plutselig av. Neste morgen la jeg en klar beskjed på dørmatten deres, skriftlig klage med utskrift av husordensreglene vedlagt, der det var merket med rødt avsnittet for nattero mellom kl 23 og 07. Fikk ikke noe svar på den, men det regnet jeg heller ikke med. Nå håper jeg bare de holder roen om nettene, og tar mer hensyn. De er tross alt leietagere. Begynner de å bråke igjen, så klager jeg til eieren av boligen, jeg vet hvor foreldrene hans bor (og sannsynligvis han) så de kan ta det opp med dem. Forhåpentligvis kan de true med oppsigelse av leiekontrakten om de ikke viser hensyn til naboene! Det er virkelig et mareritt å bo i blokk om man har hensynsløse naboer. Du bør ringe politiet konsekvent heretter om hun fortsetter med bråket sitt. Plag henne tilbake med stadige politibesøk! Anonymkode: bc29a...397 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #3 Skrevet 12. mai 2020 opplevde lignende med ei i 39 ish års alderen. hun var oppe hele natta, jobba ikke. vi endte med å flytte Anonymkode: 12b03...5df 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Skrevet 12. mai 2020 Jeg bodde under en som digget country western musikk. Med boots på! Når han så fikk litt innabords, kan jeg love det var lyd. Om han endret seg pga klage? Nei, nei, nei. Der jeg bodde sist, var det noen som røykte ute på terrassen sin både dag og natt. De over klagde, da de fikk røyk inn om natten. Dette tok røykeren meget personlig ille opp, og mente det var nesen til klagerne det var noe galt med. Samme sted, hadde jeg et festglad ungt par ved siden av mg. De festet hver helg. Da jeg klagde, var svaret : Vi har det jo bare kjekt. At mennesker kan bli så navlebeskuende egoistiske er ganske utrolig, men dessverre ikke unikt. Du spør hva de tenker. Jeg lurer på om de tenker i det hele tatt. Anonymkode: dccde...8e6 17
Djungelvrål Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor under ei godt voksen som ukentlig er mye ute og drikker med en guttegjeng, før hun tar de med hjem til blokka og fortsetter festen fra 01-02 og til morgenkvisten med høy musikk, rop, ringer på dørklokker osv. Etter å ha sagt i fra 5-6 ganger på en veldig hyggelig måte, hvor hun bortforklarte seg med at hun "glemte seg bort", satte jeg virkelig skapet på plass. Jeg truet med å ringe politiet, og hun prøvde på god gammeldags rævsleiking. Jeg svarte skriftlig at jeg forventet at hun begynte å følge reglene i blokka, at jeg ikke hadde noe godt inntrykk av henne, og fortalte hvordan jeg hadde opplevd situasjonen. Jeg fikk et surt svar tilbake siden jeg ikke bet på rævsleikingen. Nå bråker hun med vilje for å irritere (går med hæler rundt inne, slår i gulvet, slipper ting osv) hele tiden på dagtid, for det vet hun at jeg ikke kan gå til styret med. Hun er forbanna for at jeg ødelegger nattmoroa hennes. Jeg regner med hun kommer til å prøve seg igjen. Jeg har ikke sagt noe, og forsøkt å holde ut, i håp om at hun går lei når hun aldri får noe klager på det. Noen mennesker er så forferdelige, men også disse har venner. Er det noen som er venner med typisk hensynsløse naboer som kan forklare dere side av saken? Jeg er nysgjerrig på hvordan man blir sånn Anonymkode: aaa42...723 Sett på drithøy musikk på dagtid og reis fra leiligheten, gjør det gjerne når du skal handle, besøke venner. Helst et i et par timer, det hadde jeg gjort. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 Det er absolutt den verste typen naboer man kan ha ja. Om man vil bråke, må man heller finne seg enebolig. Når man bor så tett på andre, tar man hensyn. Bruker headset, skrur ned bassen kraftig, og ber gjester la være å plage naboer. Når man har besøk, har man ansvar for besøket. leste for en tid siden om en eldre dame som ville ha en lov mot trampolinebråk fra barn. Da tenker jeg heller man får gjøre noe med ro og ordens reglene generelt, og faktisk starte med de virkelige problemene. Barnelek er søtt og uskyldig, og kan kontrolleres av foreldre. Voksenbråk fra voksne drittunger derimot, som burde vite bedre, burde straffes med bøter, og får trusler om utkastelse og evt. Tvangssalg. ville skrevet ned alt i en klage til styret, og satt dato. Får hun mange nok klager, kan hun bli bedt om å flytte. Normale folk har uansett ikke behov for å være oppe på den tida av døgnet. Da får hun heller finne seg en annen plass. Anonymkode: db414...f08 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 21 minutter siden, Apocalypte skrev: Sett på drithøy musikk på dagtid og reis fra leiligheten, gjør det gjerne når du skal handle, besøke venner. Helst et i et par timer, det hadde jeg gjort. Da ber du om å bli kastet ut selv. Anonymkode: 700b1...296 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 20 minutter siden, Apocalypte skrev: Sett på drithøy musikk på dagtid og reis fra leiligheten, gjør det gjerne når du skal handle, besøke venner. Helst et i et par timer, det hadde jeg gjort. Jepp, hadde lett holdt et svare leven fra kl 6 om morran.. ringt på og banka på døra hennes flere ganger. Spesielt de dagene man vet hun har hatt fest. Tatt igjen med samme mynt.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Jepp, hadde lett holdt et svare leven fra kl 6 om morran.. ringt på og banka på døra hennes flere ganger. Spesielt de dagene man vet hun har hatt fest. Tatt igjen med samme mynt. Hadde nok heller ringt politiet hver gang anledningen bød seg, så egoisten fikk ubehag med dem. Siden hun er oppe til unormale tider, er det ikke utenkelig at hun går på sterkere midler også. Om de i så fall finner noe hos henne, kan det jo være blokka blir kvitt et kjempeproblem. Hvem vet. Anonymkode: db414...f08 7
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 Jeg hadde klaget til styret. Også på spetakkelet på dagtid. Det er ikke slik at man er helt fritatt for å ta hensyn til sine naboer på dagtid hvis det er lytt. Jeg hadde pratet med styret først der jeg hadde forklart hvordan dette oppleves og hvordan du skal gå frem. Jeg hadde en sånn idiot der jeg bodde før. Veldig høy musikk også på dagtid - med høytalere rett på gulvet mot naboleiligheten. Det ble slutt da det endelig kom en formell klage. Hadde også en annen nabo som begynte festingen fredagskveld og holdt det gående hele natten til ut på dagen lørdag. De stakkars naboene hadde ringt politiet uten effekt. Da jeg ringte kl 11 lørdags formiddag kom politiet med en gang og avsluttet festen. Dette var heldigvis en leieboer - vedkommende fikk beskjed av sin husvert kort etter om å flytte.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 Ellers går det jo an å støvsuge på de tidspunktene hun sover ut rusen - f.eks. søndag kl 9? Eller henge opp bilder lørdag kl 7? Det går jo an å "hamre inn" budskapet når de ikke forstår det av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Jeg hadde klaget til styret. Også på spetakkelet på dagtid. Det er ikke slik at man er helt fritatt for å ta hensyn til sine naboer på dagtid hvis det er lytt. Jeg hadde pratet med styret først der jeg hadde forklart hvordan dette oppleves og hvordan du skal gå frem. Jeg hadde en sånn idiot der jeg bodde før. Veldig høy musikk også på dagtid - med høytalere rett på gulvet mot naboleiligheten. Det ble slutt da det endelig kom en formell klage. Hadde også en annen nabo som begynte festingen fredagskveld og holdt det gående hele natten til ut på dagen lørdag. De stakkars naboene hadde ringt politiet uten effekt. Da jeg ringte kl 11 lørdags formiddag kom politiet med en gang og avsluttet festen. Dette var heldigvis en leieboer - vedkommende fikk beskjed av sin husvert kort etter om å flytte. Flott. Sånne drittfolk får finne seg en plass uten naboer. Anonymkode: db414...f08 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, Blondie65 skrev: Ellers går det jo an å støvsuge på de tidspunktene hun sover ut rusen - f.eks. søndag kl 9? Eller henge opp bilder lørdag kl 7? Det går jo an å "hamre inn" budskapet når de ikke forstår det av seg selv. Hahaha. Det med støvsugeren er ingen dum ide. Uskyldig hevn. Anonymkode: db414...f08 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #14 Skrevet 12. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker said: 39 ish års alderen. Hvorfor skriver du ikke «40 ish alderen»? Er du ikke glad i runde tall? Anonymkode: 40714...4de 4
FluffyChix Skrevet 12. mai 2020 #15 Skrevet 12. mai 2020 Jeg hadde en sånn nabo, men så er greia med meg at man trenger ikke bitche til meg, fordi da må jeg bitche tilbake og jeg er mye bedre på å bitche enn alle andre. Hvis hun ikke reagerer på tilsnakk eller tar det til seg, så bråker du tilbake når det er stille hos henne. Slå på musikk, ha danseband i stua, bank og styr. 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. mai 2020 #16 Skrevet 12. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde nok heller ringt politiet hver gang anledningen bød seg, så egoisten fikk ubehag med dem. Siden hun er oppe til unormale tider, er det ikke utenkelig at hun går på sterkere midler også. Om de i så fall finner noe hos henne, kan det jo være blokka blir kvitt et kjempeproblem. Hvem vet. Anonymkode: db414...f08 Det er også et alternativ, hvis politiet gidder å rykke ut. Hadde uansett ikke gitt meg uten kamp!
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mai 2020 #17 Skrevet 12. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahaha. Det med støvsugeren er ingen dum ide. Uskyldig hevn. Anonymkode: db414...f08 Vi leide en gang i et gammelt lytt trehus. Vi kunne høre det meste av det naboene foretok seg ... også på soverommet. Hekkelydene gikk jo over, men damen i huset likte veldig godt å spille veldig dårlig musikk veldig høyt. Så fikk vi nytt stereoanlegg ...! Michael Jacksons på full guffe "hamret inn" budskapet bedre enn noen klage hadde gjort.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #18 Skrevet 12. mai 2020 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Vi leide en gang i et gammelt lytt trehus. Vi kunne høre det meste av det naboene foretok seg ... også på soverommet. Hekkelydene gikk jo over, men damen i huset likte veldig godt å spille veldig dårlig musikk veldig høyt. Så fikk vi nytt stereoanlegg ...! Michael Jacksons på full guffe "hamret inn" budskapet bedre enn noen klage hadde gjort. Det hadde hun godt av. Hadde blitt med deg på å hjelpe å bråke jeg, hvis jeg også hadde vært nabo Anonymkode: db414...f08
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #19 Skrevet 12. mai 2020 Kunne avtalt tidspunkter for bråkinga da @Sykkelkopp hevnbråk for en kort periode mot hensynsløse naboer, syns jeg er innafor. Anonymkode: db414...f08
Hr. Aktiv Skrevet 12. mai 2020 #20 Skrevet 12. mai 2020 Er det ikke bare å samle en gjeng og komme på besøk da? Det finnes jo mange som ønsker party. En 40-50 stykker hver gang de har fest. Fra spøk til alvor er det bare ringe politiet og styret i borettslaget eller sameiet. Eller så kan du bruke metoden min. Jeg ringer på å gir beskjed om ro. Hvis jeg må komme tilbake står de både uten musikk og besøk. Trenger ikke heve stemmen heller. Pleier å funke greit det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå