Gå til innhold

Ingen lyst til å leve lenger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det var faktisk en tankevekker og utrolig br skrevet! Takk for at du tok deg tid til å dele det.

Anonymkode: 8967d...aae

Takk for alle svar.

Dessuten et godt råd angående selvtillit; studier er på ingen måte nødvendig for å klare seg i livet - J.K. Rowling trengte ingen utdannelse for å skrive bøkene om Harry Potter, og hun var arbeidsløs da hun startet å skrive. Astrid Lindgren var heller ingen superforfatter, men bøkene hennes er elsket av barn over hele verden, i generasjon etter generasjon.

Og det å "mestre" noe er heller ikke nødvendig; hva vi egentlig klarer, vet vi ikke før den dagen vi får bruk for det - man kan være ufullkommen på alle måter, men likevel leve et lykkelig liv.

Så ta godt vare på deg selv og lykke til videre på alle måter; verden trenger deg virkelig. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Anonymkode: 98d40...d51

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du bør snakke med lege da du høres deprimert ut. Muligvis også unnvikende personlighetsforstyrrelse, men jeg vil ikke diagnostisere deg bare nevne det som noe du kan lese mer om. Tror tankene du har er noe mange har før eller siden, og de fleste får det som regel bedre på sikt. Det er ikke lett å være ung i dag og finne ”sin vei”, men jeg tror du får prøve deg litt frem i verden for å oppdage hva du vil. Selv var jeg nesten 30 år før jeg fant ut hva jeg ville jobbe med, og da var det et yrke jeg alltid har sagt at jeg ikke vil jobbe innen. Jobb er ikke nødvendigvis så viktig; vil du leve for å jobbe eller jobbe for å leve? 

Håper du får det bedre med deg selv ❤️

Anonymkode: 7bc18...b9e

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du trenger en lystbetont reise. Type amazonas. En slags once in a lifetime opplevelse som ferie eller Kanskje som hjelpearbeider. Da vil du føle at noen trenger deg. Eneste talentet du trenger er vel å kunne re et medmenneake 

Anonymkode: ad3f8...983

Å re et medmenneske?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 21 år og har ingen lyst til å leve lenger. Jeg har ingen interesser, ingen hobbyer og ingen ambisjoner rundt fremtiden. Vet ikke hva jeg vil gjøre med livet mitt, egentlig vil jeg ingenting. 

Har alltid vært dårlig i det meste. Har ingen spesielle talent eller noen som helst lidenskap for noen ting. Alle vennene mine og alle rundt meg har hvertfall en interesse eller hobby de liker å drive med. Jeg har ingen, og jeg har prøvd det meste. Fotball, styrketrening, turer i skog og mark, teltturer, gitar, piano, videospill, lesing, skriving. ingenting av dette gir meg noe glede, dessuten mestrer jeg ingenting av det. 

Gikk ut av videregående skole med svært gode karakterer, men aner ikke hva jeg skal bruke de til. Føler på et press hvor jeg egentlig burde studere noe med poenggrense rundt mitt karaktersnitt, men innerst inne ønsker jeg ikke det. Det blir for vanskelig og krevende, og jeg klarer ikke motivere meg til det heller. Har sett på litt «enklere» studier også, men det er ingenting jeg kunne tenke meg. Tør egentlig ikke å ta det neste steget i livet. 

Og hvorfor skal jeg i det hele tatt ta det neste steget? Jeg har jo ingenting å se frem i mot. Er alltid engstelig, nervøs og usikker. Kommer ikke til å ende opp med en jobb jeg trives med, jeg har jo ingen interesser eller ambisjoner! Hvorfor skal jeg ta det neste steget i livet når jeg vet at det bare blir tungt, ensomt og meningsløst? Jeg vil jo ingenting.  

Jeg har blitt født uten noen som helst mening her på denne jorden. Jeg har ingenting mer å utrette. Jeg har opplevd 2 nær-døden opplevelser, og det var vel en mening med det og tenker jeg, men av en eller annen merkelig grunn overlevde jeg begge gangene. Blir vel ikke lenge til 3. gang og vi får se hvordan det går da. Når man ikke har noen som helst ambisjoner, eller noen glede å se frem til, hvorfor skal jeg fortsette å prøve? 

Jeg tror du trenger en hårete venn (katt/hund/kanin)! Da har du noe kjært å leve for. Også er de så glad i deg. Tenk en stund på det. Eller en undulat<3. Mennesker flest er ikke spesielle, vi er jo 7 MILLIARDER stk, og skal bli 11 MILLIARDER😛, og såvidt meg bekjent finnes det ikke 7 MILLIARDER talenter i verden?. Det handler om å kose seg, for seg selv. Pluss du er heldig som er frisk!!! Og bor i Norge!! 

Og hvis du har hund kan du ikke deppe hver dag, du må jo ut på tur med den!

Det beste et menneske kan urette er å være et godt menneske. Hvis alle var greie og gode mot hverandre hadde verden blitt en nydelig plass, et paradis! 

Opp med haka kjære deg, du har bare kommet i en liten fønk. Det er lov å ikke være en solstråle hele tiden ❤️ Vær raus mot deg selv, så blir du raus med andre ❤️ :klem:

Anonymkode: 1ad17...623

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Normalt å ha det slik i perioder, men det går over. Å føle seg nede og føle at man ikke vil leve er relativt vanlig i stressperioder, det går over når du ikke er under det stresset lenger. Om 5 år kommer du til å lure på hvorfor du tenkte slik i det hele tatt. Alt dette fokuset på talent og det er bare et stressuttrykk. Det er verbal selvskading. I stedet for å kutte deg selv, rakker du ned på deg selv. Selvskading verbalt og/ eller fysisk er normalt når man er stresset

Anonymkode: e4c19...039

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar.

Dessuten et godt råd angående selvtillit; studier er på ingen måte nødvendig for å klare seg i livet - J.K. Rowling trengte ingen utdannelse for å skrive bøkene om Harry Potter, og hun var arbeidsløs da hun startet å skrive. Astrid Lindgren var heller ingen superforfatter, men bøkene hennes er elsket av barn over hele verden, i generasjon etter generasjon.

Og det å "mestre" noe er heller ikke nødvendig; hva vi egentlig klarer, vet vi ikke før den dagen vi får bruk for det - man kan være ufullkommen på alle måter, men likevel leve et lykkelig liv.

Så ta godt vare på deg selv og lykke til videre på alle måter; verden trenger deg virkelig. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Anonymkode: 98d40...d51

Takk for det. Jeg ser egentlig ingen annen utvei enn å ta en utdanning, og det er jo ikke akkurat negativt men veldig tøft for meg når jeg er så usikker og lei. 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du bør snakke med lege da du høres deprimert ut. Muligvis også unnvikende personlighetsforstyrrelse, men jeg vil ikke diagnostisere deg bare nevne det som noe du kan lese mer om. Tror tankene du har er noe mange har før eller siden, og de fleste får det som regel bedre på sikt. Det er ikke lett å være ung i dag og finne ”sin vei”, men jeg tror du får prøve deg litt frem i verden for å oppdage hva du vil. Selv var jeg nesten 30 år før jeg fant ut hva jeg ville jobbe med, og da var det et yrke jeg alltid har sagt at jeg ikke vil jobbe innen. Jobb er ikke nødvendigvis så viktig; vil du leve for å jobbe eller jobbe for å leve? 

Håper du får det bedre med deg selv ❤️

Anonymkode: 7bc18...b9e

Takk for det. Hva jobber du med om jeg kan spørre? Syns det er vanskelig å skulle velge én ting.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg denne boken. ❤️

https://www.ark.no/boker/Eckhart-Tolle-Lev-her-og-na-9788292605769

Anonymkode: e2ad1...21b

Takk, jeg skal sjekke den ut. 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du trenger en hårete venn (katt/hund/kanin)! Da har du noe kjært å leve for. Også er de så glad i deg. Tenk en stund på det. Eller en undulat<3. Mennesker flest er ikke spesielle, vi er jo 7 MILLIARDER stk, og skal bli 11 MILLIARDER😛, og såvidt meg bekjent finnes det ikke 7 MILLIARDER talenter i verden?. Det handler om å kose seg, for seg selv. Pluss du er heldig som er frisk!!! Og bor i Norge!! 

Og hvis du har hund kan du ikke deppe hver dag, du må jo ut på tur med den!

Det beste et menneske kan urette er å være et godt menneske. Hvis alle var greie og gode mot hverandre hadde verden blitt en nydelig plass, et paradis! 

Opp med haka kjære deg, du har bare kommet i en liten fønk. Det er lov å ikke være en solstråle hele tiden ❤️ Vær raus mot deg selv, så blir du raus med andre ❤️ :klem:

Anonymkode: 1ad17...623

Tusen takk, veldig fint skrevet! Ja er nok godt selskap i et dyr. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normalt å ha det slik i perioder, men det går over. Å føle seg nede og føle at man ikke vil leve er relativt vanlig i stressperioder, det går over når du ikke er under det stresset lenger. Om 5 år kommer du til å lure på hvorfor du tenkte slik i det hele tatt. Alt dette fokuset på talent og det er bare et stressuttrykk. Det er verbal selvskading. I stedet for å kutte deg selv, rakker du ned på deg selv. Selvskading verbalt og/ eller fysisk er normalt når man er stresset

Anonymkode: e4c19...039

Skulle ønske jeg kom meg ut av situasjonen, men klarer ikke å se fremover eller lyst på ting lenger. Er for engstelig og usikker. 

Skrevet

Kjære trådstarter! 

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...