sixx Skrevet 27. juni 2005 #21 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg elsker tørketrommel!!! Bruker den til altfor mye sikkert...Ja, det skulle søren meg ikke forundre meg om du brukte den som tv også. Må forresten være litt kjedelig med samme serien ...om enn i litt forskjellige valører....hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. juni 2005 #22 Del Skrevet 27. juni 2005 Her tørkes det meste i trommel, unntatt jeans og klær jeg er redd for skal krympe (t-skjorter som etter vask kryper oppover magen). :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmusa Skrevet 27. juni 2005 #23 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg var også litt skeptisk til tørketrommel. Men pga praktiske årsaker innså jeg at jeg måtte finne andre måter å tørke klær på (liten plass og mye skittentøy). Kjøpe en svindyr vaskemaskin og tørketrommel (Asko) og det er blitt en ren nytelse å vaske klær, ikke minst tørke dem. Nå hiver jeg alt inn i trommelen rett etter vask (unntatt klær jeg er redd for, feks strikka ullgensere, silketørkle og mitt rafinerte undertøy). Og sim-sala-bim !! Klærne kan brettes fint sammen og legges i hylla. De ser til og med nystrøkne ut i forhold til det de var før. Nå klarer jeg meg ikke uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. juni 2005 #24 Del Skrevet 27. juni 2005 jeg putter alt unntagen bh i tørketrommelen, og elsker den! klærne mine blir finere etter å ha vært i trommelen de, selv om det sliter mer i lengden en å lufttørke, så blir de finere det meste av tiden. topper og gensere går tilbake til opprinnelig fasong, det samme gjør olabukser som blir vide av bruk. det blir minimalt krøllete noe som tilsier at jeg slipper å enten gå med krøllete klær eller å måtte stryke. det blir tørt på en flekk. alt tøyet blir mykt og deilig, i motsetning til stivt og krøllete når det lufttørkes. jeg har gjort begge deler, og gjør det innimellom enda (altså begge deler), men foretrekker helt klart tørketrommel, på alt fra undertøy til olabukser og skjorter og håndklær og sengetøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. juni 2005 #25 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg kunne aldri tenke meg tørketrommel! Klær' date=' håndklær og sengetøy blir utrolig stygt.[/quote'] Ikke en eneste ting jeg har hatt i trommel har blitt stygt av den grunn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 27. juni 2005 #26 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg kunne aldri tenke meg tørketrommel! Klær' date=' håndklær og sengetøy blir utrolig stygt.[/quote'] Er det noe galt med din tørketrommel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klesdamen Skrevet 27. juni 2005 #27 Del Skrevet 27. juni 2005 Med tre barn, så har jeg aldri hatt en trommel i hus! Klarer meg fint uten. Det sliter enormt på klær. Ødelegger eks.gensrer. Jeg tørker sjeldent klær inne. Det må være på vinter om vi blir overrasket med uvær. De blir myke i trommel,men det blir de uten også. Ikke bruker jeg skyllemiddel heller. Nå har jeg en jobb hvor jeg vet hvordan ting virker på klær i trommel. Derfor den motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. juni 2005 #28 Del Skrevet 27. juni 2005 Så du veeeet så mye om klær at du ikke bruker trommel, men mener likevel at skyllemiddel er unødvenidg, enda alle eksperter anbefaler det? Mot slitasje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 27. juni 2005 #29 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvordan unngår man at klærne blir pappbrett når man ikke bruker tørketrommel og ikke skyllemiddel? Kan klesdamen svare meg på det? Mine blir i hvert fall pappbrett om jeg tørker dem slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. juni 2005 #30 Del Skrevet 27. juni 2005 mine klær blir også stive og mye mindre formet når de henges til tørk, og det er selv med mykningsmiddel. har aldri hatt noen plagg som har blitt tromlet så mye at de har blitt ødelagt, mest fordi jeg ikke har så mange plagg jeg bruker utrolig mange år. Og du KAN faktisk tromle klærne en god stund før de blir ødelagt. (ellers har jeg bare vært heldig og fått tak i ufattelig hardføre klær da) ja det sliter mer en lufttørking, men det blir mye bedre en lufttørking også. synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klesdamen Skrevet 27. juni 2005 #31 Del Skrevet 27. juni 2005 Så du veeeet så mye om klær at du ikke bruker trommel' date=' men mener likevel at skyllemiddel er unødvenidg, enda alle eksperter anbefaler det? Mot slitasje...[/quote'] Hvilke eksperter? Ja, jeg vet mye om klær. På arbeid bruker vi aldri skyllemiddel. Pga mengden med tøy er trommel nødvendig der. Det er mye klær du IKKE skal bruke skyllemiddel i. Mitt eget tøy henger ute...sommer som vinter. jeg har like mykt sengetøy/håndklær som de som bruker skyllemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klesdamen Skrevet 27. juni 2005 #32 Del Skrevet 27. juni 2005 Hvordan unngår man at klærne blir pappbrett når man ikke bruker tørketrommel og ikke skyllemiddel? Kan klesdamen svare meg på det? Mine blir i hvert fall pappbrett om jeg tørker dem slik. [/qu Pappbrett? Ved for mye pulver blir det slik. Det er ikke pulveret som gjør klærne rene. Du kan ha i en halvkilo, men de blir ikke renere. De fleste følger produsentens anbefalinger, noe som er for mye. Vi har automatfylling på maskinen. en maskin med håndkle, så tilsvarer fyllingen ca 1 stor spiseskje med pulver. De er helt rene da de er ferdig. Derfor unødvendig med skyllemiddel. Jeg bruker heller aldri mere på sengetøy/håndkle hjemme. De er helt myke da jeg tar de Mange kjøper billigbulver til disse butikkene. Eks.Nille. da kreves det mere pulver+fyllmassen som er i disse pakkene. Det gjør klærne helt stive. De fleste misbruker skyllemiddel. De pøser på. Du kjenner det oser av klærne da de er tørre. Mye mindre gjør samme nytten. bruker du for mye på eks.frottehåndkle, så mister de en del av sugeevnen. Møter mange småbarn hvor det oser skyllemiddel av klærne deres. det er ikke det som er meningen med skyllemiddel. Prøv med en spiseskje en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 27. juni 2005 #33 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg bruker skyllemiddel kun av og til, og da bare på gensre og t-skjorter. Aldri på håndklær, jeans og lignende. Håndklær som da henges til tørk er stive som papp. Har prøvd med lite vaskemiddel også, det blir akkurat likedan. I hvert fall blir det ikke mykt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klesdamen Skrevet 27. juni 2005 #34 Del Skrevet 27. juni 2005 Klær som har vert mye pulver og skyllemiddel i,så henger det igjen i tøyet. Om du tar noen klær du har vasket på denne måten, så vil du se det på vannet i maskinen om du vasker de uten noe. I dag har vi overforbruk på vaskemidler,men det er et litt å tenke på at før i tiden så vaske de for hånd. Skylling også. De hadde ikke trommel.De hadde da aldri problemer med stivt tøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klesdamen Skrevet 27. juni 2005 #35 Del Skrevet 27. juni 2005 Nå før sommersesongen har v tatt inn en del sommervikarer som skal læres opp. her er det snakk om voksne folk som har hus/hjem og kan det med tøy!? De mengden med vaskepulver de vil ha i maskinen er ikke til å tro.For å bøte på det vil de ha i ekstra skyllemiddel. det er å snu flasken på hodet og tømme i. De nekter først å tro at det holder med en spiseskje med pulver og 0 skyllemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 27. juni 2005 #36 Del Skrevet 27. juni 2005 klesdamen - hvordan vet du om de hadde problemer med stive klær i gamle dager? Kan vel hende de bare aksepterte problemet? Uansett så brukte de jo helt andre stoffer enn vi gjør i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. juni 2005 #37 Del Skrevet 27. juni 2005 mine klær blir ihvertfall mye stivere og mer uformelige dersom jeg ikke tromler dem, så kan det være unødvendig så mye det vil. men har ikke all verden mulighet til å tørke ute heller, så jeg hadde nok brukt trommel uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. juni 2005 #38 Del Skrevet 27. juni 2005 Og enkelte av mine klær blir faktsik ikke brukelige om jeg ikke tromler dem, som noen skrev over her enkelte stikkede plagg bare vokser i bruk, men bit gode som ny etter en runde i trommelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 27. juni 2005 #39 Del Skrevet 27. juni 2005 Sengetøy blir en krøllete ball, håndklær "krymper" i kantene og klær blir rare... Synes jeg. Utrolig mye lo også, så det sliter på stoffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. juni 2005 #40 Del Skrevet 28. juni 2005 Sengetøy blir mykt (og jeg strekker det jo ut når jeg tar det ut derfra da, og lar det "lufte" seg litt før jeg legger det sammen) to av våre håndklær har "krympet i kantene" som du sier, men vi har sikkert 30 stykker som ikke har gjort det, bare blir myke. Enkelte klær får igjen passformen, andre klær blir bare tørre, og sparer meg gjerne strykingen (eller, jeg ville ikke strøket dem uansett så: de ser bedre ut da...) Og ja, lo blir det. Litt sliter det nok på klærne, men jeg har ikke merket det på klærne. Men klær som tørker i stua støver også ganske mye, og jeg foretrekker lo i lofilteret fremfor støv i stua (fordi jeg har altså ingen annen plass å tørke klær dessverre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå