Gå til innhold

Hva er bra med tørketrommel?


monja

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått svigermors gamle (ikke så gammel da) tørketrommel, men jeg har alltid vært litt sånn lunken til akkurat sånne. Forstår ikke helt hva jeg skal med dem.

Hva synes du er bra med tørketrommel? Hva putter du i den? Finnes det noe som helst nesgativt? Og hadde du klart deg uten?

Tror jeg tenger litt overbevisning :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Håndklær og sengetøy går i trommelen. Det blir mykt og godt, jeg dropper skyllemiddel i det, og det beste av alt - jeg slipper å ha det hengende noe annet sted. Vaskerommet er lite, men stort nok til å tørke vanlige klær. Hadde jeg ikke hatt trommel måtte jeg hatt et stativ på badet i tillegg, og det er ikke noe kjekt.

Til vanlige klær bruker jeg den så og si aldri - kun hvis det er noe som helst skulle vært tørt i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er fint tørkevær ute så henger jeg tøy ute, men på vinteren bruker jeg trommelen mye.

Jeg kaster så godt som alt inn i den og det funker fint. Tøyet blir fort tørt og slipper å ha det hengende i kjelleren å få kjellerlukt i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leola

Synes tørketrommel er helt glimrende, jeg. Bruker den til alt bortsett fra klær jeg er veldig redd for. Det mest geniale med tørketrommel er at håndklær og sengtøy kan tørkes uten å måtte oppta masse plass inne eller å prøve å tørke det ute mellom regnbygene (jeg bor på vestlandet :wink: ). Det som også er herlig med tørketrommelen er at det finnes en løsning når ungene kommer med klær som skulle vært vasket og tørket igår for de bare MÅÅÅÅ ha det på seg om 3 timer. Sønnene mine har også endel strikkegensere i bomull som reker veldig ut i bruk - en omgang i tørketrommelen etter vask og de er helt fine igjen.

Det er mye elektriske apparater jeg mener er overflødig - kunne for eksempel aldri tenkt meg å ha en microbølgeovn i huset - men tørketrommel er genialt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Ja til tørketrommel!

Har hund som røyter.Da er den bare uunnværlig! Det finnes ikke noe bedre hjelpemiddel for å slippe klær fulle av hundehår enn tørketrommelen.

Har heller ikke stor plass, så jeg slipper å ha klær til tørk inne i stuen.

Har pollenallergi, og tørketrommelen gjør at jeg slipper å ha sengetøy og lignende ute til tørk. Det samler nemlig opp veldig mye pollen.

Håndklær og sengetøy blir mykt og behaglig, uten skyllemiddel, som ødelegger håndklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For oss som bor i leilighet og ikke ønsker klær til tørk i stuen feks er det genialt med tørketrommel.

At klær og spesielt sengetøy og håndklær blir myke og gode er flott.

At det blir mer slitasje (?) på klærne - bryr jeg meg fint lite om - mine klær har i alle år, ikke gått i stykker noe fortere enn de som tørker klær på stativ. Og jeg slenger alt med unntak av bh'er og ting som ikke tåler tørketrommel inn i maskinen.

For oss med pollenallergi er det også helt uaktuelt å tørke ute.

Med andre ord, jeg er avhengig av tørketrommel :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
For oss som bor i leilighet og ikke ønsker klær til tørk i stuen feks er det genialt med tørketrommel.

Her tørkes det meste i trommel, unntatt jeans og klær jeg er redd for skal krympe (t-skjorter som etter vask kryper oppover magen). Vi har noen snorer på verandaen i tillegg, men de blir knapt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg tørketrommel!! De gangene jeg har bodd ett sted med det har jeg blitt helt hekta. Det er så lettvint å bare slenge alle våte klær i trommelen og vips 1,5 timer senere er de ikke bare tørre - men også kjempemyke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sinnsvakt digg å ta på seg varme klær som er nettopp ferdige i tørketrommelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Og så er tørketrommel et fint oppbevaringssted for klær man ikke gidder å legge sammen. Kan bare ta plagg etter plagg derfra etter behov :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har sagt: nødvendig for sengetøy om sommeren for pollenallergikere. Det gikk et år fra jeg ble "friskemeldt" fra mine allergier, altså klart å vokse det av meg, til min samboer fikk påvist gresspollenallergi. Å tørke sengetøy ute da er lite aktuelt.

Nødvendig for oss om bor på vestlandet der det regner mer enn det er opphold.

Nødvendig uansett for oss som bor i leilighet uten utendørs tørkeplass. Det vi skal tørke må vi tørke på stua. Det gjør vi (irriterende, tar plass og genererer støv) men alt som kan tromles gjør det lettere.

Fantastsik for sengetøy og håndklær, som bli myke og tørre, og ikke opptar all tørkeplass i leiligheta underveis :)

Det jeg putter inn er stort sett sengetøy og håndklær, sambos store t-skjorter og gensre som 1) ikke krymper 2) hadde hatt godt av å krympe om de likevel hadde gjort det, klær som må bli tørre før jeg skal på jobb fordi jeg skal ha dem på, og annet som fitn tåler trommel. Ikke de t-skjortene som kryper oppover magen etter vask nei, de drar jeg godt i lengden (når jeg husker det) før jeg henger dem opp, og lar den tørke mist i stua til min irritasjon...

Jeg er litt enig med den som skrev heller tørketrommel enn micro. En micro er for meg ypperlig som popcornmaskin da, men noe annet kan jeg ikke se at jeg ville bruke de til. Men tørketrommel, det er genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta
Som andre har sagt: nødvendig for sengetøy om sommeren for pollenallergikere. Det gikk et år fra jeg ble "friskemeldt" fra mine allergier, altså klart å vokse det av meg, til min samboer fikk påvist gresspollenallergi. Å tørke sengetøy ute da er lite aktuelt.

Nødvendig for oss om bor på vestlandet der det regner mer enn det er opphold.

Nødvendig uansett for oss som bor i leilighet uten utendørs tørkeplass. Det vi skal tørke må vi tørke på stua. Det gjør vi (irriterende, tar plass og genererer støv) men alt som kan tromles gjør det lettere.

Fantastsik for sengetøy og håndklær, som bli myke og tørre, og ikke opptar all tørkeplass i leiligheta underveis :)

Det jeg putter inn er stort sett sengetøy og håndklær, sambos store t-skjorter og gensre som 1) ikke krymper 2) hadde hatt godt av å krympe om de likevel hadde gjort det, klær som må bli tørre før jeg skal på jobb fordi jeg skal ha dem på, og annet som fitn tåler trommel. Ikke de t-skjortene som kryper oppover magen etter vask nei, de drar jeg godt i lengden (når jeg husker det) før jeg henger dem opp, og lar den tørke mist i stua til min irritasjon...

Jeg er litt enig med den som skrev heller tørketrommel enn micro. En micro er for meg ypperlig som popcornmaskin da, men noe annet kan jeg ikke se at jeg ville bruke de til. Men tørketrommel, det er genialt :)

Lite sidespor: Microen er jo fin til å tine ting i (f.eks. kjøttdeig) for oss som ikke er flink til å planlegge. Å tilberede mat i microen har aldri vært vellykket for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiner kjøttdeigen på stekepanna jeg, steker på lav varme og skraper av "lagvis" etterhvert som det tiner.

Men det forutsetter at jeg har planlagt så mye at jeg har kjøttdeig i fryseren, somregl har jeg planlagt så lite at jeg kjøper kjøttdeigen på vei hjem fra jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter på sidesporet angående mikro - vi bruker den mest til å varme opp matrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Embla s

Jeg bruker tørketrommel masse! Alt av håndklær, sengetøy, kluter osv. Samt t-skjorter, underbukser og annen 60-vask (ikke så gjerne mitt eget tøy da :oops: ) går i den. Da blir det mykt, og jeg sparer tørkeplass (som jeg har for lite av..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri tenke meg tørketrommel! Klær, håndklær og sengetøy blir utrolig stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Jeg kunne aldri tenke meg tørketrommel! Klær, håndklær og sengetøy blir utrolig stygt.

Det var rart, mitt blir ikke det. Enkelte plagg kanskje, men man kjører da ikke alt i tørketrommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg elsker tørketrommel!!!

Bruker den til altfor mye sikkert...

Det jeg gruer meg mest til med å flytte er at jeg kanskje ikke får tilgang på tørketrommel med en gang!

My heller det enn både micro (kun popkorn her og) og å henge tøy ute... Da får man "hengemerker"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...