Jump to content
Sign in to follow this  
LillieNor

Spis deg fri

Recommended Posts

LillieNor
Posted (edited)

Ned i vekt og god helse ved hjelp av "Spis deg fri" eller "Bright line eating".

Fire grenser:

• Ikke sukker
  • Ikke mel
  • Tre måltider pr dag
  • Faste mengder

Maten veies i oz. Akkurat det virket veldig vanskelig, men kjøpte ny vekt og stilte den inn på oz! Ingen problem.

Startet opp søndag 26.april på 82 kg. I dag er den 79,7.

Har boka og kokeboka til "Spis deg fri". Mange fine instagramkontoer å få inspirasjon fra. You tube, Facebook.

Frokost disse ukene har vært havregrøt av 1 oz havregryn og 4 oz melk. 6 oz frukt/bær oppå. Et stekt egg ved siden av.

Lunsj har vært 6 oz grønnsaker, 4 oz karbonadedeig eller kylling. 1 skje lettrømme og en frukt. 

Middag: 14 oz grønnsaker. Kokte, ovnsbakte, rå. 4 oz karbonadedeig, kylling eller annet kjøtt. 1 skje lettrømme.

Har måttet ha lunsj og middag litt senere enn vanlig for å ikke bli sulten på kvelden. Det har fungert bra.

Grønnsakene kan være 10 oz til både lunsj og middag men da skal det være fast. 14 oz til et måltid er mye å tygge i seg. 😅

Maten kan bli mer variert etter hvert, men vil automatisere denne måten å spise på og ikke fokusere så mye på variasjon ennå. 

Starter på min tredje uke i morgen og tror for første gang på lenge at jeg kommer til å nå en vekt jeg er fornøyd med.

Edited by LillieNor

Fortsetter under...

LillieNor
Posted (edited)

Uke 20      Uke 21      Uke 22       Uke 23        Uke 24       Uke 25       Uke 26        Uke 27        Uke 28

Mandag:   79,6           78,8          78,2            77     

Tirsdag:    79,6           78,8          78,2            77,1

Onsdag:    79,1           78,6          78               77

Torsdag:    79,3           78,4          77.9            76,8

Fredag:     79               78,4          77,5            76,9

Lørdag:     79               78,3          77,3            76,9

Søndag:    78,7            78,2          77

Edited by LillieNor

Kajo
Posted (edited)

Lykke til på reisen! Om du går all in og følger systemet så blir det bare lettere og lettere. Lurt å gjøre som du har tenkt og begynne med enkel mat til målene har satt seg i hodet og man føler man har fått litt rutine. Pass på å benytte deg av verktøyene som ikke handler om mat (re opp senga, meditering, dagbok), de hjelper virkelig i prosessen med å legge om livsstilen. Og husk å ta skikkelige før bilder! (jeg gjorde ikke det, angrer...)

Selv gikk jeg ned mine 20 overflødige kilo på 5 mnd og har holdt dem av på vedlikehold i 1 år og 3 mnd. ;)

Edited by Kajo

LillieNor
3 timer siden, Kajo skrev:

Lykke til på reisen! Om du går all in og følger systemet så blir det bare lettere og lettere. Lurt å gjøre som du har tenkt og begynne med enkel mat til målene har satt seg i hodet og man føler man har fått litt rutine. Pass på å benytte deg av verktøyene som ikke handler om mat (re opp senga, meditering, dagbok), de hjelper virkelig i prosessen med å legge om livsstilen. Og husk å ta skikkelige før bilder! (jeg gjorde ikke det, angrer...)

Selv gikk jeg ned mine 20 overflødige kilo på 5 mnd og har holdt dem av på vedlikehold i 1 år og 3 mnd. ;)

Tusen takk for tips og oppmuntring. For et fantastisk resultat du har oppnådd! 😊 Det må være fantastisk å kjenne på. Gleder meg til jeg er i mål.

Kajo
On 5/11/2020 at 4:51 PM, LillieNor said:

Tusen takk for tips og oppmuntring. For et fantastisk resultat du har oppnådd! 😊 Det må være fantastisk å kjenne på. Gleder meg til jeg er i mål.

Gleder meg til å se deg juble over å være i mål! En dag av gangen, og plutselig er du der.
Glemte å anbefale Susans vloger på youtube. De er utrolig nyttige, spesielt de litt eldre tar opp mange av tingene man kanskje lurer på eller trenger å høre om i starten. 😉

Vet det er klisje i SDF verden, men det beste er faktisk å ha funnet ut hva som funker for kroppen min og hvorfor den ikke reagerte som alle ekspertene sa at den burde tidligere. Det gir en veldig ro å ha fått forståelsen av hvordan man henger sammen og en måte å forholde seg til på som man trives med. 😊

LillieNor
9 timer siden, Kajo skrev:

Gleder meg til å se deg juble over å være i mål! En dag av gangen, og plutselig er du der.
Glemte å anbefale Susans vloger på youtube. De er utrolig nyttige, spesielt de litt eldre tar opp mange av tingene man kanskje lurer på eller trenger å høre om i starten. 😉

Vet det er klisje i SDF verden, men det beste er faktisk å ha funnet ut hva som funker for kroppen min og hvorfor den ikke reagerte som alle ekspertene sa at den burde tidligere. Det gir en veldig ro å ha fått forståelsen av hvordan man henger sammen og en måte å forholde seg til på som man trives med. 😊

Tusen takk for tips, det skal jeg se på i kveld. 😁

Annonse