Gå til innhold

Kan ikke voksne folk bare droppe å feire bursdagene sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sluttet å feire bursdagene mine for mange år siden, da jeg synes det er tullete og dyrt at voksne folk holder på med dette og særlig når det er voksne folk som selv har fått barn. (Runde bursdager er helt ok å feire.) Jeg er faktisk også lite interessert i å bruke penger på gaver til voksne folk, for ikke å snakke om hvor kjedelig det er med familieselskaper, særlig til svigersøsken, hvor det selvsagt kommer mange familiemedlemmer fra dennes familie. Kan ikke folk bare slutte?? 

 

Jeg er også av dem som ikke forstår hvorfor man skal gifte seg og ha store selskaper, så pålegger gjestene en masse utgifter..

Anonymkode: 5bb63...dd3

 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er uhøflig, derfor stiller jeg og man kjøper jo gave uansett, hvis man er bedt.

Anonymkode: 5bb63...dd3

Stakkars stakkars deg. Tenk at du er så uheldig som som familie og venner som feirer bursdager og bryllup og gjerne vil ha deg med . Du har min dypeste sympati 🙄

Anonymkode: ec302...039

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet å feire bursdagene mine for mange år siden, da jeg synes det er tullete og dyrt at voksne folk holder på med dette og særlig når det er voksne folk som selv har fått barn. (Runde bursdager er helt ok å feire.) Jeg er faktisk også lite interessert i å bruke penger på gaver til voksne folk, for ikke å snakke om hvor kjedelig det er med familieselskaper, særlig til svigersøsken, hvor det selvsagt kommer mange familiemedlemmer fra dennes familie. Kan ikke folk bare slutte?? 

 

Jeg er også av dem som ikke forstår hvorfor man skal gifte seg og ha store selskaper, så pålegger gjestene en masse utgifter..

Anonymkode: 5bb63...dd3

Det er da bare å takke pent nei. :klo: Ikke noe å hisse seg opp over. Er du så redd for konsekvensene av å si «nei, det ønkser jeg ikke være med på» at du takker ja selv om du ikke har lyst så er det et problem du må ta tak i , selvsagt. Men det er ikke andres feil at du sliter med å være ærlig.

Anonymkode: 14e35...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk skal få lov til å gjøre akkurat det de vil. Om folk liker å samle mennesker til bursdag så skal de få lov til å gjøre det. Det er opp til deg om du vil reise eller ikke.

Jeg personlig syns at voksne mennesker bare trenger å feire 20,30,40,50 etc. Runde tall! 
Mens barn kan slutte med alle barnefeiringene med klassen når de er 10, og heller feire med nærme venner og familie om det er ønskelig.

Bryllup skal være opptil vær enkelt.. jeg vil gifte meg av mange grunner, men gavene er ikke en av de. Vi vil heller fokusere på å samle familie siden det sjeldent gjøres. Å jeg regner og håper på at jeg bare trenger å gifte meg en gang :P 

Anonymkode: 4370c...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet å feire bursdagene mine for mange år siden, da jeg synes det er tullete og dyrt at voksne folk holder på med dette og særlig når det er voksne folk som selv har fått barn. (Runde bursdager er helt ok å feire.) Jeg er faktisk også lite interessert i å bruke penger på gaver til voksne folk, for ikke å snakke om hvor kjedelig det er med familieselskaper, særlig til svigersøsken, hvor det selvsagt kommer mange familiemedlemmer fra dennes familie. Kan ikke folk bare slutte?? 

 

Jeg er også av dem som ikke forstår hvorfor man skal gifte seg og ha store selskaper, så pålegger gjestene en masse utgifter..

Anonymkode: 5bb63...dd3

Jeg feirer bursdag fordi jeg vil samle venner og familie og spise god mat og kaker sammen. Gaver er ikke på noen måte forventet. Jeg skjønner at du føler på at man må ha med gave (det gjør jeg også), men dette er i bunn og grunn en selv som gjør.
si i fra at det passer dårlig, og ikke kjøp gave. Problem løst. Da ser du jo også hvem som forventer gave og hvem som ikke gjør det, ut i fra hvem som blir fornærmet over at du ikke gir gave.

De fleste feirer fordi det er sosialt og trivelig, ikke fordi de vil ha gaver. Folk flest kjøper jo uansett det de vil ha selv.

Anonymkode: 5bf49...6bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke feiret siden barneskolen. Altså med andre enn mamma, pappa og søsken. Vi drar alltid ute å spiser når en av oss søsknene har bursdag. Vil ikke akkurat kalle det for stor feiring, er mer enn unnskyldning for å gå ut å spise. Og det er en gave til alle og ikke bare bursdagsbarnet 😂

Men er enig, voksne folk trenger ikke å feire hvert år med kaker og gaver. I min familie så er det bare vanlig med bursdager for de yngste barna, slutter før ungdomskolen og siste feiringen med familien er konfirmasjon for de som er konfirmert. 

 

Anonymkode: b69cd...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 år, og skikkelig lei av bursdagene til venner/venninner på ca. samme alder. "Jeg blir 28 år og det må jo selvfølgelig feires!! Jeg har booket bord på Den Glade Bule kl. 21! Kom, kom!! Jeg ønsker meg drikke fra baren".

Det å sitte der fra kl. 21 og utover er dørgende kjedelig. Hun/han som har bursdag er som regel drita eller snakker med andre enn meg. Så må jeg sitte der og snakke med de få jeg kjenner, eller het fremmede folk jeg absolutt ikke har noe til felles med til det er innafor å gå. Grøss. Skal slutte å si ja til sånne bursdagsinvitasjoner fra nå av. Merket tydelig sist hvor kjedelig det er. Når jeg har bursdag pleier jeg å gå på restaurant med mannen min. Det er veldig koselig.

Anonymkode: 4ef1e...841

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg måtte si nei til invitasjon da min veninne skulle gifte seg i utlandet. er syk og går på aap, og hele seansen hadde blitt på ca 11 000 for meg😌i tillegg har jeg store smerter og problemer med å reise, og må ha spesiell diett pga magesykdom. det ble ikke godt mottatt, men jeg så ikke muligheten for å dra. er fremdeles usikker på om jeg er en egoistisk person som hele tiden må foreta desse avveiningene.

Anonymkode: 365ef...16a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke komme, om du ikke vil?

Selv synes jeg bursdagsfeiringer er hyggelige, og vil naturlig nok ikke droppe dette. Hver sin lyst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29 år, og skikkelig lei av bursdagene til venner/venninner på ca. samme alder. "Jeg blir 28 år og det må jo selvfølgelig feires!! Jeg har booket bord på Den Glade Bule kl. 21! Kom, kom!! Jeg ønsker meg drikke fra baren".

Det å sitte der fra kl. 21 og utover er dørgende kjedelig. Hun/han som har bursdag er som regel drita eller snakker med andre enn meg. Så må jeg sitte der og snakke med de få jeg kjenner, eller het fremmede folk jeg absolutt ikke har noe til felles med til det er innafor å gå. Grøss. Skal slutte å si ja til sånne bursdagsinvitasjoner fra nå av. Merket tydelig sist hvor kjedelig det er. Når jeg har bursdag pleier jeg å gå på restaurant med mannen min. Det er veldig koselig.

Anonymkode: 4ef1e...841

Okei, tosomme tante Turid! 

Synes det er koselig å være sosial jeg, glad for å bli invitert med, og så er det lov å takke nei iblant.

Hilsen sosiale meg på 55

Anonymkode: c610f...823

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes familiesamlinger er innafor. Men jeg tenker at voksne folk som feirer seg selv med en større samling enn nærmeste familie, er litt selvopptatte. Unntak for runde tall. 

Anonymkode: 70c37...c0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, OPIgirl skrev:

Ja vel. Deg om det. Men klarer du å fatte at folk er forskjellige? Tviler på det. Det er vel heller ingen som tvinger deg til å delta?

Selvfølgelig er det det. Sosiale normer tvinger oss til å delta i et selskap hos et familiemedlem man har en ålright relasjon til. Jeg blir så lei alle dere som later som det er frivillig, som om sosiale normer og omgangsformer ikke finnes. Bli voksne!!! 

Hvis det er skikken i en familie at man har bursdag sånn og sånn, med de og de inviterte, så er det åpenbart ikke bare enkelt å plutselig droppe det fordi man har mer lyst å gjøre noe annet. 

Anonymkode: 70c37...c0e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var invitert i bursdag til svoger som ble 31 år. Sånn typisk voksenbursdag for et barn, slik føltes det der vi satt. 

Jeg er helt for å feire bursdager for voksne så lenge det er runde tall og større feiringer. Å feire hvert eneste år derimot, det er bortkastet tid. 

Anonymkode: 78cd1...583

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke feiret bursdag siden jeg fylte 30, og det begynner å bli en del år siden. På et tidspunkt er det lite å feire at man er enda ett år nærmere grava, liksom. Tullball å feire at man liksom er blitt 51 for eksempel, eller 47.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Jeg har ikke feiret bursdag siden jeg fylte 30, og det begynner å bli en del år siden. På et tidspunkt er det lite å feire at man er enda ett år nærmere grava, liksom. Tullball å feire at man liksom er blitt 51 for eksempel, eller 47.

 

Ja, skikkelig tullball å gjøre stas på folk man er glad i noen timer i året! Og tenk å treffe familien og prates og være sammen? For en uting!

Anonymkode: c610f...823

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir invitert i bursdager eller bryllup 365 dager i året, så kan det bli dyrt.
Men det koster virkelig ikke all verden en liten gave og noen timers selskap i en bursdag. Og det er ingen som tvinger en til å takke ja. Det er helt greit å takke nei.

Noen liker å ha selskap, andre liker ikke å ha det. Begge deler helt greit.

Anonymkode: 9c732...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja- er dere norske glad i noe som helst ting? Ellers ødelegger den lange, kalde vinteren sjelen deres? Ikke glad i bursdager, 17.mai er bare mas, dugnader er jævlig- eneste som kanskje gjør dere glad er pølser på bensinstasjon og jul.  Det er et grunn mange av dere er plassert i gamlehjem når du blir gammel....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Argumentet om at det er koselig å samles gir ingen mening, hvorfor ikke invitere en annen dato på året?! Jo det vet vi alle svaret på. 

Anonymkode: 0bf54...ba3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skikkelig tullball å gjøre stas på folk man er glad i noen timer i året! Og tenk å treffe familien og prates og være sammen? For en uting!

Anonymkode: c610f...823

Ta en vanlig middag eller lunsj og sett pris på hverandre utenom da?

Anonymkode: 78cd1...583

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en sånn uformell top 10 liste over det verste med sommeren, der var bryllup høyt på listen, sammen med mygg og brennmaneter.

Jeg er litt enig med deg, det er ikke bare stad med sånne selskap. Det hår an å takke nei, lese situasjonen og takke nei, om det ellers er godt oppmøte. Trist om ingen møter, men det går an å droppe noe. 

Anonymkode: 7b061...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...