Gå til innhold

"Fantastiske" Tesla

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nettavisen.no/livsstil/test-tesla-supercharger-v3-knuser-konkurrentene/3423961628.html

De ligger langt foran alle andre sier biljournalisten med begeistring, bilen kan lades til full "tank" på litt under en time. Min dieselbil får full tank på under ett minutt, og kan kjøre dobbelt så langt. Ikke forurenser den mer heller, totalt sett. Men politikerne bestemmer. Som vanlig. DAB-radio bestemte de også. 

Anonymkode: ba6ae...98d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du vet brukte teslaer er ikke så dyre lenger, du har sikkert råd til en nå.

Anonymkode: dc390...c80

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ufordragelig

Jeg hadde likt tesla, om den ikke var ett sånt fittefirma som lager dem som apple f.eks. med møkkaservice når noe er galt.

"tesla standard" my fucking ass.

Endret av Ufordragelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/livsstil/test-tesla-supercharger-v3-knuser-konkurrentene/3423961628.html

De ligger langt foran alle andre sier biljournalisten med begeistring, bilen kan lades til full "tank" på litt under en time. Min dieselbil får full tank på under ett minutt, og kan kjøre dobbelt så langt. Ikke forurenser den mer heller, totalt sett. Men politikerne bestemmer. Som vanlig. DAB-radio bestemte de også. 

Og mens du sikkert betaler 600-700 for din fulle tank betaler jeg 0,- på en supercharger eller noen få kroner ved lading hjemme over natta.

Vi tar alle valget som et best for en selv når en kjøper bil. Og for oss var det enkleste sak i verden å bytte ut dieselbilene våres mot to elbiler.

Anonymkode: c1586...f42

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men så lader jeg bare noen få ganger i året, når vi er på ferie og synes det er greit med pauser likevel (men aldri til helt full tank, så dropper siste halvtimen om det holder med 80-85%). Du tanker sikkert hver uke nesten, du må svinge innom og kanskje til og med ta en omvei for å komme dit og det koster mye mer. Glad jeg slipper å kjøre innom bensinstasjon lenger og bare kan vippe en ledning inn i bilen i garasjen som tar nesten fem sekunder. 

Og så kjører jeg bilen så langt at den begynner å bli mer miljøvennlig enn en med forbrenningsmotor.

10 timer siden, Ufordragelig skrev:

Jeg hadde likt tesla, om den ikke var ett sånt fittefirma som lager dem som apple f.eks. med møkkaservice når noe er galt.

"tesla standard" my fucking ass.

Vi har hatt fantastisk service de seks årene vi har hatt Tesla, men vi har ikke vært der så mye da, for det har ikke vært så mye galt.

Anonymkode: a81a4...358

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Deg igjen? Går du aldri lei? Utrolig hvor mye hat man kan melke ut av en liten kuk.

Anonymkode: 41e00...bda

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

....

Jahaja. Dette oser innsikt! Hvem er egentlig disse politikerne, hvem er det som setter de inn, hvem velger dem? Det må være en sånn mystisk maktelite som ingen vet om, som styrer det hele og overkjører enhver nordmanns ønsker.

Hvorfor kan det ikke bare være sånn det alltid har vært da?

Anonymkode: 02230...e72

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, du må prøvekjøre, rett og slett. Kjører selv en gammel bensinbil, vel, fordi det hadde jeg råd til. Men du vet, elbiler. Hvis du kjøper en, hvis du kjører en, går du aldri tilbake til fossil. De føles rett og slett overlegne. Og hallo... Hvorfor skulle ikke de det. Det blir vel ca samme opplevelse som de da de gikk fra kull til diesel/bensin. Å kjøre fossilbil, for min del, føles nå bare så sinnsykt utdatert. Det er akkurat som om jeg satt meg unn i kjerra og måtte fyre opp bålet, for å kunne kjøre. Ja, for det er jo det man egentlig gjør, i fossilbiler. Og det føles helt feil, lyden, lukten, alt er så skittent. Så derfor sier jeg, bare prøv. 

Anonymkode: 554ed...8ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, du må prøvekjøre, rett og slett. Kjører selv en gammel bensinbil, vel, fordi det hadde jeg råd til. Men du vet, elbiler. Hvis du kjøper en, hvis du kjører en, går du aldri tilbake til fossil. De føles rett og slett overlegne. Og hallo... Hvorfor skulle ikke de det. Det blir vel ca samme opplevelse som de da de gikk fra kull til diesel/bensin. Å kjøre fossilbil, for min del, føles nå bare så sinnsykt utdatert. Det er akkurat som om jeg satt meg unn i kjerra og måtte fyre opp bålet, for å kunne kjøre. Ja, for det er jo det man egentlig gjør, i fossilbiler. Og det føles helt feil, lyden, lukten, alt er så skittent. Så derfor sier jeg, bare prøv. 

Hvorfor må alle i denne debatten være så ekstreme? Det er ikke enten/eller. Kjøp hva du har råd til, og hva du har bruk for. Vi kjøpte elbil i fjor for å bytte ut bil nr. 1. Som husstandens nr. 2 har vi nå erstattet en bensinbil med en annen bensinbil. Går helt fint. Ingen prester løper etter oss for å si "men du burde ha...".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.5.2020 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Min dieselbil får full tank på under ett minutt, og kan kjøre dobbelt så langt. Ikke forurenser den mer heller, totalt sett. 

Det er bare tull. Selv ikke tysk diesel-lobby klarer få til et regnestykke der elbiler er like forurensende som dieselbiler. 

Selv en elbil som får all strømmen sin fra et kullkraftverk slipper i et livsløp ut mindre CO2 enn en fossilbil.

Anonymkode: e8da6...f37

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/11/2020 at 9:49 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor må alle i denne debatten være så ekstreme? Det er ikke enten/eller. Kjøp hva du har råd til, og hva du har bruk for. Vi kjøpte elbil i fjor for å bytte ut bil nr. 1. Som husstandens nr. 2 har vi nå erstattet en bensinbil med en annen bensinbil. Går helt fint. Ingen prester løper etter oss for å si "men du burde ha...".

Har selv råd til en bil, og bensinbil, og kjører bensin bil. Og det går helt fint. :) Jeg snakker bare om at teknologien er så utdatert, det skjønner man med engang man prøver elbil. Sånn er det bare. Betyr ikke at alle MÅ eie elbil. Men å hate elbil blir litt som å hate Internett, nå i 2020. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2020 den 23.46, AnonymBruker skrev:

DAB radio bruker mer strøm enn FM radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2020 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Tesla er på ingen måte overlegen biler i samme prisklasse. Det eneste den er god på er 0-100 rett frem. Alt annet er lavkvalitet til en dyr penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.5.2020 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Selv en elbil som får all strømmen sin fra et kullkraftverk slipper i et livsløp ut mindre CO2 enn en fossilbil.

Det er mer ved forurensning enn CO2 utslipp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, edwardnigma skrev:

Tesla er på ingen måte overlegen biler i samme prisklasse. Det eneste den er god på er 0-100 rett frem. Alt annet er lavkvalitet til en dyr penge.

Sorry altså, men etter 15 minutter i en skikkelig elbil så føles bensin og diesel totalt utdatert. Skitten, bråkete treig og gammeldags.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tesla sjåfører må være de mest retarded personene på jorden. Skal lete lenge etter større suppejøker. Haha. Rart de fikk lappen!

Anonymkode: 76cf4...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry altså, men etter 15 minutter i en skikkelig elbil så føles bensin og diesel totalt utdatert. Skitten, bråkete treig og gammeldags.  

Skitten? Det er ikke bilen sin skyld at du ikke evner å vaske bilen.

Bråkete? I hastigheter over 60-70 km/t overdøver dekkstøyen motorstøyen i en ordinær ICE-drevet bil, så dette er et latterlig argument.

Treig? Vel, det spørs jo hvor dyr ICE-drevet bil man velger å kjøpe. For prisen av en ny Tesla kan man fint få en rask bil.

Gammeldags? Elbilen kom på markedet før den ICE-drevede bilen.

Jeg har selv eid elbil, bensinbil og dieselbil. Har ikke noe problem med noe av dem. Jeg mener bare at Tesla som enkeltmerke er et kraftig overpriset produkt i forhold til hva du faktisk får.

Endret av edwardnigma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...