Gå til innhold

Hvor mye kjøtt spiser du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøtt er mindre skadelig for naturen og systemet enn plantemat. Selvsagt bør det helst være kortreist. Spiser kjøtt så ofte som mulig. Trenger ikke vitaminsupplement når man spiser kjøtt. Det er kun veganere som trenger ekstra supplement og til og med da blir de syk etter 6-18mnd.

Anonymkode: 6250d...fbe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som spiser så lite kjøtt, hva spiser dere ellers? Hvordan ser måltidene deres ut?

Anonymkode: d14e5...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser kjøtt hver dag,ihvertfall pålegg. Fisk en dag i uken. Kjøtt alle typer ca 2 kg i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber mot å spise bare kjøtt/fisk/animalt. Har kjøpt en del gressforet/beitet kjøtt - geit, lam, norsk rødt fe, hjort, elg, ullgris?... Jeg er overbevist om at det både er bra for miljøet og for kroppen min, men jeg har ikke klart å kutte alt annet ennå. Spiser gjerne 1-2 måltid om dagen, og da går det nok ca 500g om dagen. Spiser også lever og koker kraft på bena.

Anonymkode: 8cf56...796

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som spiser så lite kjøtt, hva spiser dere ellers? Hvordan ser måltidene deres ut?

Anonymkode: d14e5...356

Spiser mye fisk, ost, egg, grønnsaker, supper osv. Blir så tung i magen av kjøtt og er ikke så glad i smaken. Bortsett fra rein og kylling innimellom 

Anonymkode: d69e3...f6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saph
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som spiser så lite kjøtt, hva spiser dere ellers? Hvordan ser måltidene deres ut?

Anonymkode: d14e5...356

Grunnen til at jeg spiser lite kjøtt er fordi jeg har pannekaker på fredager, grøt på lørdager og grønnsaksuppe på søndager, spiser havregrøt til frokost og pastasalat til lunsj. Så da er det ikke så mange måltider igjen til kjøtt. Er ikke et bevisst valg å spise lite av det. 

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spiser mye fisk, ost, egg, grønnsaker, supper osv. Blir så tung i magen av kjøtt og er ikke så glad i smaken. Bortsett fra rein og kylling innimellom 

Anonymkode: d69e3...f6a

Fisk er kjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en fryser med 20 kg skrei og endel annen sjømat da mamma og pappa skilte seg i vinter. De klarte ikke bli enige om hva de skulle gjøre med «fiskefryseren» så jeg fikk den🤷‍♀️
Spist 4-5 kjøttretter siden januar😅 kjøttpålegg har jeg aldri spist. 
Tror jeg fortsetter med minst mulig kjøttspising når fryseren engang går tom også. Føler meg mye «renere» og friskere i kroppen + at jeg har gått ned en 5-7 kilo etter å ha kutta ut kjøttprodukter med masse fett i☺️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som spiser så lite kjøtt, hva spiser dere ellers? Hvordan ser måltidene deres ut?

Anonymkode: d14e5...356

Spiser gjerne brød med ost, grønnsakspostei (fra vita, veldig god), eller tomat med olivenolje og salt, eller annet smørepålegg på skiva. Lager gjerne middagsrester eller wrap med salat/grønnsaker/bønner/jalapenos/salsa/feta til lunsj.

Til middag har vi fisk et par ganger i uka, vegetar en-to ganger, og så spiser mannen kjøtt resten av dagene, jeg spiser vegetar. Pizza er enkelt, spaghetti med tomatsaus (lager en saus med kjøtt, og en med sopp og soyakjøttdeig f. eks). Når mannen spiser kotelett med poteter og saus, spiser jeg falafel, bønneboller eller stekt aubegrine, alt etter hva jeg har lyst på. Burger er også enkelt, kjøper rødbetburger, er vanligvis for lat til å lage det selv. Noe av det beste jeg vet er tomatris med squash og sopp i paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spist kjøtt eller fisk på 8 år, men det er på grunn av etiske årsaker. Om det ikke hadde vært for det ville jeg nok hatt et par kjøttmåltid i uka, men jeg klarer meg overraskende godt uten. 

Anonymkode: e2f28...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå at det er trendy å være en høylytt ‘ikke-kjøttetere’ kan jeg spise kjøtt uten å ha et smule av dårlig samvittighet. Mer kjøtt for meg- så 7 dager i uken. 

Anonymkode: 456c8...3a5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0

14 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som spiser så lite kjøtt, hva spiser dere ellers? Hvordan ser måltidene deres ut?

Anonymkode: d14e5...356

Koker linser med grønnsaker. Steker frø i ost og løk. Havregrøt med bær og kanskje frø. Peanøttsmør og banan- smoothie. Lasagne med grønne og brune linser. Den slags

Anonymkode: d11d3...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom en halv og en kilo kjøtt om dagen, inkludert litt innmat. Og så lager jeg beinkraft som jeg drikker. Bare fra gressbeitende norske dyr. Jeg spiser beitefôret kjøtt for min egen helse, for dyrevelferd og for miljøet. Kjøtt inneholder alle næringsstoffer mennesket trenger.

Anonymkode: 8854f...abd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er carnivore-ish og spiser hovedsaklig kjøtt. Minst 0,5 kg kjøtt hver dag. Det er det beste valget jeg noen gang har gjort for helsa!

Anonymkode: fc8b9...178

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke kjøtt, vært vegetarianer i ca 13 år nå og veganer i ca 5 år

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i gjennomsnitt ser vel middagene slik ut:
Rødt kjøtt eller bearbeidede kjøttprodukter 2 ganger i uka. Til sammen 250-300 gram.
Hvitt kjøtt 2 ganger i uka. Til sammen 300-400 gram.
Fisk 2 ganger i uka. Til sammen ca 400 gram.
Kjøttfritt 1 dag i uka

En sjelden gang spiser jeg kokt skinke eller salami som pålegg til frokost eller lunsj. Og noen ganger i året har vi egg og bacon til frokost. Ellers er det kun til middag jeg spiser kjøtt. 

Anonymkode: 7e740...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rundt 2-300 gram per dag, vil jeg tippe. Dette inkluderer også fisk (f.eks makrell i tomat på knekkebrød osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser vel en god del kjøtt, men det varierer fra dag til dag. Kjøttpålegg på skiva blir det fort i løpet av dagen, og til middag blir det fort kjøtt fra både storfe, kylling, gris og fisk til vanlig. En god blanding, med kanskje minst fisk.

Jeg vil tippe jeg spiser ett til to måltider som inneholder kjøtt på et eller annet vis, hver eneste dag.

Og nei, jeg skammer meg ikke, jeg koser meg med det og har det i grunn fint.

Anonymkode: 3eb7a...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser kjøtt kanskje en gang i uka

Anonymkode: 411ff...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...