Gå til innhold

Hva trenger jeg for å lære å tegne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tegneutstyr altså :) 

Jeg har fargeblyanter, en HB blyant, blyantspisser og et vanlig viskelær :fnise:

Tips om andre ting? Jeg vet for eksempel at det finnes sånne spesialviskelær, men hva heter de? Og hvilken type papir anbefaler dere?

Anonymkode: 4aa91...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å si at jeg har finelinere også. 0,1 og 0,2 tror jeg de heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste tipset som er verdt noe er bare å tegne masse, det spiller ikke noe rolle om du bruker kulepenn eller blyant. Ikke vær redd for å tegne feil eller stygt. prøv å tegne nye ting hele tiden.

Etter en tid vil du se hva du liker best å tegne med og du vil da kjenne om du har lyst til å spandere på deg noe ekstra fint utstyr.

Førsteomgang, HB eller 2B blyant, kopipapir og skalpell/tapetkniv for å spisse blyanten. Viskelær trenger du ikke.

Anonymkode: 8bbd6...065

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fint tegne med det du har. Du kan godt utvide med et sett med tegneblyanter i god kvalitet og knettgummi. Og etterhvert gode tegneblokker. Men som sagt, har man en blyant og blokk, så har man jo til å begynne. Man må prøve seg fram. Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

det eneste tipset som er verdt noe er bare å tegne masse, det spiller ikke noe rolle om du bruker kulepenn eller blyant. Ikke vær redd for å tegne feil eller stygt. prøv å tegne nye ting hele tiden.

Etter en tid vil du se hva du liker best å tegne med og du vil da kjenne om du har lyst til å spandere på deg noe ekstra fint utstyr.

Førsteomgang, HB eller 2B blyant, kopipapir og skalpell/tapetkniv for å spisse blyanten. Viskelær trenger du ikke.

Anonymkode: 8bbd6...065

2 hours ago, Cordelia said:

Du kan jo fint tegne med det du har. Du kan godt utvide med et sett med tegneblyanter i god kvalitet og knettgummi. Og etterhvert gode tegneblokker. Men som sagt, har man en blyant og blokk, så har man jo til å begynne. Man må prøve seg fram. Lykke til!

Takk for svar :) Knettgummi var det det het ja!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan tegne på hva som helst og med hva som helst. Hovedsaken er at man starter og vil øve, øve, øve... :tommelopp: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Man kan tegne på hva som helst og med hva som helst. Hovedsaken er at man starter og vil øve, øve, øve... :tommelopp: 

Tror det bli vanskelig å tegne på en stein med en sokk. Men mulig det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET heter KUNST! :laugh: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tarmegenbolle said:

Tror det bli vanskelig å tegne på en stein med en sokk. Men mulig det er mulig?

Det har da aldri stoppet mine barn fra å prøve i hvertfall.... 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skapertrang og glede kommer en langt med. :jepp: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Rumle said:

Tålmodighet 😊

Hehe! Tror jeg har utviklet litt mer av det nå i "disse tider" :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegnestubb er veldig praktisk og gjør det mye enklere å få penere skygger og mykere overganger :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, temolitus said:

Tegnestubb er veldig praktisk og gjør det mye enklere å få penere skygger og mykere overganger :) 

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives bedre med et ok papir, det har litt å si for hvordan blyanten oppfører seg på arket. Jeg liker også "trykkblyant"/mekanisk blyant bedre enn vanlig så jeg slipper å spisse den.

Det er vel det viktigste. Jeg har også blitt fan av viskelærpenn sånn at hvis du skal jobbe med detaljer har du mer kontroll på hva du visker vekk. Tips: tegn litt større enn du egentlig er komfortabel med.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...