Gå til innhold

Samboer har mikropenis.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer har mikropenis. Måle den har ikke gjort, men den er omtrent like lang som min pekefinger. Det fører til en del seksuell frustrasjon, spesielt fordi samboer har problemer med å holde den hard. Vi har vært sammen i mange år, men det er noe som har dukket opp de siste årene fordi han legger på seg mer og mer og ikke trener overhodet. Jeg har lyst til å ta det opp, men hvordan tar man opp dette uten å knuse selvbildet hans? 

Anonymkode: 3b64d...7ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer har mikropenis. Måle den har ikke gjort, men den er omtrent like lang som min pekefinger. Det fører til en del seksuell frustrasjon, spesielt fordi samboer har problemer med å holde den hard. Vi har vært sammen i mange år, men det er noe som har dukket opp de siste årene fordi han legger på seg mer og mer og ikke trener overhodet. Jeg har lyst til å ta det opp, men hvordan tar man opp dette uten å knuse selvbildet hans? 

Man skjønner jo at du er mann. Og at dette er tull.

men uansett god helg 😉

Anonymkode: 89288...137

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skjønner jo at du er mann. Og at dette er tull.

men uansett god helg 😉

Anonymkode: 89288...137

Jeg er ikke en mann. Hvorfor mener du dette er en så utenkelig problemstilling at du må beskylde meg for å trolle? Det er en helt reell problemstilling og jeg trenger hjelp for å ta det opp med min samboer uten å ødelegge selvbildet hans. I denne delen av forumet er det flest menn så derfor spør jeg her. 

Ts

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du ta opp? At han må slanke seg?

Anonymkode: ccea0...945

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du ta opp? At han må slanke seg?

Ikke nødvendigvis slanke seg, men begynne å bevege seg i hvert fall og spise sunnere. Han ødelegger helsen og samlivet vårt når han holder på slik. Han er alltid sliten og sexlivet er ikke noe å skryte av. Det er kun en stilling vi kan bruke. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Nå er det ikke nødvendigvis så mye en kan gjøre med selve størrelsen, men dere må snakke om det. Både størrelsen, hva dere trenger og om livsstil. Jo lengre dere utsetter dette jo større blir problemet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har blitt så stor at det kun bare er en stilling dere kan bruke, så er jo problemet åpenbart mye større enn bare på soverommet. Dermed burde du jo kunne nærme deg fedmetemaet uten å verken nevne sex eller mikropeniser.

Anonymkode: 83089...dd9

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, nomore82 skrev:

Nå er det ikke nødvendigvis så mye en kan gjøre med selve størrelsen, men dere må snakke om det. Både størrelsen, hva dere trenger og om livsstil. Jo lengre dere utsetter dette jo større blir problemet.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han har blitt så stor at det kun bare er en stilling dere kan bruke, så er jo problemet åpenbart mye større enn bare på soverommet. Dermed burde du jo kunne nærme deg fedmetemaet uten å verken nevne sex eller mikropeniser.

Hvordan tar jeg det opp? Hvis du var overvektig selv, hvordan ville du jeg skulle tatt det opp med deg? 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan tar jeg det opp? Hvis du var overvektig selv, hvordan ville du jeg skulle tatt det opp med deg? 

Ts

Som noe overvektig og med noen år på baken, så har jeg selvinnsikt nok til å kunne selv vite at jeg har noen kilo for mye. Skulle du tatt det opp med meg så hadde det bare vært å snakke om at vi skal fokusere på litt sunnere mat, mer aktivitet eller lignende (taktisk å gå frem som om man er to om det).

Det blir kanskje verre hvis han lever i en eller annen fantasiverden der han tror han ikke er så stor? Tror de fleste som er så store vet godt om både vekten og at de må gjøre noe, så praten er jo mest for å gi støtte og finne løsninger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg ser det har du allerede akseptert han med penisstørreelsen hans. Det kan være problematisk å få han til å ta initiativ til trening selv. Du kan jo begynne å trene litt og invitere han med? Med litt flaks kommer dere over noe han liker å drive med som han kan gjøre også uten deg. Jeg ville hvertfall startet med noe slikt og eventuelt tatt en samtale om overvekt og helse dersom det ikke virket. 

Anonymkode: 1f5aa...1fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS, hvorfor gidder du dette? Mannen bryr seg jo ikke. På tide å komme seg videre? 

Anonymkode: f9d94...619

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ellers kan man kutte i brus, øl, godteri og spise mer grønnsaker til middag, velge magert kjøtt over fettete kjøtt osv

Skrevet

Spill Nei, så tjukk du har blitt hver gang han kommer inn i rommet.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, nomore82 said:

Hvorfor må de snakke om størrelsen?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som noe overvektig og med noen år på baken, så har jeg selvinnsikt nok til å kunne selv vite at jeg har noen kilo for mye. Skulle du tatt det opp med meg så hadde det bare vært å snakke om at vi skal fokusere på litt sunnere mat, mer aktivitet eller lignende (taktisk å gå frem som om man er to om det).

Det blir kanskje verre hvis han lever i en eller annen fantasiverden der han tror han ikke er så stor? Tror de fleste som er så store vet godt om både vekten og at de må gjøre noe, så praten er jo mest for å gi støtte og finne løsninger.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg ser det har du allerede akseptert han med penisstørreelsen hans. Det kan være problematisk å få han til å ta initiativ til trening selv. Du kan jo begynne å trene litt og invitere han med? Med litt flaks kommer dere over noe han liker å drive med som han kan gjøre også uten deg. Jeg ville hvertfall startet med noe slikt og eventuelt tatt en samtale om overvekt og helse dersom det ikke virket. 

Det er sannsynlig han selv vet hvor stor han er, men usikker på om han forstår konsekvensene av det. Jeg trener flere dager i uken, men han viser ingen interesse for å være med eller delta på gåturer. Han har fått tilbud om å svømme, sykle, treningsabm og alt av meg, men vil ikke gjøre noe av det. Legene har forsøkt å fortelle han hva han bør gjøre. 

Ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, hvorfor gidder du dette? Mannen bryr seg jo ikke. På tide å komme seg videre? 

Anonymkode: f9d94...619

Fordi jeg elsker min samboer. Vi har vært sammen i 10 år. Det er ikke bare å komme seg videre når det er noe som kan løses. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du tar en liten intervention? Si at du vil prate med ham, la ham velge tidspunkt så dere får ro og tid. Så sier du at du et bekymret for helsen og vekten hans, nå må noe gjøres. Han virker sliten mye, og vekten har stadig krøpet på. Nå må dere ta tak og snu rundt, og du vil gjøre det med ham fordi du elsker ham og vil han skal ha det bra. Hvordan kan dere snu rundt? Så legger dere en plan sammen. Mulig han blir sur en stund, det må han få bli imens han tenker seg om. Det betyr ikke at temaet legges bort, helse er viktig. Så følg opp med flere samtaler.

Anonymkode: 242ba...8d2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sannsynlig han selv vet hvor stor han er, men usikker på om han forstår konsekvensene av det. Jeg trener flere dager i uken, men han viser ingen interesse for å være med eller delta på gåturer. Han har fått tilbud om å svømme, sykle, treningsabm og alt av meg, men vil ikke gjøre noe av det. Legene har forsøkt å fortelle han hva han bør gjøre. 

Ts 

Når legene har snakket med han er det enklere for deg å faktisk være litt "hard" på dette. 

"vi må snakke sammen. Er du ikke lei av å være sliten hele tiden? Føler du at det er verdt å spise så mye og ikke bevege deg? Jeg er glad i deg, jeg elsker deg og jeg er nå bekymret over deg. Dette går ut over forholdet vårt nå og det synes jeg er skikkelig dumt! Jeg blir lei meg og ønsker mannen min tilbake. Jeg savner den glade og livlige deg. Jeg vil ha deg og kommer ikke til å gå fra deg, du trenger ikke ver redd for det. Men jeg har så lyst til at du skal få mer energi og være deg selv igjen. Kan vi finne på noe sammen? Tur, trening, svømming.. Det kan være veldig kjekt for begge og forholdet kan bli dødsbra igjen! "

Anonymkode: dc4ba...d5d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du må ta opp utfordringen hver for seg. Det med fedme og helse én ting, sexlivet noe annet (selv om det jo for så vidt henger sammen). Det kan bli for mye for ham at du sauser alt sammen til en diger greie. Få ham til å gjøre noe med fedmen først, og dra lasset sammen med ham. Si at du bekymrer deg over helsa hans, og gjerne vil beholde ham så lenge som mulig.

Men hva synes han om sexlivet selv, da, er han fornøyd?

Anonymkode: 7d5e7...488

• Liker 7
Skrevet

Det er nok en reell situasjon for flere dette. Man må bare kommunisere. Jeg personlig hadde satt pris på å bli satt på plass. Litt kritikk skader ikke, høres ut som om den er berettiget? 

Du må nok sette foten ned, ta en ordentlig prat. Gi ham et ultimatum. Si at det er nå eller aldri. Ellers vil det bare fortsette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...