Gå til innhold

Refertilisering av kvinner

lenemoren

Anbefalte innlegg

Hei hopp allesammen 😄 

Er det flere damer her inne som har gjennomført refertilisering her inne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du gjennom operasjon? Jeg skal. Antar det fører til fjerning av den siste eggleder, men kan jo håpe at det kan fikses. Før corona var dette en operasjon de kunne gjennomføre nesten på dagen sa legen. Fikk brev i dag, ca 5 mnd ventetid 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Neutral90 skrev:

Mener du gjennom operasjon? Jeg skal. Antar det fører til fjerning av den siste eggleder, men kan jo håpe at det kan fikses. Før corona var dette en operasjon de kunne gjennomføre nesten på dagen sa legen. Fikk brev i dag, ca 5 mnd ventetid 🙁

Ja, det utføres gjennom en operasjon, der dei syr sammen egglederene igjen 😄
Fjerning av eggleder ? hva du mener her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lenemoren skrev:

Ja, det utføres gjennom en operasjon, der dei syr sammen egglederene igjen 😄
Fjerning av eggleder ? hva du mener her ?

Hvis den ikke kan fikses så vil de ta den ut. Regner bare med at den ikke kan fikses. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Neutral90 skrev:

Hvis den ikke kan fikses så vil de ta den ut. Regner bare med at den ikke kan fikses. 

Nei, tror nok ikke dei vil ta den ut om den ikke kan fikses :)
Den utgjør jo ikke noe fare for kroppen av å være der, for den ene delen er jo festet til livmoren og den andre delen er jo der eggene ligger.

Står du ovenfor en refertilisering ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lenemoren skrev:

Nei, tror nok ikke dei vil ta den ut om den ikke kan fikses :)
Den utgjør jo ikke noe fare for kroppen av å være der, for den ene delen er jo festet til livmoren og den andre delen er jo der eggene ligger.

Står du ovenfor en refertilisering ?

Avtalen er å ta den ut hvis den ikke kan fikses. Har gjort en del ivf forsøk så derfor er avtalen å ta den ut. 

Dessverre lange ventelister pga corona. Har du gjennomfør operasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, det var ikke noe positivt å høre.

Ja, jeg gjennomførte den i Februar etter 6 år som sterilisert, å legen sa det var vellykket, så vi får vente å se om det blir å spire noe inni der 😄 
Men jeg tok operasjonen privat via Aleris i Oslo, da dei ikke har ventetid 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dumt spørsmål kanskje, men er ikke prøverør en enklere måte å få barn på enn operasjon for å greie det naturlig? 

Er selv sterilisert og fikk da beskjed om at uthenting av egg og kunstig befruktning er veien å gå om vi ville ha flere barn.

Anonymkode: 1eaa4...511

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Neutral90 skrev:

Avtalen er å ta den ut hvis den ikke kan fikses. Har gjort en del ivf forsøk så derfor er avtalen å ta den ut. 

Dessverre lange ventelister pga corona. Har du gjennomfør operasjon? 

Men hvorfor ta den ut. De produserer jo hormoner?

Anonymkode: 72f38...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål kanskje, men er ikke prøverør en enklere måte å få barn på enn operasjon for å greie det naturlig? 

Er selv sterilisert og fikk da beskjed om at uthenting av egg og kunstig befruktning er veien å gå om vi ville ha flere barn.

Sikkert et dumt spørsmål, men fikk du dekket uthenting av egg og kunstig befruktning? 

Anonymkode: 223d4...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikkert et dumt spørsmål, men fikk du dekket uthenting av egg og kunstig befruktning? 

Hvorfor skulle jeg få det dekt etter å ha valgt sterilisering? Hadde vi ikke hatt råd til et forsøk privat hadde vi ikke hatt råd til å ha et barn til heller.

Tenker det er et hån mot de som sliter med å få barn og poste noe slikt her inne egentlig :(

Første gangen jeg skriver her inne selv om jeg har fulgt alle prøverør-årstrådene i mange år, for jeg er en sånn som uplanlagt ble gravid med tvillinger, så steriliserte mannen seg og så kom det en til...nå har jeg sterilisert meg, og om jeg skulle ombestemme meg er det siste jeg ønsker å belaste samfunnet økonomisk med mitt eget valg. Skulle bare mangle at man betaler selv da, burde heller vært flere forsøk til de som trenger det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor ta den ut. De produserer jo hormoner?

Anonymkode: 72f38...835

Eggleder produserer ikke hormoner. Eggstokker gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg få det dekt etter å ha valgt sterilisering? Hadde vi ikke hatt råd til et forsøk privat hadde vi ikke hatt råd til å ha et barn til heller.

Tenker det er et hån mot de som sliter med å få barn og poste noe slikt her inne egentlig :(

Første gangen jeg skriver her inne selv om jeg har fulgt alle prøverør-årstrådene i mange år, for jeg er en sånn som uplanlagt ble gravid med tvillinger, så steriliserte mannen seg og så kom det en til...nå har jeg sterilisert meg, og om jeg skulle ombestemme meg er det siste jeg ønsker å belaste samfunnet økonomisk med mitt eget valg. Skulle bare mangle at man betaler selv da, burde heller vært flere forsøk til de som trenger det.

Hva? Jeg har da virkelig ikke gjort noe for å hånen noen! Dette var et oppriktig spørsmål etter at du skrev at du var sterilisert. Hvorfor skriver du her inne når du selv er sterilisert og ikke ønsker flere barn da? Det er vel mer et hån enn meg som stiller et oppriktig spørsmål. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Annonse

lenemoren skrev (På 7.5.2020 den 16.28):

Off, det var ikke noe positivt å høre.

Ja, jeg gjennomførte den i Februar etter 6 år som sterilisert, å legen sa det var vellykket, så vi får vente å se om det blir å spire noe inni der 😄 
Men jeg tok operasjonen privat via Aleris i Oslo, da dei ikke har ventetid 😄 

Hei :) 

lurte på hvordan det gikk,ble det noe spire i magen😊

vi har hatt samtale i dag for ivf forsøk men så tenkte jeg at kanskje dette er en annen vei å gå 😊 vet du om mange er blitt gravid etter en slik reversering? Var det vondt?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...