Gå til innhold

Blandingsvalper for 25 000!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kikket rundt på Finn i dag, og opp kom denne annonsen. Er dette vanlig? Det er jo like mye som de dyreste rasehundene jeg ser. Og i teksten skrives det at de blir ren maltipoo rase; er ikke dette villedning? Altså folk får nå betale hva de vil, men jeg synes det er sprøtt at man kan drive valpefabrikk på denne måten uten krav til helsetesting og oversikt over slektskap. 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=178150312

Anonymkode: 0b724...daf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke betalt 25000 for en renrasa supersjelden bikkje som det fins 20 av i verden en gang. Folk som kjøper desse hundene er jo splitter pine gale? De kan få allergivennlige og søtere små hunder til mye billigere pris enn det der! 

Anonymkode: ea64d...996

AnonymBruker
Skrevet

Her er det gode hjem, store hjerter og en god slump penger som er viktigst!💰

Anonymkode: 39e44...cfb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja lat som ikke renrasede oppdrettere ikke vil ha penger!

Blandingshunder er AKKURAT like mye verdt!

Men til alle som vurderer hund- adopter fra FOD el!

Anonymkode: ef2fc...b55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kikket rundt på Finn i dag, og opp kom denne annonsen. Er dette vanlig? Det er jo like mye som de dyreste rasehundene jeg ser. Og i teksten skrives det at de blir ren maltipoo rase; er ikke dette villedning? Altså folk får nå betale hva de vil, men jeg synes det er sprøtt at man kan drive valpefabrikk på denne måten uten krav til helsetesting og oversikt over slektskap

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=178150312

Nå er vel ikke akkurat innavl et problem når to ulike raser blandes. Men oppdrettere burde ha helsedata for dyrene noen slektsledd tilbake.

Anonymkode: 31059...fc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

En hund er verdt akkurat så mye som noen er villig til å betale for den.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For disse menneskene så handler det ikke om hunden, men om å være poppis. Det er de som kaller barna sine for Bella Afrodite, Lexander, eller et sånt dritteit bloggernavn.

Anonymkode: 0440d...84c

• Liker 7
Skrevet

Utrolig dårlige bilder også.  Hadde aldri kjøpt fra de uansett.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Apocalypte skrev:

Utrolig dårlige bilder også.  Hadde aldri kjøpt fra de uansett.

Akkurat det samme jeg tenkte! Virker utrolig lite profesjonelt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er vel ikke akkurat innavl et problem når to ulike raser blandes. Men oppdrettere burde ha helsedata for dyrene noen slektsledd tilbake.

Oops, jeg har lest annonsen, og ser at det er to maltipoo-hunder som skal pares. Da aner man jo virkelig ikke hva det blir av dette - kan bli malteser, puddel eller maltipoo.

AnonymBruker
Skrevet

Helt sykt...

Anonymkode: a1269...b0a

• Liker 1
Skrevet

Grusomt. 

«Våre maltipoo er nå i Polen derfor våre valpene som kommer til verden skal blir leveringsklare når de skal være 14 uker gamle ( når alle valpene skal være 12 ukke får de vaksine mot rabies og pass da skal vi kjøre med dem tilbake til Norge )» Seems legit. 

Kjøper virkelig folk disse hundene?? 

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er galskap, hadde ikke betalt 25000 for en renraset engang. 

Skrevet

Ser også at det er et vaskefirma som er selger? DBR Hansen renhold & vedlikehold? 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès said:

Det er galskap, hadde ikke betalt 25000 for en renraset engang. 

Maltipoo er en veldig populær "rase", så det er nok mange som kan tenke seg å bla opp 25.000. Men dette virker som svindel.

• Liker 1
Skrevet

Den er borte nå :3

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer fremdeles til å kjøpe hund. Det er absolutt ingen hunder fra FOD e.l. som passer for min hundesport. I tillegg velger jeg å kjøpe fra seriøse oppdrettere som ønsker å avle rasetypiske hunder. Dermed vet jeg så og si hva jeg får, utifra hvilke linjer jeg velger. 

For andre som kun skal ha en turkompis eller familievenn, så kan en omplasseringshund være et godt alternativ.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Amaryllish said:

Grusomt. 

«Våre maltipoo er nå i Polen derfor våre valpene som kommer til verden skal blir leveringsklare når de skal være 14 uker gamle ( når alle valpene skal være 12 ukke får de vaksine mot rabies og pass da skal vi kjøre med dem tilbake til Norge )» Seems legit. 

Kjøper virkelig folk disse hundene?? 

Valpefabrikk... 

Ja, det er i grunnen alt man trenger å si om slike annonser. 

Anonymkode: 08cd9...d12

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, mammahjarte skrev:

Den er borte nå :3

De slettet, laget en ny og la på en ekstra rase så nå er det maltipoochi. Har visst fått nok "søknader" så skjønner ikke hvorfor de ikke bare fjerner den helt. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=177604425

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...