Nudeldama Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Nå som jeg har hjemmekontor så synes jeg det er godt med omelett til lunsj, men vil gjerne ha tips til godt fyll for å få litt variasjon. Til nå har jeg laget: Omelett med ost, skinke, cherrytomater og løk Omelett med bacon, paprika, cherrytomater og løk Noen som har noen spennende omeletter de vil dele? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Du kan bruke hva som helst. De omelettene der så kjedelige ut, så forstår at du vil variere ... Anonymkode: d7c4b...208 2
Tvist Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Stekte poteter, sjampinjong, paprika, tomat. Evt med spinat 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Idag hadde jeg laks, brokkoli, spinat, paprika og cherry tomat. Tenker å lage omelett med potet, pølser, kylling, brokkoli, spinat, tomat, squash og paprika til lunsj til typen i morgen. (kjøleskap rensk) Anonymkode: 3b747...9a7 3
Bombibit Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, Nudeldama skrev: Omelett med ost, skinke, cherrytomater og løk Omelett med bacon, paprika, cherrytomater og løk Hørtes veldig godt ut. Lenge siden jeg har spist omelett nå, skal lage meg det i morgen. 1
Rumle Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 Jeg liker en typisk bondeomelett med det man har liggende. Jeg pleier å bruke stekte potetskiver, cherrytomater, parmesan eller fetaost, syltede hvitløksbåter, gjerne små løk delt I to. Paprika passer veldig godt også. Og litt bacon om man har Gjerne en skvett fløte i når du pisker eggene, om du har. Godt med salat ved siden av! 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 Jeg tar det jeg finner i kjøleskapet, som vi trenger å spise opp. Brokkoli, asparges, spinat, cherrytomater, paprika, purreløk, poteter, champiniong. (ikke alt på en gang selvfølgelig) Fetaost, litt parmasan, revet ost, mozarella. (en type, eller null ost) Skinke, spekeskinke, rester av kjøtt, laks. (restemat og gravetlaks har jeg kaldt ved siden av). Anonymkode: 2810c...13d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 Fetaost, sopp, paprika, skinke, kokt potet, spinat.. Anonymkode: e583c...2f0 2
Gjest Alkoholist Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Spinat, cherrytomater og squash. Endret 7. mai 2020 av Alkoholist
Amatariel Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 Med sennep og ramsløk - http://www.magevennligmat.no/mat/2015/4/27/enkel-omelett-med-sennep-og-ramslk Med sopp og fetaost - http://www.bakekona.no/enkel-omelett-med-sopp-og-fetaost/ 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 fetaost og Balsamico dressing i salaten som du har ved siden. Anonymkode: b138a...38b 2
LittDiva Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har stort sett litt chiliflak, oliven i ringer, finhakket bladpersille og ost. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 Mitt favorittfyll i omelett er: Mye løk, tomat, spinat og chiliflak. Litt spicy. Anonymkode: 295a9...507 2
SoWhat? Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 Som flere her, så bruker jeg stekte poteter. Paprika syns jeg er godt i omelett. Bruker også purre og gul løk. Sopp og ost. Helst feta, men Norwegian går fint syns jeg. Noen ganger har jeg bare i ost og tomater og sopp. Nesten beste varianten. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 Vil du ha tips til en litt anderledes omelett også? Skill eggehviter fra eggeplommer. Pisk eggehvitene stive. Pisk eggeplommene (ha gjerne salt og pepper i hvis du liker det) og vend dem i eggehviteblandingen. Hell blandingen i stekepannen. Ha på purre, paprika, løk, sopp, skinke. Stek under lokk. Voila - fluffy omelett.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 Jeg elsker omelett men for meg er omelett restemat. Har som regel stranda skinke i kjøleskapet men bruker også andre påleggsrester om jeg har. Mitt must i en omelett er: potet, tomater og masse gastromat /aromat i eggeblandingen. Poteten steker jeg i terninger fra rå til nesten mør. Så har jeg i det jeg har for hånd. Spinat, tomat, ost, tubeost, feta, pålegg, purre+++ Anonymkode: 85e3d...f01 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 5 hours ago, Bombibit said: Hørtes veldig godt ut. Lenge siden jeg har spist omelett nå, skal lage meg det i morgen. Det var ingen overraskelse at dere to støtter hverandre i tykt og tynt 😁 Anonymkode: d7c4b...208
Nudeldama Skrevet 7. mai 2020 Forfatter #20 Skrevet 7. mai 2020 Mye godt her! Ser noen nevner chiliflak. Jeg pleier alltid ha litt cayennepepper i, for å få litt omph. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå