Gå til innhold

Hvorfor skal Petter Pilgaard ha hardangerbunad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Ifølge meteorolog Magnus Ovhed kan bunad og boblejakke gjøre seg i Finnmark på 17. mai."

Greit å lempe litt på reglene denne 17.mai'en i hvertfall, ingen tvil om det

https://www.nrk.no/nordland/vaeret-17.-mai-2020_-sno-flere-steder-i-norge-pa-nasjonaldagen-1.15015136

Anonymkode: 20325...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom man skal spandere titusener på en habitt, må man i det minste synes den er fin og føle seg vel i den. Jeg har flere bunader (arvet), og den jeg bruker minst er den jeg etter bunadpolitiets standard helst måtte bruke. Den jeg bruker mest, er den jeg synes er finest. Kunne ikke brydd meg mindre om hva disse kjerringene synes.

Anonymkode: 0baea...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2020 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Stemmer det? Han sa han valgte hardangerbunad fordi broren hans var Lothepus og Vendela syntes den var fin

Ts

Anonymkode: 0efdf...ea8

Since when??

Anonymkode: fcf69...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Det fungerer ikke sånn at vi bare kan kjøpe den bunaden vi liker utseendet på.

Vi har bunad som er fra det stedet vi er født og oppvokst/der våre foreldre /besteforeldre kommer fra. Jeg har romsdalsbunad siden jeg kommer derifra, og synes den er enkel i forhold til mange andre bunader, men det er der jeg er oppvokst og min familie kommer fra, så det er helt uaktuelt å skaffe meg sunnmørsbunad/hardangerbunad bare fordi jeg synes den er veldig flott. 

Bunad er like hellig som "Ja vi elsker" eller det norske flagg. Det kødder vi ikke med! 

Anonymkode: 0efdf...ea8

Selvfølgelig kan han det. Jeg hadde selv valgt den jeg syntes jeg kledde best/likte best, uavhenging av hva andre måtte mene. Hvis jeg ville ha en.

Anonymkode: 700fa...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...