AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #61 Del Skrevet 7. mai 2020 Synes menn ser ut som klovner i bunad, så det passer jo i denne sammenhengen. Anonymkode: 3df52...cfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #62 Del Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samtidig får de kjempekjeft om de skulle finne på å ha sitt eget flagg i hånda også. Det har vært et tema hvert år på denne tiden på kvinneguiden. Selv om jeg personlig aldri har sett noen med andre lands flagg på 17. mai. Men det er jamen ikke lett å være innvandrer og vite hva som er politisk korrekt hvis man skal gå i sin egen nasjonaldrakt og vifte med det norske flagget. Anonymkode: 55bd1...93a Et flagg og en drakt representerer to forskjellige ting, slik jeg ser det. På Norges nasjonaldag burde alle samles under det norske flagget fordi vi feirer verdiene som dette landet står for. Anonymkode: 2dce2...6ca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #63 Del Skrevet 7. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noe med det? I det heletatt? Skal du ha slektstreet hans? Anonymkode: e9caf...74a Lothepus er selvfølgelig ikke broren hans😀 Anonymkode: 0efdf...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #64 Del Skrevet 7. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Et flagg og en drakt representerer to forskjellige ting, slik jeg ser det. På Norges nasjonaldag burde alle samles under det norske flagget fordi vi feirer verdiene som dette landet står for. Anonymkode: 2dce2...6ca Slik du ser det, ja, men hvorfor skal man da ikke også samles med norske nasjonaldrakter? Eller hvorfor ikke bare feire at vi er et fritt folk, ved å la folk gå med akkurat det de vil? Anonymkode: 55bd1...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 7. mai 2020 #65 Del Skrevet 7. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan "spragler" man rundt? Anonymkode: d1b3e...23d Bruk fantasien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #66 Del Skrevet 7. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det fungerer ikke sånn at vi bare kan kjøpe den bunaden vi liker utseendet på. Vi har bunad som er fra det stedet vi er født og oppvokst/der våre foreldre /besteforeldre kommer fra. Jeg har romsdalsbunad siden jeg kommer derifra, og synes den er enkel i forhold til mange andre bunader, men det er der jeg er oppvokst og min familie kommer fra, så det er helt uaktuelt å skaffe meg sunnmørsbunad/hardangerbunad bare fordi jeg synes den er veldig flott. Bunad er like hellig som "Ja vi elsker" eller det norske flagg. Det kødder vi ikke med! Anonymkode: 0efdf...ea8 Hvor langt kan en gå bakover i generasjoner da? Er det noen «lover» på det? Anonymkode: 4f3ea...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #67 Del Skrevet 7. mai 2020 Hvem som helst kan gå i hvilken som helst bunad. Særlig passende er det om du velger en bunad fra et sted du ikke har noen som helst tilknytning til og i tillegg får den sydd billig i Kina. Sånt er det virkelig klasse over. 😂 Anonymkode: 46e6d...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #68 Del Skrevet 7. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Lothepus er selvfølgelig ikke broren hans😀 Anonymkode: 0efdf...ea8 Hvorfor hopper du så enkelt over de kommentarene som viser at du tar feil angående Hardangerbunaden? Er det kanskje litt ubehagelig å innrømme at du tok feil? Hardangerbunaden regnes som nasjonal, og alle kan bruke den hvis de vil uten at bunadspolitiet har noen grunn til å kommentere det. Anonymkode: 82a7b...f64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #69 Del Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor hopper du så enkelt over de kommentarene som viser at du tar feil angående Hardangerbunaden? Er det kanskje litt ubehagelig å innrømme at du tok feil? Hardangerbunaden regnes som nasjonal, og alle kan bruke den hvis de vil uten at bunadspolitiet har noen grunn til å kommentere det. Anonymkode: 82a7b...f64 Hun tar ikke feil. Hardangerbunaden ble sett på som et nasjonalt SYMBOL. Det betyr overhodet ikke at alle har "rett" til å bruke den. Anonymkode: 46e6d...08a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 7. mai 2020 #70 Del Skrevet 7. mai 2020 Og jeg som trodde vi skulle slippe unna bunadssnuten i år TS: Du får ringe Petter’n og høre da, vettu. Kanskje han har en tipptipptippoldemor fra Hardanger, hvem vet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #71 Del Skrevet 7. mai 2020 Så lenge du bør i Norge kan du kjøpe hvilken bunad du vil! Anonymkode: 5ce51...c71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #72 Del Skrevet 7. mai 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Det er først de siste årene at folk som ikke har tradisjon for å ha bunad i familien, har begynt å "shoppe" bunader rundt omkring i Norge. Tøv, her i heimen har vi hatt budnader siden lenge før jeg ble født. Likevel så når det ble kjøpt inn ny bunad for noen år tilbake, så ble det valgt basert på utseende! Og huff, tenke seg noe så fælt. Anonymkode: 9131b...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #73 Del Skrevet 7. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik du ser det, ja, men hvorfor skal man da ikke også samles med norske nasjonaldrakter? Eller hvorfor ikke bare feire at vi er et fritt folk, ved å la folk gå med akkurat det de vil? Anonymkode: 55bd1...93a Fordi en nasjonaldrakt ikke representerer verdier på samme måte som et flagg, men heller kultur og tilhørighet? Jeg synes alle i Norge fritt kan gå med en bunad eller annen nasjonaldrakt, men at man burde ha en viss tilhørighet til det man velger slik 😊 Anonymkode: 2dce2...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #74 Del Skrevet 7. mai 2020 13 timer siden, Apocalypte skrev: Jo du kan det, du kan kjøpe deg nordlandsbunad selv om hele slekta di 500 år tilbake i tid er fra Kristiansand. Bunadpolitiet tar seg fri denne 17 maien. 17 mai er avblåst i år, Who cares. 17. mai er ikke avblåst. 17. mai kommer hvert år, akkurat som andre dager. Anonymkode: 16f0e...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #75 Del Skrevet 7. mai 2020 Jeg vil tro at de som kommer fra området som har denne bunaden, helst vil kjøpe en annen. Anonymkode: 16f0e...34f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #76 Del Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro at de som kommer fra området som har denne bunaden, helst vil kjøpe en annen. Anonymkode: 16f0e...34f Nei hvorfor det? hvis dette var en bunad som min familie hadde brukt i generasjoner, og som representerte distriktet jeg kommer fra, så hadde det vært naturlig å brukt den. Dere som velger bunad ut ifra utseendet og hva som er mest flatterende for din kropp, har ikke forstått meningen med bunad. Anonymkode: 0efdf...ea8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #77 Del Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei hvorfor det? hvis dette var en bunad som min familie hadde brukt i generasjoner, og som representerte distriktet jeg kommer fra, så hadde det vært naturlig å brukt den. Dere som velger bunad ut ifra utseendet og hva som er mest flatterende for din kropp, har ikke forstått meningen med bunad. Anonymkode: 0efdf...ea8 Den bunaden ser ut som en blomstrende potetsekk. Jeg tror den ble kåret til Norges styggeste bunad. Anonymkode: 16f0e...34f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #78 Del Skrevet 7. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den bunaden ser ut som en blomstrende potetsekk. Jeg tror den ble kåret til Norges styggeste bunad. Anonymkode: 16f0e...34f Praktisk når du er gravid eller overvektig.. Anonymkode: 0efdf...ea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #79 Del Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Praktisk når du er gravid eller overvektig.. Anonymkode: 0efdf...ea8 Da ser den jo enda verre ut!!! 😂😂😂😂 Anonymkode: 4f3ea...e97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 7. mai 2020 #80 Del Skrevet 7. mai 2020 Jeg er definitivt tilhenger av at man velger en bunad fra et område man har en nær familiær tilknytning, men det er umulig å se hvem som har tilknytning hvor, så jeg bryr meg overhodet ikke om hvem som har "rett" til å ha på seg hva. Som same så synes jeg at man burde være same, eller eventuelt ha en veldig nær familiær tilknytning for å gå med kofte, men heller ikke der er det noe som opptar eller plager meg om noen bruker det uten å ha "rett" til det. Jeg er fan av det tradisjonelle, men jeg er også fan av kreativitet, og det å fornye det tradisjonelle, uten å ødelegge det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå