Gå til innhold

Festeblødning eller tidlig mensen..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg har vanligvis 33 dagers syklus. Hadde samleie dagen før jeg hadde eggløsning, og begynte å blø 5 dager etter. Blødde veldig lite første dagen (begynte sent på kvelden), litt mer dagen etter, og etter det har det kun kommet veldig små mengder. Har holdt på i 3 dager nå. 

Jeg pleier vanligvis å ha veldig kraftige blødninger når jeg har mensen, og veldig sterke smerter, men har nesten ingen smerter denne gangen. Hadde en del murringer før blødningene begynte. 

Har ganske stabil syklus, hvis jeg stresser mye så kan det skje at jeg hopper over en måned, men bortsett fra det, så er det alltid 33 dager i mellom. 

Synes det er så rart hvis syklusen plutselig skal forandre seg så mye, og at blødningene skal bli så mye svakere.. 

Har lest at noen kan ha kraftige festeblødninger som varer noen dager, men vet ikke om dette har vart for lenge til å være det...? 

Hva tenker dere? Kan det være festeblødning, eller har syklusen min forandret seg så veldig? 

(Var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, men tror dette er mest riktig underforum..) 

Anonymkode: 74bed...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan ikke så mye om festeblødning, men det er visst ikke så normalt som mange tror. Uansett, om det skulle være det så høres det ut som veldig mye blod til å være en evt festeblødning. Uansett, regner med at du ikke har en test liggende? Høres mer ut som en mildere mensen enn vanlig utifra det du beskriver.

Anonymkode: 4a4b8...12b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke så mye om festeblødning, men det er visst ikke så normalt som mange tror. Uansett, om det skulle være det så høres det ut som veldig mye blod til å være en evt festeblødning. Uansett, regner med at du ikke har en test liggende? Høres mer ut som en mildere mensen enn vanlig utifra det du beskriver.

Beklager, ser nå du begynte å blø 5 dager etter EL som jo er litt merkelig. Ikke lett å si hva som skjer her, hvor mange dager DPO er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, ser nå du begynte å blø 5 dager etter EL som jo er litt merkelig. Ikke lett å si hva som skjer her, hvor mange dager DPO er du?

Jeg vet at det ikke er så veldig vanlig, synes bare dette er så rart.. Jeg blør ikke en tiendedel av det jeg pleier... Det er ganske lite... 

Har lest at de som har festeblødning ofte blør i cirka 2 dager(noen kortere, noen lengre), og at de fleste blør veldig lite, men noen kan ha kraftige blødninger også. 

Har ikke test liggende, nei.. 

Syklusen har aldri vært så kort, så synes det virker litt merkelig... 

Jeg er 7 DPO nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som festeblødning. Jeg opplevde akkurat det samme da jeg var gravid med 2-åringen som ligger her og snorker ved siden av meg :)

Anonymkode: 0c83d...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som festeblødning. Jeg opplevde akkurat det samme da jeg var gravid med 2-åringen som ligger her og snorker ved siden av meg :)

Anonymkode: 0c83d...930

Hvor lenge varte blødningen for deg? Og blødde du mye eller lite? Kunne det forvekles med en veldig mild menstruasjon? ☺️

Beklager hvis jeg spør mye, er bare litt forvirret 😅

Har jo lest at de som får ganske kraftig festeblødning lett kan forveksle det med å ha fått mensen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde en mild mensen-typ til festeblødning noen dag før IKM. 

Anonymkode: 24ba4...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en mild mensen-typ til festeblødning noen dag før IKM. 

Varte blødningen over flere dager? 

Takk til alle som svarer ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det kan høres ut som en festeblødning. Jeg har ikke erfaring med at det varer i flere dager, da min festeblødning var èn dag. Men jeg tviler ikke på at det går an. Jeg trodde ikke min var en festeblødning da jeg fikk den, for hadde hørt at en festeblødning var kun litt lyserosa blod. Men mitt var knall rødt og varte hele dagen ved tørk på toalettbesøk. Men jeg fikk positiv test noen dager etterpå :) Så jeg krysser fingrene for deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Amatariel skrev:

Syns også det kan høres ut som en festeblødning. Jeg har ikke erfaring med at det varer i flere dager, da min festeblødning var èn dag. Men jeg tviler ikke på at det går an. Jeg trodde ikke min var en festeblødning da jeg fikk den, for hadde hørt at en festeblødning var kun litt lyserosa blod. Men mitt var knall rødt og varte hele dagen ved tørk på toalettbesøk. Men jeg fikk positiv test noen dager etterpå :) Så jeg krysser fingrene for deg!

Hadde du noen andre symptomer når du fikk festeblødningen? Hvis ikke, når kom det flere tegn? ☺️

Det er ikke lyserosa hos meg heller, det er rødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du noen andre symptomer når du fikk festeblødningen? Hvis ikke, når kom det flere tegn?

Nei ikke egentlig. Men kanskje litt fravær av symptomer, ettersom jeg ikke kan huske noe spesielt. Jeg hadde alltid mest symptomer når mensen kom 🤪

Min festeblødning kom på 9 dpo og 11 dpo fikk jeg svak positiv test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Amatariel skrev:

Nei ikke egentlig. Men kanskje litt fravær av symptomer, ettersom jeg ikke kan huske noe spesielt. Jeg hadde alltid mest symptomer når mensen kom 🤪

Min festeblødning kom på 9 dpo og 11 dpo fikk jeg svak positiv test. 

Hehe, okei ☺️ 

Jeg merker at jeg tør nesten ikke å tro at det er festeblødning, fordi jeg er redd for at det bare er syklusen som tuller.. 🙈

Mye på grunn av at jeg har blødd i et par dager, men jeg har jo lest at det er noen som gjør det, og at de også har kraftige blødninger(selvom jeg blør lite).. Tør liksom ikke å tro at det er noe annet enn mensen, selvom ingen ting stemmer overens med hvordan mensen pleier å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 9 dpo i dag? Jeg ville i så fall begynt å teste fra 9 dpo :) Krysser fingrene for at du vil skimte en strek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
37 minutter siden, Amatariel skrev:

Er du 9 dpo i dag? Jeg ville i så fall begynt å teste fra 9 dpo :) Krysser fingrene for at du vil skimte en strek!

Jeg er 8 dpo i dag ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 8 dpo i dag ☺️ 

Når tenker du å starte å teste? Åh, speennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Amatariel skrev:

Når tenker du å starte å teste? Åh, speennende. 

Jeg har ikke helt bestemt meg for det enda.. 🙈 

Er liksom på det punktet hvor jeg tror jeg bare "tenker meg til" at det kan være festeblødning, men at det egentlig er mensen.. Men samtidig så vet jeg jo at mensen aldri noen gang har vært sånn som dette, men bare bittelitt blod over flere dager, og jeg pleier jo å ha veldig kraftige mensensmerter.. 

Jeg tror jeg bare er livredd for at det kun er syklusen min som tuller, enda det virker jo usannsynlig. Det skal jo ikke være mulig å få mensen 5 dager etter EL! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Varte blødningen over flere dager? 

Takk til alle som svarer ☺️

Spotting onsdag, blødning (friskt, brunt, lyserosa) torsdag og fredag, brun spotting etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke helt bestemt meg for det enda.. 🙈 

Er liksom på det punktet hvor jeg tror jeg bare "tenker meg til" at det kan være festeblødning, men at det egentlig er mensen.. Men samtidig så vet jeg jo at mensen aldri noen gang har vært sånn som dette, men bare bittelitt blod over flere dager, og jeg pleier jo å ha veldig kraftige mensensmerter.. 

Jeg skjønner godt at det er vanskelig. Sannheten er jo at kroppen kan finne på MYE rart, og uten at det er noe galt. Bare gjør ting som er helt utenom normalen, som setter oss helt ut. En gang jeg var prøver (og ikke fersk, så jeg hadde god kontroll) så fikk jeg mensen på 10 dpo. Syns det var litt tidlig, men slo meg til ro med det. Eller, sørget var vel mer riktig betegnelse da jeg gikk i kjelleren som vanlig ved mensen. Blødde i flere dager, og mye, skiftet bind ofte. Så i gang med ny syklus. Gikk et par uker og endelig tid for å teste etter EL igjen. Fikk fullstendig sjokk da den testen holdt på å gå ut av sitt gode skinn. EL-tester reagerer nemlig på Hcg og ble unormalt positiv. Kastet meg over en g-test og den ble knall positiv. Så jeg hadde vært gravid da jeg trodde mensen kom et par uker tidligere. Den dag i dag vet jeg egentlig ikke hva den blødningen var. Legen bare avskrev det som en uforklaring svangerskapsblødning. Så jeg blir ikke overrasket lenger over hva kroppen finner på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg skjønner godt at det er vanskelig. Sannheten er jo at kroppen kan finne på MYE rart, og uten at det er noe galt. Bare gjør ting som er helt utenom normalen, som setter oss helt ut. En gang jeg var prøver (og ikke fersk, så jeg hadde god kontroll) så fikk jeg mensen på 10 dpo. Syns det var litt tidlig, men slo meg til ro med det. Eller, sørget var vel mer riktig betegnelse da jeg gikk i kjelleren som vanlig ved mensen. Blødde i flere dager, og mye, skiftet bind ofte. Så i gang med ny syklus. Gikk et par uker og endelig tid for å teste etter EL igjen. Fikk fullstendig sjokk da den testen holdt på å gå ut av sitt gode skinn. EL-tester reagerer nemlig på Hcg og ble unormalt positiv. Kastet meg over en g-test og den ble knall positiv. Så jeg hadde vært gravid da jeg trodde mensen kom et par uker tidligere. Den dag i dag vet jeg egentlig ikke hva den blødningen var. Legen bare avskrev det som en uforklaring svangerskapsblødning. Så jeg blir ikke overrasket lenger over hva kroppen finner på.

Oi! Skjønner godt at du trodde det var mensen 😅 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spotting onsdag, blødning (friskt, brunt, lyserosa) torsdag og fredag, brun spotting etterpå. 

Takk for svar ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...