AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Del Skrevet 6. mai 2020 Jeg har i mange år vært plaget med tilbakevendende løperkne. Det hele startet for 6-7 år siden da jeg var litt for ivrig med jogging (helt utrent), hvor jeg ikke gav meg selv om smertene ble verre. Til slutt sa det helt stopp, og jeg måtte legge jogging på hyllen. Det tok et år før jeg klarte å jogge igjen uten smerter. Likevel ble det kortvarig, og smertene kom snikende tilbake. Den dag i dag jogger jeg 3 ganger i uken, aldri mer. Holder meg helt unna asfalt, og bruker gode sko. Jeg er ikke plattfot eller pronerer. Jeg holder smertene i sjakk, men kjenner fremdeles tendenser til begynnende løperkne, og er livredd for å igjen måtte legge jogging på hyllen. Jeg har lest at man kan operere dersom det er et tilbakevendende problem. Hva skal til for å få en slik operasjon? Er det noen her som har operert? Kan nevne at jeg også har gjort ulike øvelser som skal forebygge løperkne, men merker igrunn ingen forskjell. Anonymkode: 2d7ac...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Del Skrevet 6. mai 2020 Har du vært til fysio? Ser du sier du har gjort øvelser. Har du prøvd skråbrett? Det er gull, og har hjulpet meg mye! Anonymkode: fa655...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #3 Del Skrevet 9. mai 2020 Lurer på det samme ts. Slitt med dette i 7 år og vært hos utallige fyisoier osv osv. Føler jeg hr prøvd alt, men kommer alltid tilbake.. Legen min presterte å si til meg for et par år siden at det kanskje var psykisk.. ble forbanna! Anonymkode: b2725...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Del Skrevet 10. mai 2020 Jeg har operert løperkne for ca 4 år siden. Gjorde det på NIMI og betalte ca 10.000. Er veldig fornøyd! Prøvde først ulike øvelser og behandling hos fysioterapeut uten at det hjalp. Anonymkode: efa22...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Del Skrevet 11. mai 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har operert løperkne for ca 4 år siden. Gjorde det på NIMI og betalte ca 10.000. Er veldig fornøyd! Prøvde først ulike øvelser og behandling hos fysioterapeut uten at det hjalp. Anonymkode: efa22...641 Ikke jeg som er ts, men lurte på hvordan du gikk frem for å få dette. Ser at du gikk privat, men var de villig til å gjøre det raskt? Prøvde du igjennom fastlegen først? Og hva opererer de egentlig? Jeg som skrev over her også, har slitt med dette i 7 år. Problemet mitt er at da skaden først oppsto så viste MR at jeg hadde løpekne. I løpet av årene har jeg tatt flere MR da smerten ikke forsvinner og jeg er redd ingen vil operere når MR-bildene viser at ingenting er galt. Men jeg opplever jo den samme smerten nå som for 7 år siden Anonymkode: b2725...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå