Gjest Dum Perignon Skrevet 24. juni 2005 #1 Skrevet 24. juni 2005 For en ukes tid siden var det bryggeriarbeidere som ble æresskjelt i en festlig mail fra Carl Ivar. Tidlig denne uken var det Bondevik som ble forsøksvis avsatt, og i dag var det de homofile som ble hudflettet fordi de ikke lenger skjuler legningen sin. Carl I Hagen har med andre ord startet valgkampen. Dagens porsjon Hagengruff er forresten lett å forstå. Det hatefulle utfallet mot Bondevik falt ikke i god jord blant den kristenrasistiske delen av FrP's velgere, og for å hanke dem inn i folden var det naturlig å finne en felles fiende - velegnet for litt hets uten å risikere stemmetap. Spørsmålene er derimot: 1) Hvilke grupper/personer blir de neste den mannen skal "ta"? 2) Når skal han forstå at han sitter i glasshus, nærmere bestemt et 7-millioners vaktmesterglasshus regulert til næringsformål, og at han dermed risikerer å bli møtt med egne midler den dagen landets anstendige politikere er lei av den aldrende pøbelen?
Lillesøster Skrevet 24. juni 2005 #2 Skrevet 24. juni 2005 Her er neste prosjekt til Hagen: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/24/435542.html
Madammen Skrevet 25. juni 2005 #3 Skrevet 25. juni 2005 Ja, nå var det jo homsene også da... Det begynner vel å bli en stund siden han mente noe om innvandrere og enslige mødre, så det er vel kanskje på tide å mene noe om dem igjen. Hva med pensjonistene da, Hagen?! Lurer på om han har glemt at det er valg til høsten, jeg...
Gjest Valhalla Skrevet 25. juni 2005 #4 Skrevet 25. juni 2005 Hva er det som er så forferdelig med det Hagen sa?
Anglofil Skrevet 26. juni 2005 #5 Skrevet 26. juni 2005 Virker på meg som han prøver mer å skjelle ut, enn å si noe fornuftig om hva man i såfall kan gjøres for å løse evt. problemer. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2005 #6 Skrevet 26. juni 2005 Hagen er jo ikke dum, han gjør jo dette fordi det er taktisk klokt. En av de siste målingene jeg så (riktignok for Akershus, men dog) får nevnte fylke inn fire representanter. Det skjedde etter mandagens Bondevik-utspill. Mange velgere har ment at en stemme til FrP er en stemme på Bondevik som statsminister, nå har Hagen gått ut og sagt at slik blir det ikke. Videre har jeg vondt for å tro at ingen koblet dette tidligere, det lå jo i kortene fra landsmøtet i Ålesund at dette ville bli ståa, hvis noen journalister/andre faktisk gidder å lese hva som vedtas på de forskjellige partienes landsmøter da...
Gjest Bellatrix Skrevet 26. juni 2005 #7 Skrevet 26. juni 2005 Kanskje funksjonshemmede og syke blir neste offer? "Det spiller ingen rolle for meg om folk dør om de ikke får medisinene sine. Samfunnet er ikke tjente med syke folk likevel!" Høres ikke det ut som et intelligent utsagn?
~sikka~ Skrevet 26. juni 2005 #8 Skrevet 26. juni 2005 Hva er det som er så forferdelig med det Hagen sa? Ja det lurer jammen jeg og på.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2005 #9 Skrevet 26. juni 2005 Kanskje funksjonshemmede og syke blir neste offer? "Det spiller ingen rolle for meg om folk dør om de ikke får medisinene sine. Samfunnet er ikke tjente med syke folk likevel!" Høres ikke det ut som et intelligent utsagn? Det kommer han aldri til å si, for det er jo å grave sin egen grav i dette sosialdemokratiske lille landet her. Men jeg mener det. For samfunnet er virkelig ikke tjent med de.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. juni 2005 #10 Skrevet 26. juni 2005 Det kommer han aldri til å si, for det er jo å grave sin egen grav i dette sosialdemokratiske lille landet her. Men jeg mener det. For samfunnet er virkelig ikke tjent med de. Da hadde du vel døød selv så vidt jeg har forstått. Er du ikke mer glad i ditt eget liv enn som så?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2005 #11 Skrevet 26. juni 2005 De som hadde hatt penger hadde selvfølgelig ikke lidd noen nød. Hvor mye min sykdom har kostet samfunnet er jeg neigu ikke sikker på, men har hørt at operasjonene koster en god del. Jeg har blitt operert 7 ganger etter hva jeg kan huske... Fire av de er nok langt mer kostbare enn de tre andre.
Gjest Sukkerert Skrevet 26. juni 2005 #12 Skrevet 26. juni 2005 De som hadde hatt penger hadde selvfølgelig ikke lidd noen nød. Hvor mye min sykdom har kostet samfunnet er jeg neigu ikke sikker på, men har hørt at operasjonene koster en god del. Jeg har blitt operert 7 ganger etter hva jeg kan huske... Fire av de er nok langt mer kostbare enn de tre andre. Hva mener du en bør gjøre med de syke uten penger da, Frysepulver?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2005 #13 Skrevet 26. juni 2005 Man trenger ikke gjøre noen verdens ting? Dette er en tanke, en mindre dramatisk tanke er at man har en biiiiitteliiiiiiten velferdsstat som tar hånd om de mest trengende. Jeg er ikke fremmed for å være for det. Men det vil jo ikke sosialister og andre rare mennesker, de vil jo at Hegnar skal få barnetrygd, ellers blir det urettferdig...
Gjest Sukkerert Skrevet 26. juni 2005 #14 Skrevet 26. juni 2005 Man trenger ikke gjøre noen verdens ting? Dette er en tanke, en mindre dramatisk tanke er at man har en biiiiitteliiiiiiten velferdsstat som tar hånd om de mest trengende. Jeg er ikke fremmed for å være for det. Men det vil jo ikke sosialister og andre rare mennesker, de vil jo at Hegnar skal få barnetrygd, ellers blir det urettferdig... Hva er det du prøver å si her?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2005 #15 Skrevet 26. juni 2005 Det har vært lange tråder om dette tidligere, foreslår at du leser de
Gjest lurven Skrevet 26. juni 2005 #16 Skrevet 26. juni 2005 Ja det lurer jammen jeg og på. jeg og ser ut til at han er blitt misforstått litt
Gjest kenneth Skrevet 26. juni 2005 #17 Skrevet 26. juni 2005 Det har vært lange tråder om dette tidligere, foreslår at du leser de Hadde jeg vært deg, ville jeg kanskje kuttet ut den barnslige signaturen og heller brukt plassen på å skrive noe fornuftig. Du kan ikke henvise til foregående tråder fordi du ikke er i stand til å forklare din egen svada. I mine øyne burde "superaktive brukere" kanskje bruke litt av sin tid på å tenke kvalitet også. For mye forlangt?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2005 #18 Skrevet 26. juni 2005 Hadde jeg vært deg, ville jeg kanskje kuttet ut den barnslige signaturen og heller brukt plassen på å skrive noe fornuftig. Du kan ikke henvise til foregående tråder fordi du ikke er i stand til å forklare din egen svada. I mine øyne burde "superaktive brukere" kanskje bruke litt av sin tid på å tenke kvalitet også. For mye forlangt? Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å være litt hyggeligere, men du har kanskje ikke så mye å være glad for her i livet at du har noen grunn til det... Jeg har forklart hva jeg mener hundre ganger, det fører alltid til evinnelig lange tråder, derfor prøver jeg å henvise til de gamle trådene. At du ikke vet hvordan man søker i dette forumet kan vitterlig ikke være mitt problem. Om mine innlegg etter din mening er av kvalitet eller ikke synes jeg er fullstendig irrelevant. Jeg kunne uttalt meg i enhver tråd her på dette forumet og sagt masse piss og kødd, det velger jeg å ikke gjøre. Det er tydelig at du og jeg har forskjellige politiske oppfatninger. Å skulle pese meg for helt andre ting enn akkurat det synes jeg blir helt latterlig. Jeg er fullt kapabel til å forklare mine meninger, men da de har en lei tendens til å skaffe masse debatt lar jeg det heller ligge. At du skulle mene at jeg har barnslig signatur - deg om det. Du kommer ikke særlig langt her i livet hvis du konsentrerer deg om å kritisere andres signaturer, klesplagg etc. Jeg gidder ihvertfall ikke utdype mine standpunkter nå når du har avkrevd det, det ville jo være å synke ned på ditt nivå, hvilket jeg ikke ønsker. I rest my case og føler selv jeg har passet munnen min passelig nå... Det kunne vært så mye verre, men det er vel moderatorer som forhindrer slikt... :cry:
Gjest Violetta Skrevet 26. juni 2005 #19 Skrevet 26. juni 2005 Jeg er litt enig i at kontroversielle utsagn ikke bare kan slenges ut uten å forklares, for så å henvise til noen tidligere tråder, uten link. Dersom man ikke gidder å forsvare sine synspunkter i en debatt bør man ikke komme med dem heller. Når det er sagt har jeg ikke satt meg inn i hva Hagen har sagt eller ikke, for meg blir han litt klovneaktig uansett. Tar han ikke helt seriøst.
Gjest kenneth Skrevet 26. juni 2005 #20 Skrevet 26. juni 2005 Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å være litt hyggeligere, men du har kanskje ikke så mye å være glad for her i livet at du har noen grunn til det... Si meg en ting; Over her, i et annet innlegg svarer du Det kommer han aldri til å si, for det er jo å grave sin egen grav i dette sosialdemokratiske lille landet her. på innlegget Kanskje funksjonshemmede og syke blir neste offer? "Det spiller ingen rolle for meg om folk dør om de ikke får medisinene sine. Samfunnet er ikke tjente med syke folk likevel!" Høres ikke det ut som et intelligent utsagn?. Og du synes jeg er den uhyggelige? (Jeg tar da forbehold om at du, implisitt, går god for dette synspunktet, men at det grunnet politiske hensyn, ikke er formålstjenlig å si det. Du får arrestere meg hvis jeg tolker deg feil). Jeg har forklart hva jeg mener hundre ganger, det fører alltid til evinnelig lange tråder, derfor prøver jeg å henvise til de gamle trådene. At du ikke vet hvordan man søker i dette forumet kan vitterlig ikke være mitt problem.Hvis du ønsker å ta den slappe varianten med å referere til kilder, burde vel kanskje disse være referert? Med teskje: med en link. At jeg skal måtte bruke søkemotoren for å lete fram gamle skriblerier du har produsert, blir liksom litt feil åkke som. Rett og slett. Om mine innlegg etter din mening er av kvalitet eller ikke synes jeg er fullstendig irrelevant. Jeg kunne uttalt meg i enhver tråd her på dette forumet og sagt masse piss og kødd, det velger jeg å ikke gjøre.Når folk spør hva du egentlig mener, ville jeg muligens - hvis jeg var deg - vurdert muligheten for at mitt budskap var litt uklart. (Og ikke avfeid det med å si at jeg har skrevet om dette tidligere, i andre tråder). Det er tydelig at du og jeg har forskjellige politiske oppfatninger. Å skulle pese meg for helt andre ting enn akkurat det synes jeg blir helt latterlig.Joda, jeg vet vel ca. hvor du befinner deg i det politiske landskapet. Men, jeg "peser deg" gjerne for å få deg til å formulere deg slik at folk forstår hva du mener. Jeg er fullt kapabel til å forklare mine meninger, men da de har en lei tendens til å skaffe masse debatt lar jeg det heller ligge.Så, for å unngå pes, postlegger du altså innlegg andre ikke så lett forstår. Med overlegg? Og du mener dette ikke forringer kvaliteten? Greit nok, de fleste er jo her av egeninteresse, men jeg har - eksempelvis - aldri vurdert å logge meg på et kinesisk forum, hvor folk ikke forstår hva jeg skriver. Da finner jeg heller på noe annet. Du kommer ikke særlig langt her i livet hvis du konsentrerer deg om å kritisere andres signaturer, klesplagg etc.Hva om jeg eksempelvis er en lege, og bruker fritiden min på å more meg på KG? (Det er litt lettvint å tro at folk som postlegger negativt ladede innlegg er spedalske uteliggere uten fremtidsutsikter). Jeg gidder ihvertfall ikke utdype mine standpunkter nå når du har avkrevd det, det ville jo være å synke ned på ditt nivå, hvilket jeg ikke ønsker.Vondt skal vondt fordrive som kjent I rest my case og føler selv jeg har passet munnen min passelig nå... Det kunne vært så mye verre, men det er vel moderatorer som forhindrer slikt... :cry:Hadde jeg vært en moderator, ville jeg strengt tatt satt pris på at folk påpeker at andre postlegger innlegg av en slik art som forringer kvaliteten på forumet. Hvis alle som hadde deltatt i debatter kunne ta seg bryet med å forsøke etter beste evne å formidle sitt budskap på en forståelig måte, ville vel dette vært til alles beste. Det er ihvertfall mitt syn på saken. (Og er de ikke i stand til dette, burde de vel kanskje ikke være her).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå