Gå til innhold

Katt på laang biltur?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Pappa&Mamma ga oss mange fine turer i sommerferien, -gjennom Norge og mer. Lange bilturer med katt er en av meget få situasjoner kattene hadde sele, -og laangt bånd, -for lufteturer under vegs. -Som mange her sier, -er de vant til det fra de unger tror jeg det går helt bra. -Gjorde det med våre! Tok alltid med doen da.

Husker vi smuglet dyret inn på "meget fint" hotell, i Sverige. :fnise:

Dette var lenge før man måtte "deklarere" dyr inn, mellom skandinaviske land, -helt lovlig, da!

Katta hadde det bra, -la seg til å sove i hattehylla, -eller i fanget på de hen ville. ( -ikke pappa da, når han kjørte! ).

Gikk helt fint, -med mer enn en om gangen 

(Edit: Vi hadde bare en om gangen, -gikk bra med mer enn ett individ). :sFun_sleeping:+:ninuskapus:

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2020 den 11.51, nattsvermer skrev:

Min ville verken spise, drikke eller tisse under luftingene. Men det gikk fint det siden hun tok igjen med renter da vi var framme 😊

Et typisk eksempel på at katten ikke hadde det bra på turen..

Anonymkode: f1c05...3b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS, jeg håper så inderlig du bestemmer deg for å vente disse 3 årene til dere har flyttet tilbake og det blir mindre reising. Du aner ikke hvordan akkurat de to kattene som blir deres vil reagere. Jeg får vondt langt inn i sjelen når jeg tenker på fælt reisingen potensielt kan føles for kattene. Jeg har også hørt om de som mister katten underveis på slike turer, og da springer de så langt de kommer, og aner ikke hvor de er. Eierne vil sjeldent finne igjen katter som stikker av på ukjent sted😔

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et typisk eksempel på at katten ikke hadde det bra på turen..

Takk for info, o allvitende anonymbruker! Du kjenner ikke min katt, det gjør jeg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet. Bedre å være føre var, enn å ende opp med å ikke kunne reise noen plass fordi katten får panikk av bur og biltur. 

Anonymkode: 3efaa...ea0

• Liker 1
Skrevet

Min katt hater å kjøre bil, så han mjauer konstant. Nå er det en omplasseringskatt jeg fikk som voksen, så det kan være det er enklere med en kattunge som du venner til å reise med bil. 

Men, hvis dere ikke er ofte borte er det jo masse løsninger for pass av katt imens. Det finnes gode kattepensjonat, venner, familie. Der jeg bodde sist fantes det til og med privat pasning hvor noen kom innom en gang pr dag og sjekket at katten hadde det fint. Vi har katt nå, og det er aldri noe problem de få gangene vi er bortreist. Det skal bare planlegges litt. 

AnonymBruker
Skrevet

Min klarer seg helt fint. Hun kjeder seg og kan komme med noen "jeg er lei" lyder, men ellers bare ligger hun i buret og slapper av. Hender hun mjauer litt i tunneler siden hun synes det kan være skummelt. Vi har buret i midt sete, så vi kan snu oss og se på henne, gi litt oppmerksomhet og slik. Stopper et par ganger og tar henne på en lufte tur så hun får tisset, drukket, og kanskje spise litt. Liker ikke å gi henne for mye mat i tilfelle hun blir dårlig, men det har heldigvis ikke skjedd ennå 🙂 vi lærte henne opp med små turer når hun var unge. Så hun liker det ikke, men godtar det. 

Jeg ville ha skaffet meg katt nå. Er absolutt verdt det! Og hvis dere ikke vil reise med de, så finnes det folk dit dere flytter som kanskje kan passe, eller kennel, eller noen andre løsninger 🙂

Anonymkode: 3402b...33f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, nattsvermer skrev:

Takk for info, o allvitende anonymbruker! Du kjenner ikke min katt, det gjør jeg.

Selvfølgelig har ikke katten det bra når den verken vil spise eller drikke gjennom en hel dag. Det sier seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har ikke katten det bra når den verken vil spise eller drikke gjennom en hel dag. Det sier seg selv.

Det gikk vel bra med katten tenker jeg. Regner med de ikke er ute på biltur hver uke. Vi tåler en halv dag uten mat og vann vi også. Slapp av. 

Anonymkode: 66c6d...25b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk vel bra med katten tenker jeg. Regner med de ikke er ute på biltur hver uke. Vi tåler en halv dag uten mat og vann vi også. Slapp av. 

Anonymkode: 66c6d...25b

Mennesker kan du snakke til og forklare hva som skjer. Mange katter lider i en sånn situasjon, fordi de aner ikke hva som skjer. De er redde og engstelige. Det er det som gjør at jeg syns det er leit. Ikke at de går en dag uten mat, men årsaken til at de ikke orker å spise eller drikke.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker kan du snakke til og forklare hva som skjer. Mange katter lider i en sånn situasjon, fordi de aner ikke hva som skjer. De er redde og engstelige. Det er det som gjør at jeg syns det er leit. Ikke at de går en dag uten mat, men årsaken til at de ikke orker å spise eller drikke.

Jeg lover deg at om katten var redd hadde den ikke villig gått inn i buret igjen, men heller utvikla angst. Katten legger seg ned og sovner, dvs er avslappa. Jeg velger å lytte til råd fra veterinærer og erfarne oppdrettere fremfor bedrevitere på internett.

Når dette er sagt. Jeg snakker om min katt som ikke er redd og som elsker hytta, ikke alle andre sine som helt sikkert reagerer på sin måte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, nattsvermer skrev:

Jeg lover deg at om katten var redd hadde den ikke villig gått inn i buret igjen, men heller utvikla angst. Katten legger seg ned og sovner, dvs er avslappa. Jeg velger å lytte til råd fra veterinærer og erfarne oppdrettere fremfor bedrevitere på internett.

Når dette er sagt. Jeg snakker om min katt som ikke er redd og som elsker hytta, ikke alle andre sine som helt sikkert reagerer på sin måte.

Så fint da👍

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ventet. Bedre å være føre var, enn å ende opp med å ikke kunne reise noen plass fordi katten får panikk av bur og biltur. 

Anonymkode: 3efaa...ea0

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære TS, jeg håper så inderlig du bestemmer deg for å vente disse 3 årene til dere har flyttet tilbake og det blir mindre reising. Du aner ikke hvordan akkurat de to kattene som blir deres vil reagere. Jeg får vondt langt inn i sjelen når jeg tenker på fælt reisingen potensielt kan føles for kattene. Jeg har også hørt om de som mister katten underveis på slike turer, og da springer de så langt de kommer, og aner ikke hvor de er. Eierne vil sjeldent finne igjen katter som stikker av på ukjent sted😔

Det finnes jo kattepass hvis det ikke skulle fungere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mamma og pappa tok med pus på hytta, det var kun et par tre fire timers kjøring, men likevel. Pus ville ikke sitte i buret med mindre mamma satt og holdt henne i poten, så da ble pus sittende på fanget hele veien 🙂❤️

Anonymkode: caf70...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...