Gå til innhold

veps som vil bygge bol?


liljemor

Anbefalte innlegg

Nå har mannen slått ned et bol inne i en bod vi har, og i går rett over terassedøren også. De var ikke store, men på størrelse med en plomme kanskje?

Problemet et at i hele går kom vepsene tilbake og lette, og jeg så at det er en som holder på enda. Hva gjør de? Prøver å bygge et nytt bol? :evil:

Jeg skal ha folk her i kveld, og det går jo ikke an å gå ut når de holder på sånn. Er det noen som vet om det finnes noe å spraye på eller ett eller annet slik at de holder seg unna?

Æsj, jeg liker ikke de insektene der altså! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje Radar har en spray som holder dem vekk.

Vi hadde vepsebol i en bod for noen år siden, og da sprayet vi med ett eller annet etter at vi hadde fjernet bolet. Innbiller meg at det var en Radar-spray...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke funnet ut hvor bolet er, men vi er plaget med en del veps her. Vi sprayer på Permtrin Ekstra (kjøpt på Hageland). De dør ikke der og da, men svigerfar mente de tok med seg giften tilbake dit dem bor. Noen blir så øre når vi sprayer dem at det ikke er noe problem å drepe dem etterpå.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skur stedet de bygget på med salmiakk eller klor slik at de i allefall ikke bygger på samme sted.....

salmiakk hater jeg.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...