Gå til innhold

Jobber du for kroppen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får alltid høre at jeg er så heldig fordi kroppen min alltid har sett så bra ut. Det er jo ikke noe vondt ment fra de som sier slikt, men jeg gjør ting i hverdagen og tar valg for å oppprettholde den. Jeg trener for eksempel styrke fem ganger i uka og passer på at jeg går hvertfall 10. 000 skritt. I tillegg begrenser jeg meg selv veldig når det kommer til godteri og særlig kake (ELSKER en skikkelig saftig gultotkake), har et gjennomtenkt kosthold med tanke på min kropps behov. Av og til er det litt frustrende at folk tror at jeg alltid har vært sånn og er så heldig, når sannheten er at jeg jobber for det sånn som alle andre. Kan sikkert skylde litt på meg selv da siden jeg ikke liker å snakke med andre om livsstilen min. Flere som opplever dette?

Anonymkode: e9750...31f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg jobber også for min, ikke så hardt som deg, og jeg har heller ikke en kropp som har noe å gjøre i et fitnessmagasin, men jeg er fornøyd med den, og jeg gjør faktisk en innsats. Vær glad for at du ikke liker å snakke om livsstilen din, du, det kommer det lite godt ut av - jeg er til tider litt for ivrig etter å "dele" (på forum, ikke IRL) hva jeg gjør/ikke gjør, og får høre at jeg er ikke bare er heldig, men også ufin, dømmende, osv.

Anonymkode: 4a583...5ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du liker egentlig ikke deg selv til tross for utallige timer med trening og veldig strenge regler, eller liker du ikke at andre ikke liker seg selv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, nå_er_nok skrev:

Så du liker egentlig ikke deg selv til tross for utallige timer med trening og veldig strenge regler, eller liker du ikke at andre ikke liker seg selv? 

TS synes det er irriterende at folk tror at hun får alt gratis 

Anonymkode: 1f29a...9f2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Ja ser ut som jeg gjør fordi jeg bruker kroppen, fysisk jobb samt en del styrke trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å starte treningskonkurranse med noen du kjenner? Vinnern får en gulrotkake?

Endret av nå_er_nok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg er så heldig å ha veldig gode gener, og derfor en kropp som ser svært bra ut etter det som regnes som dagens standard. Jeg trener ikke, spiser det jeg har lyst på, og har passert 40. 
 

Så noen ganger er man rett og slett bare heldig. Jeg har fått den kommentaren flere ganger, og må si meg enig. 

Anonymkode: 62400...9a7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger utallige løft av ølbokser og enormt mye åpning av potetgullposer bak dette mesterverket jeg kaller min kropp. Mye og hard jobbing, men definitivt verdt det.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - jeg har jo spist en del for mye totalt sett da. Så sånn sett har jeg jobbet for den, bare feil vei.

Anonymkode: 3e86f...0c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2020 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Jeg får alltid høre at jeg er så heldig fordi kroppen min alltid har sett så bra ut. Det er jo ikke noe vondt ment fra de som sier slikt, men jeg gjør ting i hverdagen og tar valg for å oppprettholde den. Jeg trener for eksempel styrke fem ganger i uka og passer på at jeg går hvertfall 10. 000 skritt. I tillegg begrenser jeg meg selv veldig når det kommer til godteri og særlig kake (ELSKER en skikkelig saftig gultotkake), har et gjennomtenkt kosthold med tanke på min kropps behov. Av og til er det litt frustrende at folk tror at jeg alltid har vært sånn og er så heldig, når sannheten er at jeg jobber for det sånn som alle andre. Kan sikkert skylde litt på meg selv da siden jeg ikke liker å snakke med andre om livsstilen min. Flere som opplever dette?

Anonymkode: e9750...31f

Har du tid til andre hobbyer/interesser/sosialt liv når du trener såpass mye? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2020 den 10.42, AnonymBruker skrev:

Jeg får alltid høre at jeg er så heldig fordi kroppen min alltid har sett så bra ut. Det er jo ikke noe vondt ment fra de som sier slikt, men jeg gjør ting i hverdagen og tar valg for å oppprettholde den. Jeg trener for eksempel styrke fem ganger i uka og passer på at jeg går hvertfall 10. 000 skritt. I tillegg begrenser jeg meg selv veldig når det kommer til godteri og særlig kake (ELSKER en skikkelig saftig gultotkake), har et gjennomtenkt kosthold med tanke på min kropps behov. Av og til er det litt frustrende at folk tror at jeg alltid har vært sånn og er så heldig, når sannheten er at jeg jobber for det sånn som alle andre. Kan sikkert skylde litt på meg selv da siden jeg ikke liker å snakke med andre om livsstilen min. Flere som opplever dette?

Anonymkode: e9750...31f

Tror du at alle overvektige bare gir blaffen og spiser alt de vil når de vil og aldri trener? Jeg begrenset meg med godteri, prøvde å spise sunt (det jeg trodde da var sunt, men som jeg har lært nå at ikke er) og jeg trente nesten hver dag. Gikk likevel opp i vekt. Fordi min kropp produserer mer insulin enn din kropp, og så lenge jeg spiser brød, poteter osv, så går jeg opp i vekt med mindre jeg sulter meg og det går ikke i lengden.

Jeg er lei av å høre folk som er mer heldige med genene sine som tror at de er slankere enn overvektige fordi de "jobber for det".

Anonymkode: ce571...377

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du er heldig. Min kropp er på ingen måte noe mesterverk, men det betyr ikke at jeg ikke jobber like hardt som deg. Jeg trener også styrke flere ganger i uka og går alltid 10 000 skritt om dagen, som regel mer. Jeg lever på streng diett med 1500 kalorier hvor all mat lages fra bunnen av av helt rene råvarer og unner meg aldri noe ekstra. I tillegg svømmer jeg to ganger i uka, bruker et par timer om dagen på lymfedrenasje, en time i pulsator, et par timer på svært smertefull massasje for å bryte ned og holde fibrose i fettvevet mitt unna, går i tykke, flere kilo tunge kompresjonsstrømpebukser, kompresjonsstrømper, kompresjonsermer og kompresjonstrøye hver eneste dag uansett om det er 30 grader ute og attpåtil må jeg sove i det. I tillegg går alt jeg kan avse av penger til å spare til nødvendige operasjoner for å holde fettvevet mitt i sjakk. 

Likevel har du en fin kropp og jeg en som veier det dobbelte av deg og som ikke et menneske i verden ville ment jeg var heldig med. Så det er faktisk sånn at det er du som er den heldige, for du har en kropp som fungerer normalt og som du kan velge hvor mye jobb og innsats du vil legge i og få et resultat deretter. Det er ingen som tror du vant kroppen din og utseendet ditt i lotto, men du ser ut på en måte som mange bare kan drømme om, uansett om de legger ned like mye (eller mer) innsats i utseende og kropp som det du gjør. Ja, du jobber hardt, men likevel er du er heldig også. 

Anonymkode: 824b5...bdf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg må være veldig påpasselig med kostholdet for å holde meg normalvektig. Hvis jeg vil være ordentlig slank må jeg trene mye og kutte ned på karbohydrater. Jeg er av typen som legger på meg bare jeg ser en gulrotkake (satt på spissen). 

Anonymkode: 170c0...01e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. 

Frem til jeg var 25 trente jeg ikke, og var veldig godt fornøyd. 

Jeg har aldri likt sukker, salt, snop. Alltid vært dratt mot sunn mat, mye grønnsaker, med mer. Får lett knip og problemer om jeg spiser mye karbohydrater og lignende. Så dette med kosthold går helt av seg selv, spiser det jeg vil, når jeg vil. 

Men - med årene (er 40) merker jeg at baken blir flat, magen får en liten "pølse", overarmene blir litt slappere, med mer, med en gang jeg slurver med treningen. Så jeg jogger 4 ganger i uka og trener styrke 3 ganger i uka, og skal ærlig innrømme at dette er for å fortsatt kunne se bra ut uansett hva jeg har på meg. 

Anonymkode: 79b44...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roci skrev:

Har du tid til andre hobbyer/interesser/sosialt liv når du trener såpass mye? 

Hvorfor tror så mange at trening tar så lang tid? Jeg trener 45-60 minutter fem til 6 dager i uken. Dette er ikke mye tid og stort sett er denne treningen unnagjort før jobb på morgenen. I helger kan det bli midt på dagen/ettermiddagen.

Anonymkode: 8409c...bc0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, siden ungdomstiden, jobbet for en frisk og sunn kropp.

Drev med en veldig aktiv idrett fra jeg var 13-17. Så sluttet jeg pga motivasjonssvikt. Trente såvidt frem til jeg var 20, og da fant jeg løpeglede og startet å trene styrke. Koste meg med det noen år. 

Når jeg var ca 25 begynte jeg med samme idrett igjen som når jeg var tenåring, og holdt på i flere år. Fikk en alvorlig skade, og etter det har jeg trent for å komme tilbake til der jeg var, innsett at det kanskje ikke går, og nå trener jeg for å komme meg tilbake til hverdagen.

Så ja - jeg jobber for kroppen min, men kanskje ikke så den måten du snakker om :) Jeg har alltid vært veltrent og normalvektig, og frem til ulykken min har jeg hatt en kropp som klarte alt jeg ba den om å gjøre. Gå 10-timers fjelltur? Jada, ikke et stort problem. Det vil ikke kroppen min lengre, og jeg savner veldig å kjenne på å kunne gå lengre turer, vite at kroppen er sterk og takler påkjenninger. Nyt det alle som kan. 

Anonymkode: 1862f...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Roci skrev:

Har du tid til andre hobbyer/interesser/sosialt liv når du trener såpass mye? 

Hehe, dette er sofasliterens store mysterium. Fakta er at i det min søster typisk nok setter seg ned i sofaen og slapper av, går det fort 30-60 minutter. Hun legger knapt merke til at tiden er passert for jeg er tilbake etter å ha løp 5-10 kilometer. Trening tar ikke mye tid, egentlig. kutt ut TV en time om dagen så er du der.. 

Anonymkode: f9637...ff7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2020 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Jeg får alltid høre at jeg er så heldig fordi kroppen min alltid har sett så bra ut. Det er jo ikke noe vondt ment fra de som sier slikt, men jeg gjør ting i hverdagen og tar valg for å oppprettholde den. Jeg trener for eksempel styrke fem ganger i uka og passer på at jeg går hvertfall 10. 000 skritt. I tillegg begrenser jeg meg selv veldig når det kommer til godteri og særlig kake (ELSKER en skikkelig saftig gultotkake), har et gjennomtenkt kosthold med tanke på min kropps behov. Av og til er det litt frustrende at folk tror at jeg alltid har vært sånn og er så heldig, når sannheten er at jeg jobber for det sånn som alle andre. Kan sikkert skylde litt på meg selv da siden jeg ikke liker å snakke med andre om livsstilen min. Flere som opplever dette?

Anonymkode: e9750...31f

Selvsagt. Folk tror at mennesker som lar kroppsvekten variere 2-3 kilo i løpet av året og er normalt godt trent gjør dette uten innsats. Men det handler jo om å ta helse på alvor. Helsa er det absolutt viktigste du har, så å til enhver tid opprettholde idealvekten er viktigere enn å beholde jobben (du kan jo alltids finne en ny jobb. En ny kropp får du aldri).

Jeg lever også med 3 kroniske lidelser og er møkk lei av folk som sier at noen er «heldige» som kan beholde jobb og livskvalitet med sykdom. Nei, det handler faktisk ikke om flaks. Det handler om beinhard selvdisiplin 24/7. Jeg også hadde vært ufør og sengeliggende dersom jeg ikke til enhver tid og på enhver happening etc hadde en konkret plan for hvordan gjennomføring ikke forringer min helse. 

Anonymkode: 56d3c...b44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at alle overvektige bare gir blaffen og spiser alt de vil når de vil og aldri trener? Jeg begrenset meg med godteri, prøvde å spise sunt (det jeg trodde da var sunt, men som jeg har lært nå at ikke er) og jeg trente nesten hver dag. Gikk likevel opp i vekt. Fordi min kropp produserer mer insulin enn din kropp, og så lenge jeg spiser brød, poteter osv, så går jeg opp i vekt med mindre jeg sulter meg og det går ikke i lengden.

Jeg er lei av å høre folk som er mer heldige med genene sine som tror at de er slankere enn overvektige fordi de "jobber for det".

Anonymkode: ce571...377

Enig. Har PCOS, og er dessverre ingenting/lite å gjøre med det. Legger fortere på meg enn «folk flest» og må jobbe hardere for å være normalvektig enn det f.eks TS antagelig må. Rett og slett fordi insulinet og hormonbalansen ikke er venner. I tillegg er jeg så heldig genetisk at jeg grenser til kortvokst. Skikkelig bonus. Så jeg bør spise ca 1350 kcal om dagen for å vedlikeholde en normalvekt, som selvfølgelig må være lavkarbo - hvis ikke legger jeg på meg nesten uansett. Å trene gir meg kun en sunnere kropp. Blir gjerne mer sulten av å trene, så de kcal går så godt opp i opp. 

Tenker nøye over alt jeg spiser, og loggfører for å ikke få for mye. Likevel ligger jeg på grensen til overvekt.. og blir klart provosert over at TS tilsynelatende tror at de som er overvektige ikke legger ned like mye innsats som hun selv gjør. 
 

selvfølgelig er du heldig, TS. samtidig gjør du en innsats for å holde kroppen din. Sistnevnte er du ikke alene om, overvektig eller ei 😉 

Anonymkode: fff41...00d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du sier TS., kunne skrevet akkurat det samme selv. 

Da jeg var tenåring/begynnelsen av 20-årene kunne jeg spise hva som helst og likevel være slank, men nå i midten av 30-årene så må jeg jobbe for det.

Hører andre snakke om at de spiser en hel sjokoladeplate på en kveld, eller lignende ting, og jeg tenker at om jeg gjorde det samme så hadde jeg sett veldig annerledes ut enn jeg gjør nå. Heldigvis er jeg lite glad i søtt, og et par biter sjokolade pr. dag dekker mitt behov for søtt. Spiser ikke mer enn det i helgen heller. Jeg er opptatt av, og liker mye sunn mat, og drikker kun vann, siden jeg ikke liker saft eller brus. Det er heldigvis ikke vanskelig for meg, siden jeg liker best sunne ting.

Jeg har en jobb som bidrar til at jeg alltid har over 10 000 skritt, ellers går jeg lengre turer i helger, og trener styrke og/eller yoga daglig.

Jeg er ikke heldig som ser ut som jeg gjør, og har ikke spesielt gode gener heller, men legger mye innsats i både mat og trening, og tar gode valg hver eneste dag. Dette er er noe jeg mener er viktig, og noe jeg prioriterer i livet mitt. Da er det nesten litt provoserende at andre bare tenker det er flaks! ( Jeg er selvfølgelig heldig som er sunn og frisk ellers)

Til de som tenker at man umulig kan ha noen annet liv, eller interesser når man trener litt hver dag, så er det fullt mulig å kombinere dette. Jeg ser nesten aldri på tv (skrur den på kanskje en gang i uka), da jeg foretrekker å bruke kroppen min i stedet. Turer gås ofte med kjæreste, eller venninner, da er man sosial og trener samtidig, det er jo supert!

Anonymkode: 161e0...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...