Gå til innhold

El- sykkel. Batterikapasitet 40 km. Hva betyr det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jobben tur/ retur er 40km. 

betyr det at jeg må lade hver dag?

eller, er det 40 km med brukt batteri? Altså bakkene, ca 6 tilsammen? Noen som vet?

Anonymkode: 6de83...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvilken type sykkel du har valgt og hvor mye batterikapasitet du bruker. Til og fra jobb på våren bruker jeg mer batterikraft enn det jeg gjør på høsten pga bedre sykkelform. Etter 2 mil syns det knapt at jeg har brukt batteri enda jeg har en lang bakke med jevn stigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det betyr at du sannsynligvis må lade mens du er på jobb for å kunne komme deg hjem igjen... Rekkevidden er beregnet ut fra en person på x antall kilo som sykler på helt flat asfalt i vindstille vær og 18-20 grader.

40 km rekkevidde er veldig lite. Jeg kjøpte ny elsykkel i vår, og den har 140 km rekkevidde. Den gamle sykkelen hadde 80 km.

Anonymkode: 6a2c7...fe5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at du sannsynligvis må lade mens du er på jobb for å kunne komme deg hjem igjen... Rekkevidden er beregnet ut fra en person på x antall kilo som sykler på helt flat asfalt i vindstille vær og 18-20 grader.

40 km rekkevidde er veldig lite. Jeg kjøpte ny elsykkel i vår, og den har 140 km rekkevidde. Den gamle sykkelen hadde 80 km.

Anonymkode: 6a2c7...fe5

Man kommer seg alltid hjem igjen, det er tross alt en sykkel.

Egentlig er navnet el-sykkel misvisende,man burde kalt det hybridsykkel, samme som med hybridbiler. Begge har to typer "drivstoff". Elbiler har bare en type.

Anonymkode: 89080...e94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...