Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Sender deg en digital klem :klem:

Syns du har full rett å gå igjennom en liten sorgprosess. Dette er så emsojonelt utmattende, kan bare se for meg hvordan det føles når man i tillegg har en tidsfrist hengende på drømmen ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg Amatariel ❤️ Veldig forståelig at dette er tungt! Skulle ønske jeg hadde noen kloke ord til deg, men ord blir ofte fattige i slike situasjoner. Vit at du i hvert fall ikke er alene, og at vi er mange her som heier på deg og forstår skuffelsen :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

14 DPO - èn dag over IKM

Jeg er ganske tom i hele kroppen nå. Går rundt som et levende spøkelse. Orker ingenting, bare trist. Nå har jeg i tre dager vært helt sikker på at jeg ikke er gravid, og det er jo en prosess å svelge i seg selv. Men at jeg skulle komme hit og ingen mensen vise seg hadde jeg aldri kunne forestilt meg. Den som alltid har vært så punktlig. 

Jeg er ikke helt sikker på at det er positivt. Jeg syns 12 dagers lutealfase var perfekt. Ikke defekt, men heller ikke mange dager etter at test viser negativt til man kan starte på nytt. Det er jo helt håpløst å få tidlig EL og bli så glad som jeg var denne syklusen, men så blir jeg straffet med at mensen aldri kommer..!?

For status i dag er fortsatt høy temp. Riktignok gikk den litt ned, men denne tempen er myyye høyere enn det den pleier å være - til og med dagen før mensen. Så da sitter jeg her og tror at jeg ikke får mensen i morgen heller. Som blir støttet opp med manglende spotting. Jeg får ofte lyserosa, litt spotting dagen før mens, som jeg ikke har sett snurten til ennå. Jeg er rett og slett helt fortvilet nå!! Jeg har jo IKKE tid til dette. Hadde begynt å få mer håp og faktisk litt tro på at vi skulle klare å få til Sistemann før sommeren, selv om det er få sykluser igjen. Men nå rakner dette håpet fullstendig kjenner jeg. Har ikke tid til tullete sykluser... Vet jeg er kravstor, men jeg trenger normallengde på dem for at jeg skal få nok sjanser til at vi kan klare å bli gravid :( 

:hug: Dette innlegget ditt viser hvor tungt psykisk og fysisk det er som kvinne å starte på prosjekt baby. Det er en enorm påkjenning. Uansett om man har barn fra før eller ikke. 

Du er ikke kravstor. Når en PP er over vil man komme i gang igjen med en ny PP. Sist jeg hadde en SA var prosessen utrolig lang fra jeg mistet til å få igjen mens så jeg kunne begynne fort som bare det med prosjekt baby. Og det du går igjennom nå kan sammenlignes. Ventetiden er uutholdelig. Dager føles ut som uker. 

Å du føler nok mye på det at du har en deadline på å bli gravid. Det gjør det hele sikkert tyngre. 

Nei nå håper jeg mensen dukker opp så fort som mulig @Amatariel . Trist at du har det så tungt nå 😕 

Endret av Noddi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, dette var ikke hyggelig lesing.. ❤️ Men det positive med at den er sen er jo at du får hatt timen din før dag 14. jeg har vært hos gyn to ganger på dag 14, og da har det vært for sent til å få sett ett egg. Ideelt sett burde jeg vært der dag 12 eller 13. du kan jo fortsatt få ovitrelle til å ta noen dager senere ❤️ Tenker masse på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1

Tusen takk til alle som har holdt ut med meg de siste dagene :hug: Jeg vet jeg ble hysterisk på et tidspunkt. Unnskyldningen er rett og slett en blanding av tristhet når man har skjønt at man ikke er gravid, i tillegg så sviktet den ene tingen som har vært konsist alle prøvemånedene mine - lutealfasen og når IKM er. Så da tippet det litt over. For det er ikke mange ting man føler man har kontroll på her i denne prosessen, men akkurat det er liksom en sånn ting. 

Jeg begynte å kjenne det i korsryggen i går kveld, så da jeg tempet i dag ble jeg lettet over å se at den raste ned. Det ga meg håp om at mensen faktisk ville komme i dag. Og det gjorde den på dagens andre dobesøk. Bare litt irritert over at ikke tempen kan si i fra -litt- før. Teit at den skal holde seg så høyt.

Og så blir man jo flau over at man var så hysterisk. For syklusen bak meg endte på 29 dager. Det er jo egentlig en drømmelengde. Jeg ER overlykkelig over det. Er ikke veldig lenge siden syklusene mine lett var oppe i 40 dager. At jeg fikk tidenes tidligste EL på CD15 er jeg veldig veldig glad for. Det var bare det at jeg måtte gå ekstra mange dager fra testing (og altså visshet om ingen graviditet) til mensen og en ny start faktisk kom. Det tok på når man blir urolig, bekymret osv.

Nå blir gynekologtimen min på CD12. Puh! Det skal forhåpentligvis gå helt fint. Som du sier @24aa, det er sikkert ikke umulig å få ovitrelle da. Så sant kroppen min oppfører seg og responderer like bra på letrozol som nå sist. Jeg går for dobbel dose denne gangen også! Er de siste tablettene jeg har da. Så må huske å spørre om mer av dem også... 

Her er syklusen oppsummert i form av charten min:

pp7.jpg.c818c6a50e86ea27902b72be17fd2eb7.jpg

Så da er det bare å gjøre seg klar for PP8 

Endret av Amatariel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at mensen meldte sin ankomst 😊 Syns ikke du har noe å føle deg flau over, jeg tror vi alle er der på det tidspunktet i mnden.. Ekstra kjipt når det i tillegg skjer uventet endringer man ikke har ønsket. Får håpe hodet får noen dager fri fra prøvingen nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror flere av oss kan kjenne seg igjen i litt "hysteri" i disse prøveperiodene. En prøveperiode er en karusell av følelser som svinger hele tiden, og er den en ting vi skal få lov til å kjenne på så er det skuffelse over at kroppen ikke funker som deg skal, eller negative g-tester osv. Det er en påkjenning. Glad for at mensen kom og at du kan starte en ny pp.

8 er mitt favorittall, så jeg har stor tro på pp8! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har vært prøvere en stund har alle vært der, så det er ingenting å unnskylde! Helt naturlig at en blir skuffet og "ute av seg"! Jeg måtte selv ta noen måneders pause en periode for det gikk så hardt inn på meg. Men så blir det litt bedre etter hvert, spesielt med dine støttende ord her på forumet :) Godt å høre du har funnet litt motet igjen, og jeg vil fortsatte heie på deg :duskedame:Dette kommer til å gå din vei skal du se ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har prøvd lenge har vært der! Og hver dag blir uutholdelig lang i en sånn situasjon. Det kan kanskje være en trøst at du har fått tidenes drømmechart (sånn bortsett fra manglende positiv test, riktignok)? Nydelig og utvetydig temperaturhopp, og strengt tatt skoleboklengde både på folikkelfase og lutealfase - det er ikke alle forunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miore skrev (4 minutter siden):

Alle som har prøvd lenge har vært der! Og hver dag blir uutholdelig lang i en sånn situasjon. Det kan kanskje være en trøst at du har fått tidenes drømmechart (sånn bortsett fra manglende positiv test, riktignok)? Nydelig og utvetydig temperaturhopp, og strengt tatt skoleboklengde både på folikkelfase og lutealfase - det er ikke alle forunt :)

Ja det hjelper veldig. Jeg har vært igjennom så mye før (et helt prøverår uten eggløsning for å nevne noe) at jeg vet så veldig godt at ting kan være verre. Uendelig takknemlig for at jeg endelig kan kvalifisere meg som normal! Føler dog også at jeg har jobbet hardt for det. Var supernøye med at prevensjonen skulle være hormonfri i årene foran prøving, fikk ordnet meg metformin allerede fra pp1 og har pushet på legen/gynekologen igjennom disse månedene slik at jeg fikk letrozol og en runde med ovitrelle. Nå er jeg jo der at det ikke er noe mer 'galt' med meg. Som selvsagt er en velsignelse. Nå må det bare KLAFFE slik at vi treffer de 20% som blir gravide. Og etterpå ikke være en av de 20% som aborterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mensen endelig dukket opp! 😃 Da kan du snart begynne med blanke ark, og frist mot. 🌟 Har veldig troa på at dere får det til. Kanskje det kan være lurt å prøve å late som fristen til sommeren ikke eksisterer (som om det er verdens enkleste sak). Kan tenke meg at det må være forferdelig stressende og sårt. 🙁 Håper du ikke tar det ille opp at jeg skriver det ❤️ Kan hende jeg prøver å være hjelpsom, men sier noe som gjør alt bare verre. Tilgi meg om det er tilfelle. 🙏🏻 Vil så gjerne at det skal klaffe for dere. Du hadde sååå fortjent det. 🌷

Har også lest på altformamma.no, at tilskudd av D-vitamin for de som har mangel kan føre til litt lenger luteralfase. 🙂 Det kan like gjerne være dobbel dose letrozol som gjør det selvsagt, men tenkte bare at det kunne være greit å vite dersom den fremdeles blir 14 dager med enkel dose letrozol senere. 🙂 

Jeg bare krysser jeg fingre og tær for at sistemann finner veien til dere! ❤️

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ingenting at du sier det @bittelillebolla Takhøyden er stor her, og jeg tar til meg utspill og tips. Du har nok helt rett i at jeg bør late som tidsfristen vår ikke finnes. Kan jo alltids forsøke, men slike ting er ofte lettere sagt enn gjort. Jeg har nok bare blitt litt mer pessimist av natur etter MA'en i sommer, og tankene i meg går helt motsatt vei. For da jeg prøver å tenke at det er hele 4-5 måneder igjen før vi gir oss, så har jeg hengt meg opp i at det bare er to forsøk igjen for å få et 2021-barn. Og selv om jeg VET at det viktigste er å få en Sistemann i det hele og store, så er det likevel så innmari viktig for meg at det blir dette året. Klarer ikke å styre det. Aldersforskjellen på barna våre er veldig viktige for oss, og ettersom vi har vært foreldre i så mange år nå så ser jeg og vet hvordan dette med årskull er. Om jeg får barn i november eller desember i år, så begynner dette barnet på skolen samme år som søsteren begynner i 7.klasse. Men om Sistemann kommer i 2022 så begynner hun i 8.klasse. Så det er en vesentlig forskjell på å få barn i november eller januar. Sier ikke at det står om livet, og det er selvsagt viktigere for oss at sistemann i det hele tatt kommer, enn at det blir i år. Men inni meg klarer jeg ikke la være å håpe og krysse alt jeg har for de to neste syklusene!! 🤞 Så selv om jeg kan forsøke å ikke tenke så mye på tidsfrister, så er det temmelig vanskelig.

Takk for tipset om d-vitamin!! Det ante jeg ikke. Jeg begynte jo å ta ekstra tilskudd på resept fra legen min rett før jul, så kanskje det er det som er årsaken til lengre lutealfase! Nyttig å vite. Jeg skal gå på det et par måneder til, så da kan jeg være forberedt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forståelig! ❤️ Det er absolutt ikke lett, og fryktelig vanskelig å ikke la tankene vandre.  Jeg forstår så godt at det må være fryktelig frustrerende. Ahh, som jeg skulle ønske at det var så lett at man kunne bestemme over kroppen helt selv. På den positive siden, så har du veldig fine charter! Høye fine luteralmålinger, og veldig tydelig å lese hvor i syklusen du er til enhver tid. 🤩 Nydelige er dem rett og slett! Eneste som mangler er selvsagt at de ikke dropper ned på slutten, men det kommer. Plutselig sitter den, og den lykken unner jeg deg virkelig! 🥰 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så greit at du nå har fått svaret ditt denne syklusen, men så veldig kjipt at det ble det utfallet det ble. Selv om du så det komme. Håper du skal få like tidlig eggløsning i denne syklusen også 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 2

Tunge dager når man er midt oppi det. Er sur og tverr på alt og alle rundt meg. Prøver å skjerpe meg, men lunten er kjempekort og alt irriterer meg. Skal liksom glede meg over fredag, taco og familiefilm, men vet ikke om jeg klarer det.

Jeg har fått gjort litt "syklusstart"-shopping. Fått bestilt First Response-testene fra utlandet (var jo så dum å bruke den siste jeg hadde tidligere denne uken), og EL-tester. Og 90 dagers premium hos FertilityFriend. Ingenting av dette gjør meg noe mer eller mindre gravid, men det hjelper litt å shoppe og ha ting å se frem til. Liker å pusle inne hos FF, og da går nå tiden litt.

bittelillebolla skrev (15 timer siden):

På den positive siden, så har du veldig fine charter! Høye fine luteralmålinger, og veldig tydelig å lese hvor i syklusen du er til enhver tid. 🤩 Nydelige er dem rett og slett! 

Ja jeg vet! Er utrolig takknemlig for det! Er som en drøm egentlig. Dere aaaaner ikke hvor mange måneder, faktisk år, jeg har vært i tempeklubb før der alle andre hadde helt normale charter, mens mine var helt jojo! Jeg ble jo fullstendig sprø da, og kunne bare drømme om å en dag se noe sånt jeg også. Jeg har ikke kontoen jeg brukte før lenger, men jeg tok vare på den siste charten fra den gangen (da jeg ble gravid). Sånn ca. sånn her så chartene mine ut de årene jeg tempet, bare at dette her var en bra chart :roll: Så du kan tro jeg svever på en sky når det gjelder hvordan chartene mine har utviklet seg. Er nesten forelsket når jeg går inn og ser nå :Knegg: Måtte det bare fortsette slik!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg om de tunge tankene. Er ikke så lett å være blid mot de rundt seg. Sender deg en klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å gjøre litt småting som gjør en glad, om det er å handle inn forberedelser til neste runde eller å spise en hel sjokoladekake uten å dele så kan man unne seg det 😃 Humøret er forøvrig fullt forståelig, men jeg håper helgen din fremdeles blir fin. 
:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full forståelse for at det er tøft og vanskelig. Håper mannen også kan ha forståelse når du ikke er like medgjørlig som ellers 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protea skrev (20 minutter siden):

eller å spise en hel sjokoladekake uten å dele så kan man unne seg det 😃 

Hjelper ikke akkurat på at jeg jobber hardt for å gå ned i vekt, så ingenting jeg syns er godt slikt er lov nå. Sukk. Sjokolade! Det hadde vært noe. Men takk for oppmuntringen :klemmer:

Godis skrev (6 minutter siden):

Håper mannen også kan ha forståelse når du ikke er like medgjørlig som ellers 🥰

Han hadde i alle fall særdeles lite forståelse i går. Eneste reaksjonen jeg fikk da jeg fortalte at jeg hadde fått mensen var en rask klem, og kommentaren om "men det går fint, da kan vi bare ha litt oralsex fremover", og litt latter.
Gjett hvor morsomt jeg syns det var :dany::sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...