Gå til innhold

Prøve på en sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

CD17 - EL

Jeg tok enda en til test i går kveld på CD16, og den ble også positiv - til og med sterkere enn ettermiddagens test. Så litt moro å se at det ikke var noe positiv-tvil der. Ellers håpet jeg på negativ test i dag, og det mener jeg at det ble. Ser kanskje ikke slik ut her, men her har ikke dagens test tørket slik som de andre har, så sammenligningen blir kanskje liitt feil. Men da testingen ble gjort var det ganske klart at teststreken var svakere.

Med testingen som bakgrunn anser jeg dagen i dag som EL-dag. Ikke kjent slike klare smerter slik som tidligere, men vet jo at EL kan skje likevel. Jeg får heller flytte EL-dag om jeg skulle kjenne dette i morgen, eller om FF er veldig uenig.

Men whooo spennende!! Dette betyr testing til neste helg! Er allerede spent :yvonne:

121041579_3255580404519965_4400686673156779160_n.jpg.917ad9130d6a386d2125b4b0d7fa0e4b.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende! Er helt enig i at dagens test er negativ. Når jeg er i tvil tenker jeg: ville jeg ansett denne som positiv når jeg ventet på positiv? Og jeg ville ikke ansett nederste testen som positiv, og da må den jo være negativ 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO

Selv om jeg ikke kjente klare EL-smerter denne gangen så anser jeg EL på tirsdag, som var dagen etter positiv EL-test. Men helt sikker kan jeg ikke være... Litt ubehagelig følelse kjenner jeg. Syns det ble litt mange faktorer her. Både manglende EL-smerter, tempen min som oppfører seg helt motsatt (!) av det den skal ved EL og tanken på at syklusen min helt sikkert har tenkt seg på bærtur nå :( etter å faktisk ha vært relativt stabil denne prøverunden. Var liksom bare det som manglet nå. At jeg skal få problemer på det området. 

Men - må forsøke å være positiv. Har aldri fått positiv EL-test uten EL før. Ved de tidligere prøverundene mine pleide jeg ikke å kjenne EL. Og selv om tempen min sier jeg ikke har hatt EL, så har det ikke akkurat vært feilfri temping denne høstferien. Vanskelig, slik jeg tidligere har skrevet om. De siste tempene har riktignok vært riktig utført, og det er jo lavt... men, får velge å overse det :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at du må ha troa på at du hadde EL, når testen var positiv. Har lest at ganske mange sliter med å få kombinasjonen av EL tester og temping til å stemme. Hvorfor det er slik vet jeg ikke. Men det er nok mindre sannsynlig med en falsk positiv EL test, tror du ikke? ☺️ Jeg kan ikke si at jeg kjenner veldig mye EL-smerte selv, til tross for positiv EL test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har håpet på at temperaturen viser feil og at du er 2 DPO i dag, og at gullegget fester seg veldig snart!😁😍 Jeg ser allerede frem til testing om ikke aaaalt for lenge😁 Fortsetter du å sjekke med el-tester også siden du ikke er helt sikker, eller holder du deg til temping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Fortsetter du å sjekke med el-tester også siden du ikke er helt sikker, eller holder du deg til temping?

Testet til og med i går, men når det har blitt negativt så tror jeg ikke det går tilbake til positivt nå. Skal forsøke å tempe videre, så får se hva som skjer der... selv om det er litt rart der for tiden. Termometeret mitt er ikke bra! I går måtte jeg f.eks tempe 3 (!) ganger før det gikk igjennom. De to første gangene slo det seg bare av midt i tempingen. Så ja, "håper" jo nesten at det er årsaken til at charten min er veldig rar/lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo veldig ut som at de lave målingene kanskje kan komme av et termometer som ikke er helt i hundre, så da gir det iallfall meg enda mer håp på at eggløsning har vært! Må si det imponerer meg hvor godt du kjenner kroppen din, spesielt med teorien din om at de forskjellige eggstokkene slipper til forskjellige tider, det er ganske kult å følge med på!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det imponerer meg hvor godt du kjenner kroppen din, spesielt med teorien din om at de forskjellige eggstokkene slipper til forskjellige tider, det er ganske kult å følge med på!😁

Må si det er litt gøy for meg også, for jeg har jo vært igjennom noen runder med prøving på tidligere barn der jeg var helt BLANK på alt kroppen min fant på. Der snakker vi om f.eks negative EL-tester, FF som ikke fant EL og en gynekolog som sa jeg ikke hadde EL... likevel ble sønnen min unnfanget :roll: Så når jeg nå faktisk klarer å finne ut -noe- så er det veldig bra og moro. Men helt ren som en klokke er jo ikke denne syklusen akkurat... så noe frustrasjon blir det. Tenkte f.eks jeg skulle finne ut nå om det var venstre eller høyre eggstokk som slipper egg tidlig i syklusen, men akkurat denne gangen så kjente jeg typisk nok ikke EL... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Amatariel skrev:

! I går måtte jeg f.eks tempe 3 (!) ganger før det gikk igjennom. De to første gangene slo det seg bare av midt i tempingen.

Har du prøvd å bytte batteri? 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO

10 timer siden, Godis skrev:

Har du prøvd å bytte batteri? 😊

Fikk ikke til å skifte batteri. Det sitter helt fast inni der. Forsøkte å ta det ut i forrige uke, men holdt på å ødelegge hele termometeret da.

I dag steg tempen betraktelig! Kanskje FF kommer til å klare å fange opp tempeøkning her fremover likevel..? blir litt interessant å se.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så glad på dine vegne at EL kom tidlig denne måneden! 🥳 Kanskje du har rett at det er annenhver måned. Kroppen har sine spesielle sider 😅

Hvilken DPO er du nå? Når tenker du teste? Jeg er 6 DPO imorgen søndag, og diskuterer frem og tilbake med megselv om jeg skal teste på 9 DPO på onsdag eller ikke.....

Jeg har vært veldig oppblåst de siste par dagene og vondt i magen (henger kanskje sammen🙈), og vurderer jo alt som symptomer 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, vret skrev:

Hvilken DPO er du nå? Når tenker du teste?

4 DPO

De første dagene her i dpo-land har jo gått fort, fordi vi har vært på ferie, men i dag er vi på vei hjem. Spent på uken som kommer, men jeg TROR tankene og energien vil gå mest til å komme inn i hverdagen igjen, ta igjen jobb osv. Satser på at helgen kommer raskt... for DA har jeg tenkt å teste. 9 dpo er da jeg pleier å starte, og det er på lørdag. 

Men liten bismak da jeg er usikker på om jeg har hatt EL når jeg trodde. Høy temp for andre dag på rad nå, og får jeg det imorgen så setter kanskje FF EL-kryss på meg... men da sannsynligvis to dager kortere enn jeg selv tror. Tempingen skulle jo bare bare være et ekstra verktøy for å bekrefte EL, men så ble det ikke slik overhodet. Mer forvirrende :roll: fordi det ble så vanskelig å utføre. Til rett tid, og med koko termometer. Så vet ikke helt hva jeg skal tro. Men jeg begynner å teste på lørdag uansett, tenker jeg. 

Jeg ordnet forresten så fin link til charten min i signaturen min, men oppdager nå at den ikke vises når man er på mobil..? Det er jo teit 🤨

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg ordnet forresten så fin link til charten min i signaturen min, men oppdager nå at den ikke vises når man er på mobil..? Det er jo teit 🤨

Ja akkurat dette stusset jeg over når su fortalte om linken du hadde laget, den fant jeg aldri🤔 Tenkte det var jeg som var lite kyndig inne på KG, men jeg er alltid på telefonen når jeg er her inne så da er det kanskje derfor🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja akkurat dette stusset jeg over når su fortalte om linken du hadde laget, den fant jeg aldri🤔 Tenkte det var jeg som var lite kyndig inne på KG, men jeg er alltid på telefonen når jeg er her inne så da er det kanskje derfor🤔

Æsj ja det er jo teit... Sånn her ser jeg det487860879_Untitled-1copy.jpg.5aba20355ce5a870bbc21f4db7de7f29.jpg

Men jeg kan forsøke å legge inn chartlinken min manuelt innimellom her, når jeg husker det. HER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Amatariel skrev:

Æsj ja det er jo teit... Sånn her ser jeg det487860879_Untitled-1copy.jpg.5aba20355ce5a870bbc21f4db7de7f29.jpg

Men jeg kan forsøke å legge inn chartlinken min manuelt innimellom her, når jeg husker det. HER.

Sånn kommer det opp her, men yes, det der virket 😄😄

Screenshot_20201011_214938_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO

I dag steg tempen min til værs! Om jeg ikke har hatt EL på dette så skjønner jeg ingenting altså. Så det tror jeg at jeg har hatt altså. Men jeg trodde kanskje at FF kom til å sette kryss på meg i dag, men det gjorde den ikke. Har litt blandede følelser til det. Husker tidligere når jeg tempet hvor gøy det var at FF satt kryss og bekreftet EL. Men nå kjenner jeg at jeg trolig vil bli forvirret av det. For jeg vil da gjette ut fra grafen at den setter EL på CD19. Men ut fra EL-test og mine egne antagelser (basert på tidligere erfaringer) så mener jeg at EL var CD17... Men vi får se... lutealfasen min er ganske fast. Og jeg blir uansett å starte å teste på lørdag, det som jeg antar er 9 dpo. Om det er negativt fordi det er for tidlig så tester jeg bare videre i dagene etter det.

Min chart ♦

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO

FF føler seg usikker, og det skjønner jeg godt. Tempen i forkant ble jo veldig ustabil og rar. Slår meg egentlig til ro at det er slik denne gangen. Hvis jeg tar bort den positive EL-testen på CD16 så lager FF et striplet kryss (mulig EL) på CD19. Men jeg fikk jo positiv test, så jeg lar den stå. Og da setter ikke FF mulig EL på noen dag heller. Men at jeg har hatt EL en gang mellom CD17-19 er jeg temmelig sikker på.

Har talt riktig over nå, og ser jo at jeg er 9 dpo allerede på fredag! 😄 Så da regner jeg med å ta første test da. Håper som alltid på en svak spennende babystrek, men kjenner jeg må senke forventningene betraktelig. Det er tidlig, og spesielt om jeg faktisk egentlig bare er 7 dpo da 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...