AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #41 Del Skrevet 4. mai 2020 Fortsetter dere å betale til treningssenteret, selv om det er stengt? Anonymkode: 605b3...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #42 Del Skrevet 4. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei treningsstudioer er ikke kjempeviktige for folkehelsen, det er trening som er viktig 🙄 Vil man holde seg i form så er det fullt mulig selv uten treningsstudio. Like bra, mye billigere Anonymkode: 43c22...130 Har ikke vært så mye i rehab -trening du? Ikke alle som kan gjøre alt eller kroppsvekttrening. Anonymkode: 3d87a...586 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #43 Del Skrevet 4. mai 2020 3 minutter siden, FluffyChix skrev: Ikke helt enig. Det genetiske potensialet er nesten uendelig. Muskelvekst skapes av stress på muskelen. Og progresjon er aldri lineær, dvs at man kan ikke forvente å øke vekt hver eneste økt etter økt. Da må man ta grep for å øke stresset uten å øke vektene, gjennom f.eks eccentric, coeccentric, okkulasjon, osv. Jeg er f.eks ekstremt overrasket over hyperotrofi i skuldrene mine med hjemmetrening og jeg er på ingen måte utrent. Gr "Nesten uendelig" er da mildt sagt en enorm overdrivelse. Alle har en genetisk grense for hvor store og sterke de kan bli, og denne nås som regel før man har trent seriøst i 10 år (mulig lengre på HRT/steroider). Hvis du derimot mener at de aller, aller fleste ikke er i nærheten av sitt genetiske potensiale, så er jeg imidlertid helt enig med deg. Det er ekstremt få som opprettholder en seriøs treningsdisiplin over 10+ år, og omtrent alle "vanlige folk i gata" har veldig mye å gå på på omtrent alle områder. For de av oss som har trent seriøst i over 10 år, så kan man imidlertid være skremmende nærme grensen sin på enkelte områder. Som jeg skrev på forrige side, så har jeg mye å gå på på mange områder, men i enkelte løft og enkelte muskler, så er jeg nå blitt såpass avansert at jeg ikke har mye å gå på naturlig. Det vil jo da være helt utopisk å tro at det da plutselig skal ha en magisk, muskeløkende effekt å trene på stuegulvet i stedet for i gymmen. At du plutselig merket kraftig økt hypertrofi på skuldrene tyder vel heller på at du var forholdsvis langt unna ditt potensiale, til tross for at du skriver du på ingen måte er utrent. For all del, skuldrene er blant mine svake punkter også, så jeg ville nok også fått økt hypertrofi i skuldrene med riktig hjemmetrening, men jeg er veldig klar over at jeg enda har en del å gå på der. Enkelte muskelgrupper har jeg derimot spesialisert over 10+ års seriøs trening, og har nå ikke så veldig mye å gå på. Dessverre! Anonymkode: e137a...655 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #44 Del Skrevet 4. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortsetter dere å betale til treningssenteret, selv om det er stengt? Anonymkode: 605b3...1af Jeg gjør. Hadde noen runder i tenkeboksen, men jeg vet at treningssenteret mitt har relativt små marginer, og jeg vil gjerne at det tilbudet skal bestå også i fremtiden, så jeg gir gjerne de månedlige kronene for at de skal kunne ha best mulig sjanse til å overleve pandemien. Anonymkode: e137a...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #45 Del Skrevet 4. mai 2020 På 2.5.2020 den 12.15, AnonymBruker skrev: Vi får se hva som skjer. Det kommer vel noen nye retningslinjer 7.mai for sport og organisert idrett. Et lite håp der kanskje, selv om jeg også tror at treningssentre antagelig vil være stengt til over sommeren. Men man får trøste seg med at dette blir en sjekk på hvor treningsnarkoman man er. Hvis man ikke klarer seg uten eller klarer å finne alternative treningsformer, så er man kanskje litt for avhengig? Jeg selv ble forbannet da sentrene stengte fordi jeg var bitt av basillen i 2020 (nyttårsforsett). Men jeg har kjøpt noen manualer og utstyr, så nå tenker jeg egentlig at jeg klarer meg helt fint, selv om jeg ønsker å begynne på senter igjen når det åpner. Kommer mer i "sonen" på et senter, også har de jo mye mer utstyr... Det eneste er at jeg må vurdere litt mtp smittefare, jeg en mor i 70-årene som har litt skrall helse, så hvis jeg går på treninggsenter så kan jeg jo potensielt utsette henne for smitterisiko hvis jeg besøker henne... Anonymkode: 7950e...4b5 Ikke alle trener fordi det er "bitt av basillen", mange må trene på grunn av fysiske plager og da har man ikke noe valg. Trening eller krøpling tilværelse! Anonymkode: 62e01...227 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #46 Del Skrevet 4. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fortell meg gjerne om en øvelse jeg kan gjøre hjemme, som tilsvarer beinpress med minst 200 kilo... Anonymkode: c7f27...68e Her kontakter du treneren din på senteret for å få hjelp til å finne et alternativ som gir tilfredsstillende trening for deg. Det finnes alltid mange måter å belaste kroppen på samme måte. Løsningen er der om treneren din er god nok. Evt send en meld til feks Eirik Sandvik, jeg mener han skal ha svar på det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #47 Del Skrevet 4. mai 2020 Gleder meg til treningssentrene åpner igjen! Anonymkode: fbc17...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
potet1234 Skrevet 7. mai 2020 #48 Del Skrevet 7. mai 2020 On 5/3/2020 at 10:16 PM, AnonymBruker said: For mange er jo en ordentlig treningsøkt høyest nødvendig for å ha en fungerende hverdag. Jeg er ikke en "treningsnarkoman" og er ikke sånn sett "avhengig" av å trene, men jeg klarer meg ikke like godt uten da jeg har kraftig adhd og blir utrolig deprimert og får enda verre "adhd-symptomer" i perioder jeg ikke får trent ordentlig. En joggetur ute er ikke nok for meg, jeg må løfte tungt og bli ordentlig utslitt for at det skal fungere for psyken min. Samtidig er jeg et utrolig rutinemenneske, jeg MÅ ha de faste treningsrutinene mine for å kunne gjennomføre normale ting ellers i hverdagen, ting andre ikke engang tenker på kan være stressende for noen mennesker. Ja, man kan trene litt hjemme, men det er begrenset hvor mye og hvor lenge man kan holde på sånn før det faktisk raser for noen av oss, kjenner allerede at jeg er på vei langt ned i kjelleren, har ikke gått så lenge uten å trene siden jeg først begynte på treningssenter som 15 åring... Anonymkode: b9580...22c Jeg kjenner meg såååå igjen i det du sier. Jeg har også adhd, i tilegg til angst. Treningen var det eneste som holdt disse i sjakk, men nå er alle symptomene tilbake for fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
potet1234 Skrevet 7. mai 2020 #49 Del Skrevet 7. mai 2020 On 5/4/2020 at 5:15 AM, Forumhei said: Det gjør jeg også😊 men kroppen vet jo ikke det! Den vet kun stress, og det kan fikses med tempo, kortere pauser, stopp, flere reps, andre øvelser og bevegelse utslag, flere setts? Hva i alle dager er det du sitter her å hevder? Kroppen kjenner stor forskjell på om du løfter 200 kg, eller 20 kg. Om den ikke hadde kjent forskjell, ville jeg kunne ha blitt like sterk og bygd like mye muskler med å løfte 20 kg i like mange reps og sett. Du vil i allefall ikke kunne sette noen nye personlige rekorder med så lite vekt hver dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 7. mai 2020 #50 Del Skrevet 7. mai 2020 24 minutter siden, potet1234 skrev: Du vil i allefall ikke kunne sette noen nye personlige rekorder med så lite vekt hver dag. Det han mener, er at man kan trene til utmattelse selv om man ikke har 200 kg tilgjengelig. Selvfølgelig kan du sette personlige rekorder og oppleve framgang med lette vekter også. Det er bare å ta flere repetisjoner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 7. mai 2020 #51 Del Skrevet 7. mai 2020 24 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Det han mener, er at man kan trene til utmattelse selv om man ikke har 200 kg tilgjengelig. Selvfølgelig kan du sette personlige rekorder og oppleve framgang med lette vekter også. Det er bare å ta flere repetisjoner. Ja riktig. Perioder med høyreps er bra å legge inn i perioder. Fint med tung trening men kunne ikke sett for meg å bæla opp mot maksløft hele året. Bevegelighet, sirkulasjon, fart og spenst er like viktig å ha med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 7. mai 2020 #52 Del Skrevet 7. mai 2020 15 minutter siden, Fallabella skrev: Ja riktig. Perioder med høyreps er bra å legge inn i perioder. Fint med tung trening men kunne ikke sett for meg å bæla opp mot maksløft hele året. Bevegelighet, sirkulasjon, fart og spenst er like viktig å ha med. Ja, og (men) litt av problemet er at man automatisk går ut ifra at "tung trening" er det samme som å trene med tunge vekter. Synes det spesielt gjelder på dette forumet. Man er enig i at tung trening med vekter er det mest effektive for å bygge muskler, men folk her tror at dette da kun gjelder færre repetisjoner, mens resten av verden ser ut til å ha forstått at tung vekttrening også inkluderer høyreps opp til f.eks. 30 repetisjoner, så lenge man kommer nært utmattelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 7. mai 2020 #53 Del Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Ja, og (men) litt av problemet er at man automatisk går ut ifra at "tung trening" er det samme som å trene med tunge vekter. Synes det spesielt gjelder på dette forumet. Man er enig i at tung trening med vekter er det mest effektive for å bygge muskler, men folk her tror at dette da kun gjelder færre repetisjoner, mens resten av verden ser ut til å ha forstått at tung vekttrening også inkluderer høyreps opp til f.eks. 30 repetisjoner, så lenge man kommer nært utmattelse. Det blir mange begreper.. Jeg tenker variasjon igjennom et år er bra. Kroppen trenger en og annen endring for å utvikle seg og å trives, en fornøyd kropp står ikke kun å drar feks 150kg markløft hver uke hele året. Ja riktig, når muskelen er kaputt er treningen utført. Jeg stusser på at det ikke skal fungere uten mulighet til å sitte i en maskin å dytte 200kg som det sies i denne tråden...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 7. mai 2020 #54 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) 13 minutter siden, Fallabella skrev: Det blir mange begreper.. Jeg tenker variasjon igjennom et år er bra. Kroppen trenger en og annen endring for å utvikle seg og å trives, en fornøyd kropp står ikke kun å drar feks 150kg markløft hver uke hele året. Ja riktig, når muskelen er kaputt er treningen utført. Jeg stusser på at det ikke skal fungere uten mulighet til å sitte i en maskin å dytte 200kg som det sies i denne tråden...? Hun har en skade, og sier selv at hun har prøvd det meste. Personlig stussa jeg over at så mange kasta seg over henne med "råd". Endret 7. mai 2020 av Pierre Gynt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #55 Del Skrevet 7. mai 2020 Her jeg bor så åpner Sats i dag med utendørs gruppetimer Det er jeg veldig glad for! Blir sikkert flere sentre som gjør dette etter hvert. Blir interessant å prøve crossfit uten utstyr utendørs. Anonymkode: e9ba1...120 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 7. mai 2020 #56 Del Skrevet 7. mai 2020 30 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Hun har en skade, og sier selv at hun har prøvd det meste. Personlig stussa jeg over at så mange kasta seg over henne med "råd". Nå er det vel ikke slik at trenere rundt om i landet har gått under jorden... Er det krise med kroppen så må folk be en god pt om hjelp, ikke skrive på et forum å motta svar fra folk som ofte ikke veit hva de snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 7. mai 2020 #57 Del Skrevet 7. mai 2020 På 4.5.2020 den 5.54, AnonymBruker skrev: Fortsetter dere å betale til treningssenteret, selv om det er stengt? Anonymkode: 605b3...1af Nei. Opplevelsen av å trene hjemme og ikke minst ute har vært for bra til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 7. mai 2020 #58 Del Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, Fallabella skrev: Nå er det vel ikke slik at trenere rundt om i landet har gått under jorden... Er det krise med kroppen så må folk be en god pt om hjelp, ikke skrive på et forum å motta svar fra folk som ofte ikke veit hva de snakker om. Greit nok, men jeg sikta mer til kommentarer om at beinpress generelt var en lite funksjonell øvelse, og at man heller burde ta frontbøy med mikrobølgeovnen og gud veit hva. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 7. mai 2020 #59 Del Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Pierre Gynt skrev: Greit nok, men jeg sikta mer til kommentarer om at beinpress generelt var en lite funksjonell øvelse, og at man heller burde ta frontbøy med mikrobølgeovnen og gud veit hva. Jeg har en gammal diger micro. Skal holde den når jeg tar bøy i morgen for den er tung! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #60 Del Skrevet 7. mai 2020 Du får sannsynligvis vite kl 18 i dag når treningssentrene åpner igjen. Da legger regjeringen fram plan for gjenåpning av samfunnet. Anonymkode: 5c48d...fd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå