AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #21 Del Skrevet 3. mai 2020 11 timer siden, Fallabella skrev: Tunge øvelser får du fint til hjemme ved bruk av litt fantasi. Fortell meg gjerne om en øvelse jeg kan gjøre hjemme, som tilsvarer beinpress med minst 200 kilo... Anonymkode: c7f27...68e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 3. mai 2020 #22 Del Skrevet 3. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortell meg gjerne om en øvelse jeg kan gjøre hjemme, som tilsvarer beinpress med minst 200 kilo... Anonymkode: c7f27...68e Benpress med 200 kg er en lite funksjonen øvelse, så 1 bein utfall ville vært mye bedre!! Uten vekter. Min utrente mor løftet 170 kg i beinpress, ga henne noen 10 kg manualer og ba henne gjøre bøy med stopp, helt annen historier 😅. Tren smart og funksjonelle! Som nevnt Finn noe som veier litt og tren frontsquat, splitt squat og utfall. For lett? Kjør 1 aktivering- sett (20-100 reps til failur, ta 20 sec pause og utføre 4-5 setts ( Max 20 sec mellom setts) med myo reps!! ikke bruk denne situasjonene som uskyldig, jeg har vedlikehold mye muskelmasse, til og med fått noe større lår😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #23 Del Skrevet 3. mai 2020 21 minutter siden, Forumhei skrev: Benpress med 200 kg er en lite funksjonen øvelse, så 1 bein utfall ville vært mye bedre!! Uten vekter. Min utrente mor løftet 170 kg i beinpress, ga henne noen 10 kg manualer og ba henne gjøre bøy med stopp, helt annen historier 😅. Tren smart og funksjonelle! Som nevnt Finn noe som veier litt og tren frontsquat, splitt squat og utfall. For lett? Kjør 1 aktivering- sett (20-100 reps til failur, ta 20 sec pause og utføre 4-5 setts ( Max 20 sec mellom setts) med myo reps!! ikke bruk denne situasjonene som uskyldig, jeg har vedlikehold mye muskelmasse, til og med fått noe større lår😄 Jeg kjører beinpress med én fot iblant, da har jeg gjerne 100-150 kg på. Beinpress er det eneste som jeg har funnet som holder kneskaden i sjakk når jeg løper mye. Utfall uten vekter - er du seriøs? 😂 Det fungerer i beste fall som oppvarming. Har stang på 20 kg hjemme, kan kjøre litt knebøy, utfall og sånt med det, men pga kneskaden og min anatomi er ikke knebøy veien å gå. Og 100 reps...du aner ikke hva du snakker om mtp. skadeforebygging i mitt tilfelle. Jeg har forøvrig ikke noe ønske om større lår. Tror heller ikke det å sammenligne din mor med meg har noe for seg i det hele tatt Anonymkode: c7f27...68e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyChix Skrevet 3. mai 2020 #24 Del Skrevet 3. mai 2020 Har klart meg utmerket og bedre enn utmerket hjemme med noen strikker og litt fantasi, og enda bedre nå når det har tina rundt trappa. Gått opp i muskelmasse. Men nå må jeg si at jeg faktisk savner et treningssenter med litt mer utvalg, og håper og ber om at de er neste på linja til å åpne opp! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #25 Del Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, Forumhei skrev: Jeg tror Treningsstudio åpner på nyåret kanskje , det vil si januar ish. Når vi er litt nærmer å få vaksine. Trening er Nice det, men ikke samfunnskritisk, og man kan gjøre det hjemme. Bare kjøp noen manualer eller kettlebell og bruk fantasien! i så fall tror jeg mange ender opp med å gi faen i smittefaren. Er allerede en god del undergroud-trening. Anonymkode: f950e...a6b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #26 Del Skrevet 3. mai 2020 On 5/2/2020 at 12:15 PM, AnonymBruker said: Men man får trøste seg med at dette blir en sjekk på hvor treningsnarkoman man er. Hvis man ikke klarer seg uten eller klarer å finne alternative treningsformer, så er man kanskje litt for avhengig? For mange er jo en ordentlig treningsøkt høyest nødvendig for å ha en fungerende hverdag. Jeg er ikke en "treningsnarkoman" og er ikke sånn sett "avhengig" av å trene, men jeg klarer meg ikke like godt uten da jeg har kraftig adhd og blir utrolig deprimert og får enda verre "adhd-symptomer" i perioder jeg ikke får trent ordentlig. En joggetur ute er ikke nok for meg, jeg må løfte tungt og bli ordentlig utslitt for at det skal fungere for psyken min. Samtidig er jeg et utrolig rutinemenneske, jeg MÅ ha de faste treningsrutinene mine for å kunne gjennomføre normale ting ellers i hverdagen, ting andre ikke engang tenker på kan være stressende for noen mennesker. Ja, man kan trene litt hjemme, men det er begrenset hvor mye og hvor lenge man kan holde på sånn før det faktisk raser for noen av oss, kjenner allerede at jeg er på vei langt ned i kjelleren, har ikke gått så lenge uten å trene siden jeg først begynte på treningssenter som 15 åring... Anonymkode: b9580...22c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 3. mai 2020 #27 Del Skrevet 3. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjører beinpress med én fot iblant, da har jeg gjerne 100-150 kg på. Beinpress er det eneste som jeg har funnet som holder kneskaden i sjakk når jeg løper mye. Utfall uten vekter - er du seriøs? 😂 Det fungerer i beste fall som oppvarming. Har stang på 20 kg hjemme, kan kjøre litt knebøy, utfall og sånt med det, men pga kneskaden og min anatomi er ikke knebøy veien å gå. Og 100 reps...du aner ikke hva du snakker om mtp. skadeforebygging i mitt tilfelle. Jeg har forøvrig ikke noe ønske om større lår. Tror heller ikke det å sammenligne din mor med meg har noe for seg i det hele tatt Anonymkode: c7f27...68e 👌, bra jeg ikke er låst til en øvelse 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 3. mai 2020 #28 Del Skrevet 3. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjører beinpress med én fot iblant, da har jeg gjerne 100-150 kg på. Beinpress er det eneste som jeg har funnet som holder kneskaden i sjakk når jeg løper mye. Utfall uten vekter - er du seriøs? 😂 Det fungerer i beste fall som oppvarming. Har stang på 20 kg hjemme, kan kjøre litt knebøy, utfall og sånt med det, men pga kneskaden og min anatomi er ikke knebøy veien å gå. Og 100 reps...du aner ikke hva du snakker om mtp. skadeforebygging i mitt tilfelle. Jeg har forøvrig ikke noe ønske om større lår. Tror heller ikke det å sammenligne din mor med meg har noe for seg i det hele tatt Anonymkode: c7f27...68e Hvordan kan jeg vite at du er skadet? Det jeg skriver er så klart fra mitt perspektiv. Og ment på en generelt grunnlag. Er du skadet så skal du se bort ifra rådet. Som svar til påstanden om hva man kunne gjøre for å erstatte 200 kg beinpress 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 3. mai 2020 #29 Del Skrevet 3. mai 2020 På 2.5.2020 den 11.54, AnonymBruker skrev: Seriøst? Svetter du like mye på butikken som på et treningsstudio? Puster og kaver og beveger deg rundt med lite klær og tar på ting med svette hender.. Anonymkode: 3f62e...f48 Er det virus i svette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #30 Del Skrevet 3. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjører beinpress med én fot iblant, da har jeg gjerne 100-150 kg på. Beinpress er det eneste som jeg har funnet som holder kneskaden i sjakk når jeg løper mye. Utfall uten vekter - er du seriøs? 😂 Det fungerer i beste fall som oppvarming. Har stang på 20 kg hjemme, kan kjøre litt knebøy, utfall og sånt med det, men pga kneskaden og min anatomi er ikke knebøy veien å gå. Og 100 reps...du aner ikke hva du snakker om mtp. skadeforebygging i mitt tilfelle. Jeg har forøvrig ikke noe ønske om større lår. Tror heller ikke det å sammenligne din mor med meg har noe for seg i det hele tatt Anonymkode: c7f27...68e Han snakket ikke om 100 reps men aktivering setts , med myo reps. les deg opp, og er enig hvordan skal han vite at du er skadet 😂😂 Anonymkode: addf0...be7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #31 Del Skrevet 3. mai 2020 On 5/2/2020 at 5:40 PM, melonen said: Nå syns jeg ikke du er helt hyggelig! Jeg er ikke anonymbruker som du siterte, men det er ikke slik at du har mer rett på trening enn de som startet i januar eller at de uansett hadde sluttet snart. Jeg er som deg, avhengig av trening og har vært det i tre år. Det handler riktignok ikke om det fysiske til meg, men jeg har en ganske alvorlig psykisk lidelse. Denne lidelsen tar mindre av min hverdag når jeg får dratt på senteret og løfte tungt. Jeg har nå funnet en egen treningsrutine i stua mi, den gir meg mye mindre enn senteret gjør, men den gir meg noe. Ut i fra det du skriver så skjønner jeg at det kanskje ikke hjelper deg, men du er ikke normen og anonymbruker prøvde mest å gi et oppmuntrende svar. Jeg synes ikke det var et oppmuntrende svar. Å antyde at andre er avhengige treningsnarkomane er slett ikke hyggelig. Anonymkode: 8c651...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #32 Del Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fortell meg gjerne om en øvelse jeg kan gjøre hjemme, som tilsvarer beinpress med minst 200 kilo... Anonymkode: c7f27...68e Du spør han jo om han kan dele en øvelse med deg som tilsvarer 200 kg i benpress og da kommer han med alternativ. Selvfølgelig vet han ikke hva som er godt for dine knær eller ikke. I tillegg er det mange øvelser for bein som er blytunge med lave vekter. Jeg tar også over 200 kg i beinpress, men nå som jeg har trent hjemme har jeg måttet komme med alternativer. Det gjør faktisk vondt med bulgarske split squat med "bare" 40 kg og LANGSOMME reps generelt. Anonymkode: 2fc47...d59 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #33 Del Skrevet 3. mai 2020 Siden Norge ikke er i stand til å ta egne valg og hopper etter den danske regjeringen: https://www.nrk.no/urix/dansk-koronanotat_-disse-stedene-er-farligst-a-apne-1.15003013 Meget høy risiko: Treningssentre Innendørs idrett med fysisk kontakt Fornøyelsesparker Nattklubber og diskoteker Anonymkode: 27830...e81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #34 Del Skrevet 3. mai 2020 3 timer siden, Forumhei skrev: Tren knebøy hjemme, lag motstand med sekk med bøker, eller hold mikrobølge ovnen og tren front squats. Noen av oss løfter litt tyngre enn en sekk med bøker. Anonymkode: e137a...655 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 4. mai 2020 #35 Del Skrevet 4. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen av oss løfter litt tyngre enn en sekk med bøker. Anonymkode: e137a...655 Det gjør jeg også😊 men kroppen vet jo ikke det! Den vet kun stress, og det kan fikses med tempo, kortere pauser, stopp, flere reps, andre øvelser og bevegelse utslag, flere setts? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #36 Del Skrevet 4. mai 2020 13 minutter siden, Forumhei skrev: Det gjør jeg også😊 men kroppen vet jo ikke det! Den vet kun stress, og det kan fikses med tempo, kortere pauser, stopp, flere reps, andre øvelser og bevegelse utslag, flere setts? Er enig i at det finnes veldig mange gode alternative øvelser, og det bør på ingen måte være noen unnskyldning til å la kroppen forfalle! Men, jeg mener bestemt at det ikke finnes noen fullverdig erstatning for mange tunge øvelser, spesielt baseøvelser, så om man har mye treningserfaring og kroppen nærmer seg sitt genetiske potensiale, og man har konkrete mål (f.eks. muskelvekst eller trener mot en spesiell konkurranse eller PR), så vil man 100% sikkert miste fremgang med klassisk hjemmetrening, uansett hva slags øvelser og varianter man leker seg med. Men klart, om man er en nybegynner eller opp til såkalt "intermediate", så vil man jo uansett ha veldig god nytte av omtrent alt som heter bevegelse og trening, nærmest uansett hva man gjør. Man kan fint trene seg til en veldig god form og kropp hjemme på stuegulvet, men det kan ikke (i alle situasjoner og anledninger) erstatte et ordentlig treningssenter med alt av utstyr. Heter man Tante Gerd og er totalt ute av form, så vil man definitivt kunne ha et enormt utbytte av hjemmetrening. Enormt! Heter man derimot Eddie Hall, Brian Shaw eller Hafþór Björnsson, så er det helt umulig å ikke tape seg enormt uten tilgang på klassiske gymfasiliteter. For alle oss imellom så vil det variere hva slags utbytte vi får. De fleste av oss vil absolutt ha mye å hente på hjemmefronten. Men det er også mange av oss som innehar et nivå/ambisjoner/mål som gjør at man rett og slett faller bak om man mister tilgangen på olympiske stenger, racks og hundrevis av kilo i vektplater. Det er grenser for hvor langt det å løfte mikrobølgeovnen tar oss, selv for oss vanlig dødelige. Anonymkode: e137a...655 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #37 Del Skrevet 4. mai 2020 For min egen del så har jeg mye å hente på hjemmetrening. De fleste kroppsdeler har jeg mye å gå på, så jeg klarer meg langt og lenge med øvelser med kroppsvekt, bøker, strikk og et manualsett fra XXL. Dessverre er det enkelte øvelser jeg er ganske avansert i, som jeg rett og slett ikke får trent på samme måte hjemme. Jeg prøver å holde formen og styrken så godt jeg kan, men jeg er 100% forberedt på at når jeg en gang kommer tilbake til gymmen, så vil jeg være svakere og prestere dårligere i akkurat de øvelsene enn sist jeg var der. Dessverre. Men jeg ser positivt på det, og benytter anledningen til å bli sterkere og sprekere i alt jeg tradisjonelt har vært "dårlig" på! Anonymkode: e137a...655 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #38 Del Skrevet 4. mai 2020 På 2.5.2020 den 11.42, AnonymBruker skrev: Vet ikke, men det er helt tragisk. Treningsstudioer er kjempeviktige for folkehelsen, men i stedet har man altså prioritert å åpne noe så meningsløst som frisører 😵 Anonymkode: f950e...a6b Nei treningsstudioer er ikke kjempeviktige for folkehelsen, det er trening som er viktig 🙄 Vil man holde seg i form så er det fullt mulig selv uten treningsstudio. Like bra, mye billigere Anonymkode: 43c22...130 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #39 Del Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei treningsstudioer er ikke kjempeviktige for folkehelsen, det er trening som er viktig 🙄 Vil man holde seg i form så er det fullt mulig selv uten treningsstudio. Like bra, mye billigere Anonymkode: 43c22...130 Absolutt enig. Man kan komme i kjempegod form uten treningssenter! Men, man skal heller ikke kimse av den psykologiske effekten. Det er mange som har vanskeligere for å motivere seg til trening hjemme enn når de har betalt for, og slept seg til, gymmen. Det finnes selvfølgelig ikke forskning som verken beviser eller motbeviser denne påstanden, men: jeg føler meg ganske trygg på at antallet treningstimer i Norge pr uke er langt mindre når sentrene er stengte kontra når de er åpne. Derfor stiller jeg meg bak påstanden om at treningssentre er viktige for folkehelsen. Anonymkode: e137a...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyChix Skrevet 4. mai 2020 #40 Del Skrevet 4. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er enig i at det finnes veldig mange gode alternative øvelser, og det bør på ingen måte være noen unnskyldning til å la kroppen forfalle! Men, jeg mener bestemt at det ikke finnes noen fullverdig erstatning for mange tunge øvelser, spesielt baseøvelser, så om man har mye treningserfaring og kroppen nærmer seg sitt genetiske potensiale, og man har konkrete mål (f.eks. muskelvekst eller trener mot en spesiell konkurranse eller PR), så vil man 100% sikkert miste fremgang med klassisk hjemmetrening, uansett hva slags øvelser og varianter man leker seg med. Men klart, om man er en nybegynner eller opp til såkalt "intermediate", så vil man jo uansett ha veldig god nytte av omtrent alt som heter bevegelse og trening, nærmest uansett hva man gjør. Man kan fint trene seg til en veldig god form og kropp hjemme på stuegulvet, men det kan ikke (i alle situasjoner og anledninger) erstatte et ordentlig treningssenter med alt av utstyr. Heter man Tante Gerd og er totalt ute av form, så vil man definitivt kunne ha et enormt utbytte av hjemmetrening. Enormt! Heter man derimot Eddie Hall, Brian Shaw eller Hafþór Björnsson, så er det helt umulig å ikke tape seg enormt uten tilgang på klassiske gymfasiliteter. For alle oss imellom så vil det variere hva slags utbytte vi får. De fleste av oss vil absolutt ha mye å hente på hjemmefronten. Men det er også mange av oss som innehar et nivå/ambisjoner/mål som gjør at man rett og slett faller bak om man mister tilgangen på olympiske stenger, racks og hundrevis av kilo i vektplater. Det er grenser for hvor langt det å løfte mikrobølgeovnen tar oss, selv for oss vanlig dødelige. Anonymkode: e137a...655 Ikke helt enig. Det genetiske potensialet er nesten uendelig. Muskelvekst skapes av stress på muskelen. Og progresjon er aldri lineær, dvs at man kan ikke forvente å øke vekt hver eneste økt etter økt. Da må man ta grep for å øke stresset uten å øke vektene, gjennom f.eks eccentric, coeccentric, okkulasjon, osv. Jeg er f.eks ekstremt overrasket over hyperotrofi i skuldrene mine med hjemmetrening og jeg er på ingen måte utrent. Gr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå