Gå til innhold

Når åpner treningssentrene igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Klarer ikke mer. Begynner å bli veldig desperat for at treningssenteret mitt går konkurs i verste fall.. Når tror dere de åpner igjen? 

Anonymkode: 46499...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kjenner noen som jobber på sats og han sa at de hvertfall ikke åpner før etter sommeren. Er ikke sikkert at det stemmer da men er bare noe jeg har hørt

tror ikke noen vet helt sikkert

Anonymkode: b3927...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner noen som jobber på sats og han sa at de hvertfall ikke åpner før etter sommeren. Er ikke sikkert at det stemmer da men er bare noe jeg har hørt

tror ikke noen vet helt sikkert

Anonymkode: b3927...284

Før etter sommeren??.. Da kommer jeg til å bli liten i musklene, det vil jeg ikke..😨 Får håpe at det ikke stemmer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke, men det er helt tragisk. Treningsstudioer er kjempeviktige for folkehelsen, men i stedet har man altså prioritert å åpne noe så meningsløst som frisører 😵

Anonymkode: f950e...a6b

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, men det er helt tragisk. Treningsstudioer er kjempeviktige for folkehelsen, men i stedet har man altså prioritert å åpne noe så meningsløst som frisører 😵

Det er vel større risiko for smitte på et treningsstudio kanskje? 

Anonymkode: 3f62e...f48

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vel med smittehensyn å gjøre vil jeg tro.

At folk trener tett sammen på et treningssenter og hvor 'alle' tar på 'alt' vil jeg tro er langt mer smittsomt enn en frisørtime.

Anonymkode: a5c73...65a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er jo like stor risiko å bli smittet på en butikk som på et treningssenter? Skjønner ikke hvorfor de bare ikke åpner..😔Utrolig tragisk for hele treningsbransjen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil også trene!!! Knærne mine har ikke godt av å ikke gjøre knebøy :( klarer ikke å gå med vonde knær, så da blir helsen verre...

Anonymkode: 73662...4bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvis de begrenser hvor mange som kan trene i studioet, burde jo det gå helt fint. Sjansen for å bli smittet i butikk er MYE større.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo like stor risiko å bli smittet på en butikk som på et treningssenter? Skjønner ikke hvorfor de bare ikke åpner..😔Utrolig tragisk for hele treningsbransjen.

Seriøst? Svetter du like mye på butikken som på et treningsstudio? Puster og kaver og beveger deg rundt med lite klær og tar på ting med svette hender..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis de begrenser hvor mange som kan trene i studioet, burde jo det gå helt fint. Sjansen for å bli smittet i butikk er MYE større.

Hvordan kan sjansen for å bli smittet i butikk være MYE større?

I beste fall må sjansen være lik.

Jeg tenker den er større på et senter fordi folk svetter, puster tungt (og kanskje hoster litt når de begynner å løpe på møller, osv.) og alle tar på alt.

Det er uansett viktigere for folk å få handle enn å få trent - selv så viktig trening er. Trening kan man gjøre hjemme eller ute.

Med det sagt håper jeg selv at de begynner å åpne sentrene igjen. Om ikke for fullt, så kanskje med begrenset kapasitet i starten. 

Men for meg virker det jo logisk og naturlig at treningssenter må vike for normale dagligvarebutikker om man skal prioritere :)

Anonymkode: a5c73...65a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi får se hva som skjer. Det kommer vel noen nye retningslinjer 7.mai for sport og organisert idrett. Et lite håp der kanskje, selv om jeg også tror at treningssentre antagelig vil være stengt til over sommeren.

Men man får trøste seg med at dette blir en sjekk på hvor treningsnarkoman man er. Hvis man ikke klarer seg uten eller klarer å finne alternative treningsformer, så er man kanskje litt for avhengig? Jeg selv ble forbannet da sentrene stengte fordi jeg var bitt av basillen i 2020 (nyttårsforsett). Men jeg har kjøpt noen manualer og utstyr, så nå tenker jeg egentlig at jeg klarer meg helt fint, selv om jeg ønsker å begynne på senter igjen når det åpner. Kommer mer i "sonen" på et senter, også har de jo mye mer utstyr...

Det eneste er at jeg må vurdere litt mtp smittefare, jeg en mor i 70-årene som har litt skrall helse, så hvis jeg går på treninggsenter så kan jeg jo potensielt utsette henne for smitterisiko hvis jeg besøker henne...

Anonymkode: 7950e...4b5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jo ikke det. Folk svetter, puster, harker og peser (mye mer spytt i pustingen) mye mer på treningssenter. Så faren for dråpesmitte er større i treningssentre enn i butikkene. Flere bruker også samme apparater, og treningssentrene er avhengig av at medlemmene selv spriter godt. Og basert på hvor elendig mange er til å rydde opp etter seg på treningssenter, har jeg lite tro på at mange medlemmer evner å sprute utstyret godt nok etter seg. Om de legger opp på en gruppe på 5 inkl. en trener/renholder som skal sprite utstyret godt nok etter at hvert medlem går fra utstyret de har brukt, kan det kanskje gå. Men hvordan det skal løses i praksis aner jeg ikke. Skal treneren/renholderen løpe etter alle som trener for å vaske utstyret før nestemann skal trene der, så blir det fort litt raske vasker for å rekke over alt. Eller holder det å vaske det godt nok etter økten. Om sistnevnte er jo treningssenterne avhengig av faste treningsgrupper over tid, i og med at smittefaren øker om medlemmene i samme gruppe sitter/tar i hverandres kroppsvæsker. Så da blir det jo plutselig potensielt veldig mye smittespredning om medlemmene fra en gruppe trener med andre medlemmer neste gang. 

Det er jo en grunn til at det er åpnet for at medlemmer kan trene ute sammen med trener, men ikke inne enda. Og selv ute er det små grupper (4+trener, om jeg husker riktig) som kan trene sammen. Det jeg har sett flere treningssenter har gjort er å legge opp et opplegg i samme gruppe i 5-8 uker fremover.

Jeg håper virkelig at treningssenterne åpner snart, jeg savner å trene. Særlig tunge løft, det får jeg jo ikke gjort hjemme. Men jeg forstår at det må lages gode rutiner for smittevern før åpning. For det er potensielt veldig smittsomt på et treningssenter.

Anonymkode: 77e92...011

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Svetter du like mye på butikken som på et treningsstudio? Puster og kaver og beveger deg rundt med lite klær og tar på ting med svette hender..

Bærer svette virus?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobias Juul Grythe

Blir nok en stund til. Viktig å trene hjemme i mens🏋🏻‍♀️🏋🏻‍♂️🤸🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men man får trøste seg med at dette blir en sjekk på hvor treningsnarkoman man er. Hvis man ikke klarer seg uten eller klarer å finne alternative treningsformer, så er man kanskje litt for avhengig? Jeg selv ble forbannet da sentrene stengte fordi jeg var bitt av basillen i 2020 (nyttårsforsett). 

Anonymkode: 7950e...4b5

Snakk for deg selv. 

Jeg trenger tung styrketrening for å kunne løpe. Driver egentlig aktivt med løping og deltar i mosjonsløp. Har en gammel kneskade som jeg klarer å holde i sjakk bl.a. gjennom tunge, trege repetisjoner på beinpressapparatet. Uten dette, og særlig ettersom tiden går, kan jeg ikke løpe like mye som jeg gjør til vanlig. Faktisk kan jeg knapt løpe nå, fordi jeg ikke har fått utført disse øvelsene. Kan få smerter i dagesvis hvis jeg legger ut på en ellers helt normal (for meg) løpetur/mølleøkt. Har også prøvd å skifte ut løping med sykling, det gir også smerter i kneet nå. Vanligvis har jeg ikke problemer med det, fordi jeg får trent tung styrke minst et par ganger i uka. 

Mange av oss som trener på treningssenter har gjort det i mange år og har det som en rutine/vane for å kunne fungere best mulig i hverdagen.

Ivrige nybegynnere som startet å trene i januar klarer seg selvsagt like godt uten trening nå, som før de startet å trene. Mange av de som er mest ivrige i januar - februar - mars ville jo gitt opp innen april/mai uansett. Det er ikke dem det er synd på nå. 

Anonymkode: c7f27...68e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. 

Jeg trenger tung styrketrening for å kunne løpe. Driver egentlig aktivt med løping og deltar i mosjonsløp. Har en gammel kneskade som jeg klarer å holde i sjakk bl.a. gjennom tunge, trege repetisjoner på beinpressapparatet. Uten dette, og særlig ettersom tiden går, kan jeg ikke løpe like mye som jeg gjør til vanlig. Faktisk kan jeg knapt løpe nå, fordi jeg ikke har fått utført disse øvelsene. Kan få smerter i dagesvis hvis jeg legger ut på en ellers helt normal (for meg) løpetur/mølleøkt. Har også prøvd å skifte ut løping med sykling, det gir også smerter i kneet nå. Vanligvis har jeg ikke problemer med det, fordi jeg får trent tung styrke minst et par ganger i uka. 

Mange av oss som trener på treningssenter har gjort det i mange år og har det som en rutine/vane for å kunne fungere best mulig i hverdagen.

Ivrige nybegynnere som startet å trene i januar klarer seg selvsagt like godt uten trening nå, som før de startet å trene. Mange av de som er mest ivrige i januar - februar - mars ville jo gitt opp innen april/mai uansett. Det er ikke dem det er synd på nå. 

Nå syns jeg ikke du er helt hyggelig! Jeg er ikke anonymbruker som du siterte, men det er ikke slik at du har mer rett på trening enn de som startet i januar eller at de uansett hadde sluttet snart. Jeg er som deg, avhengig av trening og har vært det i tre år. Det handler riktignok ikke om det fysiske til meg, men jeg har en ganske alvorlig psykisk lidelse. Denne lidelsen tar mindre av min hverdag når jeg får dratt på senteret og løfte tungt. Jeg har nå funnet en egen treningsrutine i stua mi, den gir meg mye mindre enn senteret gjør, men den gir meg noe. Ut i fra det du skriver så skjønner jeg at det kanskje ikke hjelper deg, men du er ikke normen og anonymbruker prøvde mest å gi et oppmuntrende svar.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. 

Tunge øvelser får du fint til hjemme ved bruk av litt fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Jeg tror Treningsstudio åpner på nyåret kanskje , det vil si januar ish. Når vi er litt nærmer å få vaksine. Trening er Nice det, men ikke samfunnskritisk, og man kan gjøre det hjemme. Bare kjøp noen manualer eller kettlebell  og bruk fantasien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
På 2.5.2020 den 11.46, AnonymBruker skrev:

Jeg vil også trene!!! Knærne mine har ikke godt av å ikke gjøre knebøy :( klarer ikke å gå med vonde knær, så da blir helsen verre...

Anonymkode: 73662...4bc

Tren knebøy hjemme, lag motstand med sekk med bøker, eller hold mikrobølge ovnen og tren front squats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...