Gå til innhold

Strikke med dobbelt garn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) 

Jeg har akkurat begynt å prøve å strikke en genser. Er ganske så nybegynner på strikking og har kun strikket tepper og skjerf😆 Jeg fikk høre av andre at Line Langmo genseren ikke var så vanskelig. På den er det striper og dette er greit, men utover i oppskriften står det: strikk 5cm med dobbelt garn, 1 tråd natur PÅFUGL og 1 tråd gul. Hvordan gjør jeg dette? Skal man bare strikke dobbelt?😆

Føler meg litt dum, men har ikke veldig mye erfaring med strikking. Takker for tips😊

Anonymkode: bfb4c...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man strikker med begge trådene samtidig, og later som det er én. Ikke noe mer hokus pokus enn det. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ullvott skrev:

Man strikker med begge trådene samtidig, og later som det er én. Ikke noe mer hokus pokus enn det. :) 

Takk for svar :) Når jeg søkte på youtube, så hadde man begge trådene på forskjellig finger også strikket man først den ene og deretter den andre. Men dette er kanskje når man skal ha mønster. Da jeg ble usikker :P 

Anonymkode: bfb4c...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Når jeg søkte på youtube, så hadde man begge trådene på forskjellig finger også strikket man først den ene og deretter den andre. Men dette er kanskje når man skal ha mønster. Da jeg ble usikker :P 

Anonymkode: bfb4c...e87

Ja, de filmene du viser til handler om mønsterstrikk. Når du skal strikke med dobbel tråd har du begge trådene på samme finger OG strikker maske med begge tråder samtidig. Husk også at hver maske dermed består av to tråder. :)  Det går fint når man først kommer i gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ullvott skrev:

Ja, de filmene du viser til handler om mønsterstrikk. Når du skal strikke med dobbel tråd har du begge trådene på samme finger OG strikker maske med begge tråder samtidig. Husk også at hver maske dermed består av to tråder. :)  Det går fint når man først kommer i gang. 

Tusen takk, hjalp meg masse😃 

Anonymkode: bfb4c...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyi: har hørt mye negativt om det garnet 

Anonymkode: d690a...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...