Gå til innhold

Alenemat

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som deler hus med noen: Hva spiser du når du er alene og ikke må ta hensyn til noen? Hva skeier du ut med?

Anonymkode: ba202...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kul tråd! Det er altfor mye jeg skeier ut med! Klarer virkelig ikke begrense meg 😭 Favoritten er Chocolate Chip Cookies, enten kjøpte el hjemmelaget. Spiser til jeg blir dårlig 😅

AnonymBruker
Skrevet

Sushi! For det liker ikke mannen.

Ellers...hermetikk i form av lapskaus eller sodd. Syns det er veldig godt, og lettvint når man ikke gidder å lage noe til bare seg selv. Fjordland hender det også at jeg går for. Eller fiskegrateng. 

Som regel går jeg for veldig enkel mat som bare skal varmes (fordi det er kjedelig å lage bare til seg selv), og/eller så er det spesielle ting som mannen ikke liker og som jeg benytter sjansen til å spise når han er borte.

Anonymkode: ef4c7...7be

Skrevet

Reker😍 Eller nachos😋

AnonymBruker
Skrevet

Enten spiser jeg en rest av en god middag fra fryseren, som det ikke er nok igjen av til to. Ofte en gryte som feks bacalao eller stifado.

Eller så lager jeg en svært enkel ovnsform med hvit fisk (lysing, kveite, eller gjerne et lite stykke piggvar) sammen med cherrytomater, squash og feks litt fennikel. Olivenolje, salt og pepper på, og sitronbåt til, samt litt god hvitvin og brød. Bedre alenemat finnes ikke. :spise:

Anonymkode: 3c282...62a

• Liker 2
Skrevet

Nudler eller bare potetstappe fra pose 😍

Mannen er over gjennomsnittet glad i matlaging, så han får litt vondt av mine kulinariske behov 😅

• Liker 1
Skrevet

Av middagsmat; akkurat det som når vi er flere. Alene.. knekkebrød med sjokade og hapå. Kjøpte d når "karantene' startet, for å kunne spise noe søtt.

Skrevet

Hvis mannen er borte til middag, så steker jeg en omelett til meg selv.  Legger til oppskåret tomat og salat på tallerkenen, ei skive Strandaskinke og brød.  Det er godt og raskt å lage. 
Om jeg er alene en helg, så kjøper jeg meg en hamburger m/pommes frites på lørdagskvelden.  Min utskeielse :)

AnonymBruker
Skrevet

Åh! Jeg bor med et godterimonster, så jeg utnytter av og til muligheten til å få ha godteri i fred når samboer er borte på kvelden. Av middagsmat spiser jeg noe enkelt. Hvis jeg skal spise noe han ikke liker blir det pasta med tomatsaus og ting med nudler. I den verste perioden med pollenallergi spiser jeg masse gulrot med dip, for han er veldig glad i det men kan ikke spise det når det er på det verste med pollen. Kryssallergi for pollen og rå gulrot er ikke så kult. 😋

Anonymkode: 95f99...1f5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser egentlig litt sunnere når jeg er alene. Kjæresten er så glad i sauser og bruker mye fett i pannen. Han er flink til å lage mat, men selv om han selv mener maten han lager er sunn, inntar jeg langt mer kalorier med ham.

Mine alenemiddager er ofte kjøtt med wok - enten strimlet kylling eller storfe, med en god wokmix og enten teriyaki eller sursøt saus, og sesamfrø. Høres kanskje enkelt ut, men er perfekt for meg. Så mangler det bare litt chips eller mørk sjokolade og rødvin.

Anonymkode: 8b881...e33

AnonymBruker
Skrevet

Salat med masse digg oppi 😄 F.eks en hel pakke chevre stekt i ovnen, vanligvis må jeg dele den med mannen.

Anonymkode: 476a9...022

Skrevet

Jeg lager meg pastaskruer, kylling, reker, skinke, rødløk, salat, paprika og litt salt og olje. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, StripeteSitron skrev:

Nudler eller bare potetstappe fra pose 😍

Mannen er over gjennomsnittet glad i matlaging, så han får litt vondt av mine kulinariske behov 😅

Samme her! Når mannen er vekk spiser jeg spaghetti med Ketchup og raspet norwegia 😄

Anonymkode: 43af5...dc5

• Liker 2
Skrevet

Pizza Tradizionale - Diavola Calabrese.

Masse chilli og jalapeños. Var sterkere før, men fortsatt god :bolledeig:

Skrevet

Chips og litt mer chips, sjokolade, popcorn🙈😱👌👍 Kanskje jeg slår til med en ferdigpizza eller nudler 🙈 Til frokost kan jeg ta til fornuft å spise havregryn. Mest for å bli mett og overleve. Skikkelig tragisk. Typen lager deg biff, fajitas eller noe annet godt når han er alene. Men det er ikke ofte jeg gjør dette da, ungene er som regel rundt hjørnet å må ha mat. 

AnonymBruker
Skrevet

6 egg, vann, salt, pepper og matfløte pluss litt løk og meierismør. Eggerøre på 4 grove brødskiver. Herregud så godt.

Anonymkode: 67f5a...aa9

Skrevet

Da lager jeg meg en skikkelig saftig blt med kylling og ost. Pannesteker 2 skiver med godt brød i litt olje og hvitløk til de blir crispy. Smører inn skivene med hvitløksmajones og legger et blad med crispisalat over. Steker en kyllingfilet i skiver og smelter cheddar over denne. Legger kyllingen med ost oppå den ene skiva og sprøstekt bacon oppå der igjen. Så gnir jeg på litt ekstra hvitløksmajo før den siste skiva legges på. Det er helt sinnsykt godt! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det raskt og enkelt som gjelder, da jeg hater å lage mat til en; 

- Pokebolle med salmalaks, avocado, agurk og vårløk. 

- Omelett med det jeg finner av rester. 

- Wok med det vi har av grønnsaker. 

- take away sushi

- stort sett lager vi doble porsjoner når den ene skal være alene, så har vi restemat. 

Så vet jeg mannen alltid spiser spagetti med torobase og kjøttdeig, for det er noe han fikk i barndommen, som jeg ikke liker. 

Anonymkode: 231f2...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...